aangezien ik geen batterijen heb die in de transfo passen.
Een transformator die op batterijen werkt???Met wat ik van een transformator weet zijn dat dan zeker wisselspanningsbatterijen? Een specialiteit voor de belgische markt misschien?oudebiels
Heb me altijd afgevraagd welk type lok dit nu moest uitbeelden. Iemand enig idee?
De voorgebrachte dure italiaanse set lijkt met toch ietsje anders te zijn dan de set van TS: als ik het goed heb zie ik in die doos een stuk netsnoer liggen bij een echte transformator..Het uiterlijk van het ding (de al/niet trafo) is ook anders.Misschien zit daar het prijsverschil in? 40 duros voor de trafo en een italiaans tientje voor de trein/rails.oudebiels
De onderste 2 wagens horen niet eens bij de set, denk dat de set minder waard is met de 2 wagons erbij... gewoon plastic afval of aan een kind van 6 geven.Is het voor jou/jullie niet een leuk idee om aan deze prachtige hobby te beginnen
Het ding wat in de startset zit is geen transformator maar meer een 'rij-regelaar' Er zit geen transformator in. Het woord "Transformator" is wel zo'n beetje ingeburgerd als iets wat 'Ding waar je een modeltrein mee kan laten rijden' betekent. Maar een transformator is technisch niks anders dan een elektromagnetische constructie waar je wisselspanning mee 'transformeert' naar een andere spanning: een zware klont ijzer met twee spoelen met verschillend aantal wikkelingen. Vandaar dat een aantal grappen over wisselspanning batterijen . Bij een gelijkstroom baan zit er nog een gelijkrichter achter die er gelijkspanning van bakt.