Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
NS 8400 van Werps
door
peterha
Vandaag
om 02:27:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
01 September 2025, 23:07:05
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Huup
01 September 2025, 22:42:37
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Vislijn
01 September 2025, 22:21:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
01 September 2025, 22:06:00
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
01 September 2025, 21:57:32
Minder wissels
door
Quinzeedied
01 September 2025, 21:54:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Silvolde
01 September 2025, 21:38:08
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Wim Vink
01 September 2025, 21:22:15
Da's Daz 2
door
Huup
01 September 2025, 21:21:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Cegielski
01 September 2025, 21:17:03
Raadplaatje
door
grossraumwagen
01 September 2025, 21:15:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
jdk
01 September 2025, 21:01:14
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
01 September 2025, 20:35:26
NS 8800 als BR J 94 met enorme kortingen bij MU (Modellbahn Union)
door
Edwin2121992
01 September 2025, 19:21:33
Draaischijf Fleischmann 6053 werkt vaak niet.
door
Voske
01 September 2025, 17:50:54
Lenz spoor 0 Deutz KG 230 B voorzien van Petau auto koppeling
door
Huup
01 September 2025, 17:50:50
NS 6100 van GM&S
door
Gerke
01 September 2025, 17:14:02
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Hollandserhbfan
01 September 2025, 16:03:28
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Eric v C
01 September 2025, 14:43:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
01 September 2025, 14:39:02
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Peter J K
01 September 2025, 13:54:29
La Fabrique des petits réseaux (1:87)
door
spoorijzer
01 September 2025, 12:21:25
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
Ronald Halma
01 September 2025, 11:51:42
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
01 September 2025, 11:47:03
US diorama in H0
door
Wim Vink
01 September 2025, 11:26:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
01 September 2025, 10:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
01 September 2025, 10:06:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
01 September 2025, 08:36:33
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast
door
Ferdinand Bogman
01 September 2025, 00:06:54
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Spoorbesluit Minister gunstig voor Haven Moerdijk
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Spoorbesluit Minister gunstig voor Haven Moerdijk (gelezen 575 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12477
Spoorbesluit Minister gunstig voor Haven Moerdijk
«
Gepost op:
18 November 2022, 14:51:37 »
foto; Port of Moerdijk
Investering in Lage Zwaluwe is bijdrage aan betere ontsluiting en modal shift. In het kader van het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport heeft Minister Harbers het besluit genomen tot een investering van ruim 7 miljoen voor het spooremplacement bij Lage Zwaluwe. Doordat daar in 2026 langere goederentreinen ontvangen kunnen worden, is een betere spoorontsluiting van het haven- en industrieterrein mogelijk. Dit draagt bij aan het streven om goederenvervoer per spoor verder te stimuleren. Marika Menschaar-den Hartog, directie Havenbedrijf Moerdijk: “We zijn enorm blij met dit besluit van de minister en het feit dat dit nu in korte tijd de derde investering in het spoor wordt voor Port of Moerdijk. Er ligt al het investeringsbesluit van het ministerie om het emplacement op het haven- en industrieterrein geschikt te maken voor 740 meter lange treinen. Daarbij komt dat we onlangs de verbeterde railontsluiting bij CCT Moerdijk openden, waar ook de lange goederentreinen kunnen komen. En met het nieuwe besluit voor het emplacement bij Lage Zwaluwe zijn we straks een van de eerste havens die van hoofdspoornet naar de havenkant 740 meter lange treinen afkan handelen. Dat helpt onze ambitie van duurzame groei gigantisch.” Port of Moerdijk wordt een steeds belangrijker hub voor Europees goederenvervoer en als het aan Havenbedrijf Moerdijk ligt, speelt de spoormodaliteit hierin een belangrijke rol. De afgelopen jaren nam het aandeel van het spoorvervoer al toe, maar doordat het haven- en industrieterrein slechts ontsloten wordt een enkel spoor, zit er momenteel een grens aan de optimalisatie van het treinverkeer. Met de mogelijkheid om de langere Europese treinen ook bij Lage Zwaluwe te laten stoppen, creëer je kansen om het enkele spoor van- en naar Moerdijk beter te benutten, zodat het spoorverkeer verder kan groeien, om daarmee het wegvervoer in te dammen. Lage Zwaluwe is het knooppunt voor het spoorgoederenverkeer tussen het hoofdrailnet en de haven van Moerdijk. Met het realiseren van extra capaciteit voor het faciliteren van treinen met een lengte van 740 meter, kan de groei van het spoorverkeer in Moerdijk tot 2040 plaatsvinden. Door mee te liften op een al gepland wisselsaneringstraject zouden in 2026 de noodzakelijke sporen in Lage Zwaluwe al geschikt gemaakt kunnen zijn voor de langere treinen en daarmee in de paslopen met het verlengen van de sporen op het haven- en industrieterrein. Dit tegen aanzienlijk lagere kosten. Ruim 7 miljoen beschikbaar in komende 3 tot 4 jaar
Omdat de inzet van langere goederentreinen het vervoer per spoor goedkoper maakt en daarmee bijdraagt aan het stimuleren van de ‘modal shift’ van weg naar spoor op de corridor, stelt het Ministerie van IenW €7.260.000,- beschikbaar in de komende drie tot vier jaar voor de uitvoeringskosten van de realisatie van het verlengen van twee sporen op emplacement Lage Zwaluwe. Dit project is onderdeel van MIRT GVC Oost en Zuidoost (Pijler 1) die gericht is op toekomstbestendige verbindingen tussen Mainport Rotterdam en het Europese achterland.
Bron: DAILY COLLECTION OF MARITIME PRESS CLIPPINGS 2022– 323
Distribution : daily to 44300+ active addresses 18-11-2022
«
Laatst bewerkt op: 18 November 2022, 17:55:13 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Spoorbesluit Minister gunstig voor Haven Moerdijk