Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:26:50
Modulebaan.nl - kleine keerlussen µMh0UB's
door
NS264
Vandaag
om 12:23:34
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Frans Peeters
Vandaag
om 12:18:23
Project X......
door
MathynK
Vandaag
om 12:04:10
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in.
door
FritsT
Vandaag
om 11:59:38
Show je werkplek
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 11:58:26
Vervangen wissels flm profi
door
Luc2000
Vandaag
om 11:51:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 11:25:18
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:23:42
Station Roodeschool
door
Benelux795
Vandaag
om 11:17:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:16:31
Een nieuw baantje op Micromodules
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:13:03
Nahmertaler Kleinbahn
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:06:43
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:06:04
De dingen die je kan maken uit een plaat.
door
MOVisser
Vandaag
om 10:50:42
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
MOVisser
Vandaag
om 10:47:57
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling??
door
verst107
Vandaag
om 09:52:50
NS 8800 in spoor 0
door
bollen neus
Vandaag
om 09:20:09
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 08:32:10
Hoe een schaduwstation automatiseren
door
Dirk
Vandaag
om 08:10:52
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 07:39:29
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
08 October 2025, 22:26:30
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Hans1963
08 October 2025, 22:18:48
Een leuke vrachtwagen
door
Modellbahnwagen
08 October 2025, 21:43:30
C12c rijtuig
door
roco
08 October 2025, 21:12:06
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Cc72000
08 October 2025, 20:48:54
Raadplaatje
door
chrvdv37402
08 October 2025, 19:49:55
info gezocht over ETS aandrijfunits
door
Pauldg
08 October 2025, 19:41:05
De prachtige reeksen van Bemo
door
Ronald Halma
08 October 2025, 19:05:14
Layne, Somewhere South.
door
Noordernet
08 October 2025, 18:40:14
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
ProRail wil spoor slimmer benutten
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: ProRail wil spoor slimmer benutten (gelezen 942 keer)
VAM65
Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
Offline
Berichten: 4604
Nederland 1949-1963 in h0
ProRail wil spoor slimmer benutten
«
Gepost op:
26 November 2018, 16:22:16 »
ProRail wil in de toekomst meer treinen laten rijden om de groei van het aantal passagiers op te vangen. De spoorbeheerder denkt dat dat ook mogelijk moet zijn op het huidige spoorwegennet, maar dan moeten er wel een paar slimme keuzes worden gemaakt. "Door meer treinen dichter achter elkaar te laten rijden, kun je meer capaciteit op hetzelfde spoor verwerken", zegt topman Pier Eringa van ProRail.
ProRail heeft in overleg met vervoerders en reizigersorganisaties een toekomstvisie ontwikkeld. Volgens de berekeningen van de spoorbeheerder stijgt de mobiliteit in de komende tien jaar met 40 procent. De verwachting is dat het vooral drukker wordt op de trajecten waar het nu ook al druk is.
Tussen Amsterdam en Eindhoven rijdt er sinds dit jaar elke 10 minuten een intercity. Ook op andere drukke trajecten gaat dit gebeuren.
De rest van het spoorboekje gaat uit van treinen die bijvoorbeeld om het kwartier of half uur rijden. Dat leidt ertoe dat reizigers die moeten overstappen vaak geen goede aansluiting hebben en meer tijd kwijt zijn dan voorheen.
ProRail wil dit probleem oplossen door op drukke trajecten in de spits niet zes keer, maar acht keer per uur een intercity te laten rijden. Ook moeten er op sommige trajecten extra sneltreinen komen die tussen de intercity's en stoptreinen door rijden. Hierdoor hebben de reizigers nog een extra optie.
Topman Eringa verwacht niet dat meer treinen op het spoor ook tot meer problemen zullen leiden. "Het leidt uiteindelijk tot een veel beter treinproduct en dat is ook nodig om de enorme groei van reizigers aan te kunnen en een goed alternatief te zijn voor de auto."
Reizigersorganisatie Rover steunt de plannen van ProRail. "Reizigers moeten te vaak wachten op een aansluiting. Acht in plaats van zes treinen per uur is een vereiste om dit op te lossen", zegt directeur Freek Bos van Rover in De Telegraaf.
Hij pleit in de krant ook voor betere parkeermogelijkheden voor de auto en de fiets bij de stations. "Veel reizigers komen met de vervoermiddelen naar het station. Zorg voor genoeg faciliteiten. Die zijn nu verwaarloosd."
De NS wil ook meer treinen laten rijden, maar pleit in De Telegraaf ook voor extra investeringen om meer rails aan te leggen. "Anders zitten sprinters en intercity's elkaar straks in de weg en ontstaan er opstoppingen", zegt een woordvoerder.
Bron:
www.nos.nl
«
Laatst bewerkt op: 26 November 2018, 16:24:12 door VAM65. Reden: Uitgebreider op www.nos.nl dan op TT
»
Gelogd
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond.
https://facebook.com/omroepmodelspoorclub/
https://sites.google.com/site/omroepmodelspoorclub/home
laurent
Offline
Berichten: 2789
Broem broem!
Re: ProRail wil spoor slimmer benutten
«
Reactie #1 Gepost op:
26 November 2018, 18:42:02 »
Het zou fijn zijn als men überhaupt zou beginnen met 6 treinen per uur en de stoptreinen niet zou offeren om de IC's te laten rijden... Mijn traject kent op dit moment een 9/21 dienstregeling op het ene station. Zowel in aankomst als in vertrek. Op het eindpunt van de trein ligt het echter in een keurige 15/15 dienst... Mag je raden waar die overige 6 minuten gebleven zijn.
Gelogd
Neem ook eens een kijkje op mijn
Youtube Kanaal
:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH
Tischbahning.de
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
ProRail wil spoor slimmer benutten