Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:29:17
Modules van Kees Gorter (vervolg) door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:28:37
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:25:23
Youtube fimpjes emplacement Feijenoord omstreeks '90 door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:57:10
Kalkwagens van NS door MOVisser
Vandaag om 00:10:33
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 00:00:52
Roco NS plan V door Biesje
19 October 2025, 23:27:06
Artitec DE-2 Rood/Reclame banen rijdt niet meer ? (Garantie?) door dennie
19 October 2025, 23:18:07
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Biesje
19 October 2025, 23:17:52
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door MOVisser
19 October 2025, 22:52:10
Da's Daz 2 door Huup
19 October 2025, 21:35:47
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
19 October 2025, 21:29:56
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
19 October 2025, 21:06:11
Pendel module Viessmann 5214 door Mar-Cas
19 October 2025, 20:55:49
Schroefkoppeling voor H0. door Blausee-Mitholz
19 October 2025, 20:53:09
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Simplex
19 October 2025, 20:51:48
Van 2D afbeelding naar 3D model door BartvD
19 October 2025, 20:14:42
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
19 October 2025, 17:45:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
19 October 2025, 17:33:56
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Daan!
19 October 2025, 17:20:57
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
19 October 2025, 17:12:51
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
19 October 2025, 16:56:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
19 October 2025, 16:55:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door mass am see
19 October 2025, 16:32:59
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door bellejt
19 October 2025, 16:21:46
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
19 October 2025, 16:07:22
Dampflok-Museum Hermeskeil door 1200blauw
19 October 2025, 15:43:17
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
19 October 2025, 15:31:04
Tender Roco Br 001 wiebelt een beetje door Josephes
19 October 2025, 14:46:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Loki
19 October 2025, 14:31:12
  

Auteur Topic: Class 66 van Märklin/Trix of van ESU?  (gelezen 24486 keer)

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4458
Re: Class 66 van Märklin/Trix of van ESU?
« Reactie #60 Gepost op: 04 February 2024, 12:05:56 »
Hoi!

Ding rijdt perfect bij mij.
Heb wel de laatste serie, weet niet of t uitmaakt.
DCC
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5435
Re: Class 66 van Märklin/Trix of van ESU?
« Reactie #61 Gepost op: 04 February 2024, 14:03:06 »
Ik heb de beschikking over een ESU Class 66, de climate hero.

Oorspronkelijk ingezet op een DC baan (Trix c-gleis), rijdt perfect.

Momenteel ingezet op een AC baan (Marklin C-gleis, Marklin K-Gleis, 2 rail code 100 rail met zelf aangebrachte puntcontacten), rijdt perfect.
Alles digitaal aangestuurd; Trix mobile station (2e generatie), Marklin mobile station (generatie 2 met zwarte behuizing) en ESU ECOS 1e generatie.

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6825
Re: Class 66 van Märklin/Trix of van ESU?
« Reactie #62 Gepost op: 04 February 2024, 14:19:35 »
Ik heb al eens een paar van die Esu machines moeten repareren omdat de 2rail/3rail stroomafname omschakeling niet werkte, omdat de wielen ook niet doorverbonden worden waardoor er geen massa detectie is, vanwege een losse cardan aandrijvingen en eentje (een V200) met gebroken tandwiel in de tandwielkast. Dus........  ;D ;D

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2352
  • Bnlx treinendokter.
Re: Class 66 van Märklin/Trix of van ESU?
« Reactie #63 Gepost op: 04 February 2024, 14:34:15 »
Zoals Ben aangeeft, de eerste serie is wat gevoelig voor wat de omschakeling van AC<>DC betreft. De microswitches die werden toegpast om de sleper op de wielen door te verbinden (of te isoleren) waren erg gevoelig.

De nieuwe versie met de 'handmatige' schakelaar is hiermee een stuk betrouwbaarder, en heb je de ervaringen van Dave en Jelmer.

Hier heb ik beide versies. De nieuwe versie wil ik nog wel eens overschakelen tussen 2-rail en 3-rail, om de onderhouds- en test-bak te checken op functionaliteit. (H0 2-rail AC en H0 3-rail DC zijn hele grappige combinaties  ;D )

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1774
Re: Class 66 van Märklin/Trix of van ESU?
« Reactie #64 Gepost op: 04 February 2024, 20:20:26 »
3rail DC zal niet echt een probleem zijn. 8) Er zijn zelfs oude delta en 6090 decoders die door ompoling een lok van rijrichting doen veranderen :o

Bart

DeFluppe

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
Re: Class 66 van Märklin/Trix of van ESU?
« Reactie #65 Gepost op: 10 February 2024, 17:24:52 »
Ok duidelijk! Dank je wel allemaal! Dan gaan we toch de Lineas versie eens gaan zoeke :-D