Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Prutsert
Vandaag om 23:37:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 23:33:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Wim Vink
Vandaag om 23:32:21
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Peter.v.L
Vandaag om 22:54:38
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters door Peter.v.L
Vandaag om 22:25:24
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 22:24:05
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 21:35:09
wisselaandrijving MTB door Overet
Vandaag om 21:33:20
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
Vandaag om 21:27:49
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 20:31:44
Foto's totaalreclame ICM door Kees-Jan
Vandaag om 20:22:56
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:14:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 20:08:00
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
Vandaag om 19:59:52
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 19:53:58
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
Vandaag om 19:26:58
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:24:10
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 18:15:32
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje door Mitchell
Vandaag om 17:13:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 16:57:27
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door MB6400
Vandaag om 14:41:08
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 14:18:49
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 14:10:21
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 13:21:54
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 10:43:42
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 09:37:20
20 jaar BNLS door Huup
Vandaag om 08:56:00
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 08:36:21
Zaagsel? door Frits C
Vandaag om 06:34:07
The Micro Model Railway Dispatch door Ronald Halma
Vandaag om 03:26:20

Auteur Topic: Station Arnhem jaren '80'  (gelezen 357803 keer)

NS264

• En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
    • Midland
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #1155 Gepost op: 06 January 2025, 22:09:04 »
Hoi Niels,

Je zou ook gebruik kunnen maken van de overgangbielzen van Bnls.

Miss idee om draden aan het front langs weg te werken met een uitneembaar paneel.
Dan hoef je er nooit een op te tillen of dergelijke problemen.

Gr. Koen.
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

Niels B

• Offline Offline
    • Arnhem in de jaren ´80
« Reactie #1156 Gepost op: 15 January 2025, 20:13:51 »
De midibiels pas ik al geruime tijd toe Koen en die bevallen uitstekend.

Inmiddels is de constructie verwijderd en ben ik begonnen met het maken van de nieuwe constructie. Ik heb gekozen om het te maken van geschaafd vuren en de klemmen die Ceuleer ook toepast te gaan plaatsen. Daarvoor moeten de modules aan de onderzijde iets worden aangepast maar dat is volgens mij niet zo'n groot probleem.

Inmiddels heb ik de helft van de nieuwe constructie gereed. Aankomend weekend probeer ik het tweede deel te maken. Daarna moeten ze nog aan elkaar worden gemaakt en op de juiste hoogte worden geplaatst. De constructie wordt aan de achterzijde vastgeschroefd op de houten achterwand. Aan de voorzijde komt om de 50 cm een houten balk waaraan de constructie wordt gemonteerd. Tot slot wordt er in de diepte van de baan nog een tapeind geplaatst om doorzakken te voorkomen.

Foto's volgen, maar ben vandaag niet thuis.

Grtz,
Niels

Niels B

• Offline Offline
    • Arnhem in de jaren ´80
« Reactie #1157 Gepost op: 19 January 2025, 19:10:10 »
Belofte maakt schuld, dus hierbij de beloofde foto.

Inmiddels liggen de eerste drie stukken op de plek. Het is mooi recht, maar ik moet nog op diverse plaatsen ondersteuningen maken om het stevig te houden. Het laatste deel maak ik direct op de plek want daar zit mijn helix wat in de weg.  In ieder geval een goede basis om de modules op te kunnen leggen zo. En die kan ik dan ook weer snel weghalen met deze constructie wat weer handig is als ik in het schaduwstation moet zijn. Daar is de vrije hoogte helaas wel wat minder geworden maar ik kan overal nog net bij.

Volgende week weer verder. Hopelijk lukt het dan om de modules ook aan te passen want de ruimte staat helemaal vol met zooi en de modules staan nu flink in de weg.

Grtz,
Niels

spoorijzer

• Offline Offline
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
« Reactie #1158 Gepost op: 19 January 2025, 20:25:32 »
Ziet er netjes uit!

Niels B

• Offline Offline
    • Arnhem in de jaren ´80
« Reactie #1159 Gepost op: 30 March 2025, 15:22:52 »
Hallo allemaal,

Voordat jullie gaan denken dat ik het heb opgegeven hierbij een update.

Er is de laatste tijd flink gewerkt aan de baan en aan de ruimte waar de baan staat.

Zo is nieuwe constructie om de emplacementdelen te ondersteunen afgerond en sluiten de vier modules nu veel beter op elkaar aan.

Ik kwam er wel achter dat ik een aantal DCC Next op een slecht bereikbare plek had gemonteerd en die heb ik dus maar meteen naar de voorzijde van de baan geplaatst.

Het koppelen van de modules met de eierkistklemmen lukte me niet op de manier waarop ik wilde, dus heb de modules nu met slotbouten met vleugelmoeren aan elkaar bevestigd. Werkt ook.

In de tussentijd had ik een enorme waslijst met aandachtspunten waar ik naar moest gaan kijken omdat ik daar nog niet tevreden mee was of wat niet lukte. Daar heb ik inmiddels de volgende van kunnen wegstrepen:

• Aansluiten van de wissels in RocRail. Inmiddels zijn alle wissels gekoppeld aan RocRail en kan ik ze vanuit het computerscherm bedienen. Ze zijn nu ook inverse aangestuurd daar waar nodig
  • Aansluiten van de seinen in RocRail. Ook gelukt voor alle geplaatste seinen.
  • Bezetmelders koppelen in RocRail. Het schaduwstation is inmiddels helemaal operationeel, aan het emplacement moet ik nog een paar blokken aansluiten. Ik had nog niet alle zaagsnedes gezet kwam ik achter en dan krijg je heel vreemde resultaten....
  • Doorgang naar het schaduwstation. Dit muizengaatje was net te krap gemaakt en heb ik wat ruimer gemaakt
  • Van heel andere orde: het airbrushen met mijn Evolution ging steeds slechter. Inmiddels ben ik erachter waar dat door kwam (verfophoping in het luchtventiel) en ben ik lekker bezig met een hoop projecten af te maken die hier eerder ook al eens voorbij zijn gekomen maar weer in de hoek gelegd waren
  • Een multimaus aangeschaft en deze op mijn IB weten aan te sluiten zodat ik vanuit elke hoek van mijn ruimte de treinen kan bedienen

En dan vergeet ik vast nog wel wat. Nu ja, het een en ander betekent dat ik de eerste stappen naar het automatisch aansturen van de baan heb gezet en dat dit uiteindelijk nog redelijk eenvoudig bleek met behulp van de filmpjes van Albert. Dus als je meeleest Albert:  (y)

Los van de treinenhobby ben ik ook vaak bezig met opruimen en sorteren. Om mijn verf goed op te kunnen bergen heb ik met de lasercutter dit gemaakt:

En die passen dan weer precies in de Samla boxjes van de Zweedse woonsuper die op hun beurt weer in de Kallax passen.

Deze zijn voor de Vallejo, ik ben ook bezig om dit te maken voor de Humbrol en Tamiya verf. Die gaan dan in respectievelijk drie en twee verdiepingen in deze boxen.

Tot zover weer even, ik ga weer knutselen!

Groet,
Niels
« Laatst bewerkt op: 30 March 2025, 15:24:29 door Niels B »

spoorijzer

• Offline Offline
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
« Reactie #1160 Gepost op: 31 March 2025, 11:35:02 »
Mooi die voortgang, dat klinkt goed allemaal  (y)