Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Database software door MJ11
Vandaag om 21:01:15
Lekstroom ledverlichting bij aarding op chassis door Herb73
Vandaag om 20:58:46
Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 20:54:59
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 20:53:07
BNLS modules: de groeten uit Berkel door defender
Vandaag om 20:51:31
EMV - Stationskwartier Eindhoven 1920-1950 door defender
Vandaag om 20:45:39
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 20:42:31
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 20:41:00
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 20:33:31
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 19:53:40
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 19:39:13
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 18:36:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 18:27:02
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 17:58:25
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Arjan6511
Vandaag om 17:42:10
NS 6100 van GM&S door Gerke
Vandaag om 17:38:57
NS-1000 in spoor-1 door Eelco Storm
Vandaag om 17:30:54
bruine roco 2400 + zwaailichten door Tedo
Vandaag om 16:36:36
Magneet koppelingen voor Bemo door nighttrain1
Vandaag om 16:13:45
Poelitrekker door W.Broere
Vandaag om 15:46:40
Plaatdikte van een rangeerbaan door Kees-Jan
Vandaag om 15:06:11
Minder wissels door Huup
Vandaag om 14:54:20
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 12:54:50
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 11:37:45
Fleischmann 4902 K set met KPEV 7316 door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:33:53
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 11:01:59
Roco BR 93 stroomafname door Henk Veenstra
Vandaag om 10:21:37
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
Vandaag om 09:55:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:52:25
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 08:26:03
  

Auteur Topic: Bufferhoogte verschil Railproset Rivarossi wagons  (gelezen 3463 keer)

Duoblock

  • Offline Offline
  • Berichten: 157
Re: Bufferhoogte verschil Railproset Rivarossi wagons
« Reactie #15 Gepost op: 03 July 2023, 16:47:02 »
Verschil in bufferhoogte staat ook heel gek toch.
Verschil in bufferhoogte is er in werkelijkheid ook wel eens, tussen een beladen en een onbeladen wagen.

Bij deze "pseudo" Kls van Rivarossi zou je verwachten gezien de enorme bijgeleverde lading dat de buffers lager zouden uitkomen dan een standaard Roco wagen.
Maar nee, de buffers komen juist hoger uit. Kan het niet anders verklaren dat het holle met helium gevulde betonnen dwarsliggers moeten zijn ;D

Stefan88

  • Offline Offline
  • Berichten: 767
Re: Bufferhoogte verschil Railproset Rivarossi wagons
« Reactie #16 Gepost op: 08 July 2023, 21:54:58 »
De discussie gaat over de buffers
Volgens mij zijn de koppelingen juist mooi even hoog.
Ik zou als je handig bent en je je er echt aan stoort (wat ik wel zou doen) is de gehele bufferbalk strippen en deels met weinert onderdelen en styreen opnieuw maken.
Kan je gelijk mooiere buffers erop zetten en wellicht wat meer.
Wil je het simpeler oplossen buiten accepteren om dan kan je overwegen er een ander type wagen tussen te hangen met wellicht een hoogte die iets hoger is als de linker maar net iets lager dan de riva.

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 594
Re: Bufferhoogte verschil Railproset Rivarossi wagons
« Reactie #17 Gepost op: 08 July 2023, 22:18:54 »
de gehele bufferbalk strippen en deels met weinert onderdelen en styreen opnieuw maken.
Je bedoelt de hele bufferbalk van de blauwe wagon lager zetten?
Dat is ook weer erg onrealistisch. De buffers moeten in lijn liggen met het frame van de wagon, anders worden de stootkrachten niet goed opgevangen en kan de hele bufferbalk omklappen.
Niet bij het model, als het goed vastgelijmd zit, maar wel bij de echte wagon.
Nog afgezien van het trekwerk (waar de koppelhaak aan zit), daarvan is het minstens zo belangrijk dat dat goed in het frame verankerd zit.
Dus als je iets gaat veranderen aan de blauwe wagon, dan moet ie in zijn geheel zakken.

Groet, Victor
« Laatst bewerkt op: 08 July 2023, 22:22:56 door VictorPM »

Mug

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: Bufferhoogte verschil Railproset Rivarossi wagons
« Reactie #18 Gepost op: 09 July 2023, 01:07:19 »

Ik weet dat Märklin vaak de buffers iets hoger plaatst, zodat de koppelingen meer ruimte hebben. De beugels van de kortkoppelingen liggen op elkaar waardoor de bovenste beugel anders tegen de buffer aan ragt. Wellicht doen andere merken dat ook? (voor 3-rail rijders die ook wagens en rijtuigen van andere merken hebben: probeer eens de Roco universeel koppeling, die blijft mooi 'plat' en komt niet tegen buffers aan en zou ook goed moeten koppelen met de Märklin kortkoppeling)


Mvg,

Robert

Märklin heeft z'n kortkoppelingen inmiddels aangepast zodat deze niet meer tegen de buffers (NEM 303) "aan raggen".
Bestelnummer: 72000 voor 50 stuks
Grtz. Frits

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 959
Re: Bufferhoogte verschil Railproset Rivarossi wagons
« Reactie #19 Gepost op: 09 July 2023, 11:09:40 »
Verschil in bufferhoogte is er in werkelijkheid ook wel eens, tussen een beladen en een onbeladen wagen.

Buffers moet elkaar minimaal 2/3 raken volgens de voorschriften, dus zoals op de foto aan het begin van dit topic is gewoon te veel.

Groeten Edwin.

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1255
Re: Bufferhoogte verschil Railproset Rivarossi wagons
« Reactie #20 Gepost op: 09 July 2023, 22:48:19 »


Voorbeeld in het echt. Verschil met lok die net gereviseerd is en een lok waar revisie niet lang meer op zich laat wachten.
Voornamelijk verschil in wielbanddikte en vering.

Mvg, Johan

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12476
    • sleutelspoor
Re: Bufferhoogte verschil Railproset Rivarossi wagons
« Reactie #21 Gepost op: 10 July 2023, 12:57:46 »



Ik kon de originele foto's zo snel niet vinden, maar je kan deze terug vinden in de RH 1995-8-2 bij NEM 303
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Stefan88

  • Offline Offline
  • Berichten: 767
Re: Bufferhoogte verschil Railproset Rivarossi wagons
« Reactie #22 Gepost op: 16 July 2023, 23:27:30 »
Nee ik zou dan meer de balk strippen en dan de balk zelf iets lager maken maar niet verlagen
Dus eerder een klein strookje styreen onderlangs.
Dus in feite de balk hoger maken(maar dan lager) ;D
En dan de buffers iets lager zetten,