Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Ronald69
Vandaag
om 20:10:17
De bouw van “Bahnstrecke Lahr”
door
Peter.v.L
Vandaag
om 20:08:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 20:01:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 19:41:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:40:20
Stalen rijtuigen van NS
door
Rob Moerkerken
Vandaag
om 19:40:15
PB models: koplopers (voorbespreking)
door
SvenW
Vandaag
om 19:35:09
Fleischmann Anna ombouw.
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:34:08
Trix DXI van DC naar AC
door
wob
Vandaag
om 19:32:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:30:54
pantograaf vastzetten
door
zofman
Vandaag
om 19:21:17
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 19:16:22
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 18:50:21
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 18:49:04
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
lrrw
Vandaag
om 18:48:42
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker
door
MadhouseNL
Vandaag
om 18:34:41
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
barry1972
Vandaag
om 18:21:52
Magneet koppelingen voor Bemo
door
nighttrain1
Vandaag
om 18:00:04
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
MOVisser
Vandaag
om 17:56:24
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij)
door
aad52
Vandaag
om 17:19:52
't Boemeltje
door
RobVille
Vandaag
om 16:03:29
Configureren GCA50/GCA50a
door
Gijs
Vandaag
om 15:35:03
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 14:34:23
La Fabrique des petits réseaux (1:87)
door
tothebeach
Vandaag
om 14:20:22
Zillertalbahn
door
Overet
Vandaag
om 11:34:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 11:16:48
US diorama in H0
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 11:08:09
Aachenau West
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 11:04:43
RhB H0m, Albulisch
door
Eric v C
Vandaag
om 10:56:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 08:44:22
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Das Teutoburger-Wald-Netz
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Das Teutoburger-Wald-Netz (gelezen 1230 keer)
Rockerbox2
Offline
Berichten: 968
Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Das Teutoburger-Wald-Netz
«
Gepost op:
22 October 2017, 12:33:30 »
Op 9 december gaat op "Das Teutoburger-Wald-Netz" Eurobahn de route RB 61 Wiehengebirgs-Bahn, overnemen van de Westfalenbahn.
Eurobhan
Hiermee wordt ook Hengelo weer aangesloten op een regionaal net in Duitsland.
Omdat het zondag is........ hieronder een stuk van de website, vertaald door Google
Rollend Materiaal
Van oud wordt nieuw: conversie en herontwerp van de gebruikte voertuigen
19 gebruikte voertuigen van het type Stadler FLIRT worden gebruikt voor gebruik in het Teutoburgerwoud. De voertuigen zijn sinds 2007 door de Westfalenbahn geopend en zijn door Keolis overgenomen om in december 2017 operationeel te maken. Om te voldoen aan de verhoogde eisen voor reiskomfort en veiligheid en om de voertuigen voor de komende 15 jaar voor te bereiden, zijn tal van omzettingsmaatregelen voorzien.
wijzigingen:
Nieuw buitenkant design
Uitwisseling van alle tabellen
Vervanging van alle hoofdsteunen
Renovatie van stoffering
Retrofitting van een automatisch passagiers tellen systeem
17 inch videodisplay
Installatie van extra aansluitingen
Modernisering van het video opname systeem
Pre-installatie van een WLAN-systeem
Nieuwe voertuigvloot
19 FLIRT en nog eens acht nieuwe FLIRT³'s van de Berliner-spoorvoertuigfabrikant Stadler Pankow worden gebruikt voor de toepassing in de Teutoburger-Wald-Netz.
De voertuigen worden gebruikt in grensoverschrijdend verkeer tussen Bielefeld en Hengelo (Nederland). Voor het kruisen op de Nederlandse routes, is de FLIRT ook uitgerust met het ETCS Level 2 en ATB treins veiligheidssysteem.
De vijf-delige FLIRT kan tot 532 passagiers, waarvan 266 op comfortabele stoelen, dragen. In de eerste klasse is de ruimte verhoogd van 16 zitplaatsen tot 24 zitplaatsen. Er is ook ruimte voor 24 fietsen per trein.
De voertuigen hebben royaal ontworpen multifunctionele compartimenten in alle toegangsgebieden, brede ingangen en kloofbruggen - dit bevordert een snellere passagierswisseling. Het comfort van de nieuwe voertuigen wordt aangevuld met een meertalig passagiersinformatiesysteem, binnenverlichting en stopcontacten op alle zitplaatsen. Vier beveiligingscamera's met een zeer hoge beeldresolutie worden per auto geïnstalleerd.
Het verhoogde comfort is ook opvallend voor de bemanning aan boord: naast de aparte airco voor de bestuurder is er ook een aparte toegang tot het bestuurdersplatform. In het geval van de voorganger wordt het voertuig via het passagierscompartiment ingevoerd. Daarnaast is de werkplaats van de bestuurder ergonomisch ontworpen volgens de laatste bevindingen. De voertuigen voldoen aan de eisen van DIN EN 15227 (crashstandaard).
Verkeer over de nationale grenzen
Nieuwe FLIRT3 multi-systeem treinen worden gebruikt in Nederland, aangezien er in beide landen verschillende spoorwegnetwerken zijn.
Met de uitbreiding van de route naar het naburige Nederland naar Hengelo is de kloof tussen het werkgebied van Keolis voor het eerst duidelijk. In Oldenzaal en in Hengelo zijn er uitwisselingsmogelijkheden onder de lijn van de Nederlandse Keolis-dochteronderneming Syntus .
Syntus kan al terugzien op ervaringen zoals het tussen 2010 en 2013 tussen Bad Bentheim en Hengelo onder de merknaam "Grensland Express" ging.
Kan Nie Wachte..... op 9 dec sta ik op het station
Gelogd
Ride On
Rino
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Das Teutoburger-Wald-Netz