Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:37:02
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door 008200
Vandaag om 16:18:14
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 16:17:30
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
Vandaag om 16:15:31
ik mis al een poos door Ronald Halma
Vandaag om 15:56:45
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 15:48:17
Van 2D afbeelding naar 3D model door MOVisser
Vandaag om 15:35:51
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:34:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Sporlijn Úje
Vandaag om 15:33:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:24:34
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 15:20:52
yd6016ln blijft in demo modus door Dirk
Vandaag om 15:15:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Gerrit H
Vandaag om 15:13:05
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Rsd1000
Vandaag om 15:02:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Hans GJ
Vandaag om 14:36:03
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 14:22:34
NL-baan in Canada door AndrevdG
Vandaag om 14:22:21
Aandrijving metro gezocht door Remco vM
Vandaag om 14:18:43
Aanstaande zaterdag en zondag Modelbeurs in De Goorn NH door wmrail
Vandaag om 13:49:39
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 13:28:48
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Benelux795
Vandaag om 13:09:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Pauldg
Vandaag om 13:09:45
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 12:50:15
Piko 2025 door Huup
Vandaag om 12:42:21
Pendel module Viessmann 5214 door R1954
Vandaag om 11:58:27
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
Vandaag om 11:40:37
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Loki
Vandaag om 11:28:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:12:26
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 11:07:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:03:14
  

Auteur Topic: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen  (gelezen 7394 keer)

Benelux795

  • Online Online
  • Berichten: 5070
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #30 Gepost op: 13 June 2022, 14:30:14 »
Je kan toch een nieuw draadje beginnen..? Trek-duw met klauwkoppelingen of uberhaupt remkrachten; wel benieuwd hoe dat is ingericht... (zonder dat die uitknikken)
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5442
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #31 Gepost op: 13 June 2022, 14:51:28 »
Het lijkt idd aan de spoorbaan te liggen, is mijn conclusie n.a.v. deze video/uitzending.

Maar ook deze video is toch al een aantal dagen dagen oud.

Groet,

Marco
Strekking van dit TV bericht las ook al eerder op het Werdenfelsforum.

Beetje vrije vertaling/uitleg van mijn kant:
"Er wordt momenteel onderzoek ingesteld naar de rol van 3 personen (verdachte vind ik een te groot woord):
- Machinist
- treindienstleider
- traject verantwoordelijke

Volgens de DB is de oorzaak ofwel te zoeken in een defect aan het rollend materieel, ofwel een defect aan de infrastructuur - lees rail infra"

Commentaar hierbij vanuit het Werdenfelsforum was zoiets als:
"ze weten niet wie of wat de schuldige is, dus beginnen ze hier mee".

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Benelux795

  • Online Online
  • Berichten: 5070
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #32 Gepost op: 13 June 2022, 14:54:59 »
Al werd er ook verbazing uitgesproken dat ze nu al een onderzoek starten, dus dat ze vermoedelijk een concrete aanwijzing hebben..?
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5442
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #33 Gepost op: 13 June 2022, 16:12:33 »
Het tv programma vond het snel, aldus het werdenfelsforum was het “standaard “ procedure.

Groeten,
Jelmer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2109
  • MSc Micro-Electronics
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #34 Gepost op: 13 June 2022, 16:20:00 »
geen speculaas
- Er zijn helaas doden gevallen door een ontsporing.
- De trein werd geduwd door een locomotief (Br 111), dus waarschijnlijk is er vooraan iets ontspoort en de lok duwde de rest uit de rails.
- Volgens standaard procedure zijn de verantwoordelijke voor de werking (treindienstleider, bestuurder en infra-opzichter) verhoort. Net zoals bij een vliegtuigongeluk altijd de verkeersleider wordt verhoord.

speculaas!!!!
- er is een tekort aan onderdelen voor de wielen van dubbeldekkers, waardoor er stammen worden ingekort of buiten dienst worden gezet. Mogelijk falen van een wielband.
- Er zijn werkzaamheden gepland voor het tracé. Mogelijk falen van het spoorbed of spoorstaaf.


Verder speculeren heeft absoluut geen zin.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Benelux795

  • Online Online
  • Berichten: 5070
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #35 Gepost op: 13 June 2022, 16:36:21 »
- De trein werd geduwd door een locomotief (Br 111), dus waarschijnlijk is er vooraan iets ontspoort en de lok duwde de rest uit de rails.

Dit is speculeren...  ;D
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #36 Gepost op: 13 June 2022, 19:28:37 »
speculaas!!!!
- er is een tekort aan onderdelen voor de wielen van dubbeldekkers, waardoor er stammen worden ingekort of buiten dienst worden gezet. Mogelijk falen van een wielband.
Dat is wel een vreemde conclusie.

Al zouden er problemen met leveren van wielen zijn (ik denk dat die dubbeldekkers volwielen hebben en geen wielbanden meer overigens) en men kort stammen in of zet rijtuigen aan de kant dan is dat mi juist een teken dat men dat serieus omdat men rijtuigen aan de kant houdt omdat er geen vervangende wielen zijn en het rijtuig dus de dienst gewoon niet in kan.

Ik snap niet helemaal hoe je daar de conclusie uit kan halen dat er ineens treinen zouden rondrijden waarvan de wielen een probleem zouden opleveren.

Wielen zijn trouwens gewoon onderhevig aan slijtage, en dat ze vervangen moeten worden bij een rijtuig betekend niet dat de oude wielen daarmee ook direct defect waren.