Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Info gezocht voor vakantie Dortmund of Dresden 2026
door
Huup
Vandaag
om 12:00:57
Dodelijk ongeval Zanddijk Hooge Zwaluwe
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 11:59:11
Rail away
door
Ben
Vandaag
om 11:45:30
Treinbotsing tussen Almelo en Hengelo 1972
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 11:43:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 11:30:33
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 11:13:47
Bahnstrecke 5867
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:12:13
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 10:53:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 10:53:32
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 10:53:20
Wat voor trein is dit? Kan nergens een afbeelding vinden.
door
roco
Vandaag
om 10:47:41
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 10:31:45
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Arjan6511
Vandaag
om 10:25:28
Raadplaatje
door
Gerrit H
Vandaag
om 09:50:32
"Spoor op Vleugels" in H0
door
Bert Senden
Vandaag
om 09:46:25
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
Jeroen95
Vandaag
om 08:17:32
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 08:15:03
Piko 2025
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 03:23:07
Roco AC modellen
door
borotof
Vandaag
om 01:16:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
DavidNS400 Grote sik
06 December 2025, 21:32:51
hoe programmeer ik een Uhlenbrock 76150 PLUX16 decoder zonder motor
door
Josephes
06 December 2025, 19:39:41
Locatie van foto gezocht
door
dh3201
06 December 2025, 18:22:14
Probleem bij inbouw decoder
door
Robert vh Prutsert
06 December 2025, 17:12:38
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Wim Vink
06 December 2025, 16:59:51
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
06 December 2025, 16:32:39
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
Dennis1984
06 December 2025, 15:47:01
Camp 3
door
GD
06 December 2025, 14:50:37
Show je realistische treinsamenstelling
door
ES44C4
06 December 2025, 14:13:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
06 December 2025, 13:47:07
Modelspoorbeurs MC Spijkspoor zaterdag 6 december 2025
door
R1954
06 December 2025, 12:23:48
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Spoorbesluit Minister gunstig voor Haven Moerdijk
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Spoorbesluit Minister gunstig voor Haven Moerdijk (gelezen 632 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12556
Spoorbesluit Minister gunstig voor Haven Moerdijk
«
Gepost op:
18 November 2022, 14:51:37 »
foto; Port of Moerdijk
Investering in Lage Zwaluwe is bijdrage aan betere ontsluiting en modal shift. In het kader van het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport heeft Minister Harbers het besluit genomen tot een investering van ruim 7 miljoen voor het spooremplacement bij Lage Zwaluwe. Doordat daar in 2026 langere goederentreinen ontvangen kunnen worden, is een betere spoorontsluiting van het haven- en industrieterrein mogelijk. Dit draagt bij aan het streven om goederenvervoer per spoor verder te stimuleren. Marika Menschaar-den Hartog, directie Havenbedrijf Moerdijk: “We zijn enorm blij met dit besluit van de minister en het feit dat dit nu in korte tijd de derde investering in het spoor wordt voor Port of Moerdijk. Er ligt al het investeringsbesluit van het ministerie om het emplacement op het haven- en industrieterrein geschikt te maken voor 740 meter lange treinen. Daarbij komt dat we onlangs de verbeterde railontsluiting bij CCT Moerdijk openden, waar ook de lange goederentreinen kunnen komen. En met het nieuwe besluit voor het emplacement bij Lage Zwaluwe zijn we straks een van de eerste havens die van hoofdspoornet naar de havenkant 740 meter lange treinen afkan handelen. Dat helpt onze ambitie van duurzame groei gigantisch.” Port of Moerdijk wordt een steeds belangrijker hub voor Europees goederenvervoer en als het aan Havenbedrijf Moerdijk ligt, speelt de spoormodaliteit hierin een belangrijke rol. De afgelopen jaren nam het aandeel van het spoorvervoer al toe, maar doordat het haven- en industrieterrein slechts ontsloten wordt een enkel spoor, zit er momenteel een grens aan de optimalisatie van het treinverkeer. Met de mogelijkheid om de langere Europese treinen ook bij Lage Zwaluwe te laten stoppen, creëer je kansen om het enkele spoor van- en naar Moerdijk beter te benutten, zodat het spoorverkeer verder kan groeien, om daarmee het wegvervoer in te dammen. Lage Zwaluwe is het knooppunt voor het spoorgoederenverkeer tussen het hoofdrailnet en de haven van Moerdijk. Met het realiseren van extra capaciteit voor het faciliteren van treinen met een lengte van 740 meter, kan de groei van het spoorverkeer in Moerdijk tot 2040 plaatsvinden. Door mee te liften op een al gepland wisselsaneringstraject zouden in 2026 de noodzakelijke sporen in Lage Zwaluwe al geschikt gemaakt kunnen zijn voor de langere treinen en daarmee in de paslopen met het verlengen van de sporen op het haven- en industrieterrein. Dit tegen aanzienlijk lagere kosten. Ruim 7 miljoen beschikbaar in komende 3 tot 4 jaar
Omdat de inzet van langere goederentreinen het vervoer per spoor goedkoper maakt en daarmee bijdraagt aan het stimuleren van de ‘modal shift’ van weg naar spoor op de corridor, stelt het Ministerie van IenW €7.260.000,- beschikbaar in de komende drie tot vier jaar voor de uitvoeringskosten van de realisatie van het verlengen van twee sporen op emplacement Lage Zwaluwe. Dit project is onderdeel van MIRT GVC Oost en Zuidoost (Pijler 1) die gericht is op toekomstbestendige verbindingen tussen Mainport Rotterdam en het Europese achterland.
Bron: DAILY COLLECTION OF MARITIME PRESS CLIPPINGS 2022– 323
Distribution : daily to 44300+ active addresses 18-11-2022
«
Laatst bewerkt op: 18 November 2022, 17:55:13 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Spoorbesluit Minister gunstig voor Haven Moerdijk