Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 02:30:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Lobomotion69
Vandaag
om 02:24:03
Welke CV wijzigen Piko DSB 1147 soundloc
door
ArjanB
Vandaag
om 02:08:02
Modelbaan Beltheim.
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 02:03:40
US diorama in H0
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 02:02:19
Aachenau West
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 02:00:30
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 01:54:26
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken
door
hmmglaser
19 November 2025, 23:34:34
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
KNed
19 November 2025, 23:29:29
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving.
door
hmmglaser
19 November 2025, 23:27:13
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
ES44C4
19 November 2025, 23:14:03
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
19 November 2025, 22:56:09
Raadplaatje
door
Cc72000
19 November 2025, 22:55:47
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
door
Vislijn
19 November 2025, 22:44:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
19 November 2025, 22:33:59
Bahnstrecke 5867
door
puntenglijder
19 November 2025, 22:20:54
Bf Kibronn
door
Benelux795
19 November 2025, 22:19:50
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
reinderlf
19 November 2025, 22:12:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
19 November 2025, 21:49:33
Wie (welk bedrijf) kan snijden én graveren in polystyreenplaten?
door
MOVisser
19 November 2025, 21:37:54
Train-o-Matic Shine binnenverlichting.
door
ArjanB
19 November 2025, 21:22:50
NS Mat 35 Maple Leaf
door
Railpassie
19 November 2025, 19:41:48
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
19 November 2025, 18:57:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
19 November 2025, 18:51:42
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Met een sik
19 November 2025, 17:36:57
Faller H0 baanplan (2.90 x 1.25m) stoomdepot met een onlogisch spoor
door
MichielB
19 November 2025, 17:02:02
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988
door
Peter Kleton
19 November 2025, 16:44:10
Fleischmann 7375 (BR103) onderdelen gevraagd
door
henkoia
19 November 2025, 15:55:00
FS en de Frecciarossa Europea
door
Huup
19 November 2025, 15:30:14
Revier Rheinbrenner (H0)
door
spoorijzer
19 November 2025, 15:13:54
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Ze is er weer, de SNCF 241P17.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Ze is er weer, de SNCF 241P17. (gelezen 1083 keer)
Henk Boshuyzen
Offline
Berichten: 908
Ze is er weer, de SNCF 241P17.
«
Gepost op:
05 May 2013, 12:52:11 »
na het ongeluk op 28 augustus 2011 is de 241P17 onderzocht door justitie en SNCF, de organisatie "Les Chemins de Fer Creusot" heeft de locomotief hersteld en na de keuringen door de SNCF reed ze vandaag weer haar "maidentrip" van Le Creusot naar Nevers, heel toepasselijk heette de rit : " Le Retour de la 241P17 ".
De loc is gebouwd tussen 1947 en 1948 door SCHNEIDER te Creusot. Ze maakte deel uit van een serie van 35 locomotieven
Op 10 mei 1950 kwam de loc in depot Lyon-Mouche in dienst en reed op 28 september 1969 de laatste reguliere rit met de posttrein 4738 tussen Nantes en Le Mans. Daarna werd ze van 28 november tot 14 december 1969 tentoongesteld op een materieelshow.
Op 16 december werd ze opgeborgen in het depot van Le Mans en ging op 19 januari 1971 terug naar Creusot.
In 1994 begon een restauratie waarna ze op 21 november 2005 weer werd toegelaten en op 25 september 2006 haar eerste rit weer reed.
De lok kan een trekkracht leveren van 4000 Pk, is 27,12 meter lang en weegt 216.400 kilogram..
«
Laatst bewerkt op: 05 May 2013, 20:21:37 door Henk Boshuyzen. Reden: jaartal toegevoegd
»
Gelogd
Henk Boshuyzen
(
http://henk-mtsa.blogspot.com/
)
Henk Boshuyzen
Offline
Berichten: 908
Re:Ze is er weer, de SNCF 241P17.
«
Reactie #1 Gepost op:
06 May 2013, 15:12:21 »
Nog even twee filmpjes op youtube:
Vertrek uit Etang sur Arroux:
http://youtu.be/jWrTys74uMY
Vertrek uit Luzy:
http://youtu.be/FNquwETAkkc
Gelogd
Henk Boshuyzen
(
http://henk-mtsa.blogspot.com/
)
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Ze is er weer, de SNCF 241P17.