Allereerst welkom op het forum. Antwoorden in de meest simpele versie; er zijn nog veel meer mogelijke oplossingen, maar volgens mij moet je voorlopig hier mee vooruit komen. Meerdere wissel aansluiten:Met dat kastje kun je twee wissels aansturen. De zwarte draden kun je allemaal naar je trafo leiden, maar het is beter (vooral overzichtelijker), bij meer wissels, een hoofdleiding met aftakkingen te maken. Straatverlichting aansluiten:Gewoon aansluiten als het een gloeilamp is, moet het niet uitmaken hoe je ze aansluit. Er hoort waarschijnlijk niets onder te zitten. Aan je foto te zien ben je een echte tapijtrijder zoals wij dat noemen. Veel mensen hier hebben een vaste "treinentafel" . Dan kun je gewoon een gaatje boren en daar de draden doorheen leiden.Wat is de waarde van een dergelijke set in zijn totaliteit?Het is wel echt oud spul. Ik ben geen expert maar ik zou het met je schoonvader eens zijn. Mocht je in deze fantastische hobby willen instappen zou ik wel kijken naar een nieuwe startset. Wat ook erg aan te raden is even rond te kijken op dit forum hier laten veel mensen hun baan zien. Daar kun je veel inspiratie uit halen. Ook is de encyclopedie erg aan te raden. Daar kan je als beginner erg veel nuttige info uit halen. Hopelijk kun je er wat mee. Groet,Paul
de waarde zal net zoveel zijn in € als toen in HflDan gaat de staat een beetje spelen waarin het verkeerddus max zal de gulen prijs een beetje verminded met ouderdom en .... de € prijs wezenMaak eens wat foto's van de dingen
Ik heb al wat rondgekeken op diverse fora en daar zag ik ook kastjes onder de tafels hangen met daarin een hoop kabels.
De reden dat ik nu trouwens op de grond zit is:1 - ik ben het spoor momenteel wat aan het testen dus snel wat in elkaar gezet.2 - op zolder is plek genoeg maar je kunt er niet staan.Misschien dat ik uiteindelijk een klein spoortje maak op een plank, compleet met een tunneltje. Lijkt me wel leuk om uit te proberen.
Wat de waarde betreft: ook al is het niks waard, dan nog kun je er altijd iemand blij mee maken. Alles beter dan de stort niet waar?