Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BR 54 Minitrix problemen. door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:47:43
Pfarrerwinkel bahn door 741230
Vandaag om 18:35:58
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 17:00:35
Toon hier je (model)treinfoto's door Alewijn
Vandaag om 16:44:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 16:29:58
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 16:28:22
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 16:16:09
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Rsd1000
Vandaag om 16:06:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:51:07
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 15:27:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:27:32
Onderdelen gezocht voor de Fleischmann Piccolo BR38 door Gabriël Bergsma
Vandaag om 14:04:05
Station Steenwijk poging 2 door FredD
Vandaag om 14:03:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:46:41
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door Deetrein
Vandaag om 13:10:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 12:14:13
Modellbau Lingen 2026 door Rieks
Vandaag om 12:02:59
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 11:36:29
Piko EUROCITY 2869 traxx door Reinout van Rees
Vandaag om 09:53:52
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Theo Mol
Vandaag om 09:42:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:41:38
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 09:39:52
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 09:04:32
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 09:02:11
Contact gegevens Roco NL door Luc2000
Vandaag om 08:22:56
Spoor- en tramweg parafernalia door spoorijzer
Vandaag om 07:46:48
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Peter J K
Vandaag om 01:42:05
Goede wensen voor 2026 door Ronald69
Vandaag om 00:18:24
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
18 December 2025, 22:18:05
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
18 December 2025, 21:39:59
  

Auteur Topic: Avantislijn rijdt ZLSM in de wielen  (gelezen 14417 keer)

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re: Avantislijn rijdt ZLSM in de wielen
« Reactie #45 Gepost op: 31 August 2017, 20:57:58 »
ZLSM heeft de spoorlijn aan de provincie verkocht tijdens de recente moeilijke periode.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22759
Re: Avantislijn rijdt ZLSM in de wielen
« Reactie #46 Gepost op: 31 August 2017, 21:09:31 »
Precies, een paar jaar geleden is de lijn overgenomen door de provincie en de betrokken gemeenten. Daarmee werd een dreigend bankroet van de ZLSM juist afgewend.

Het lijkt me niet raar als de overheden onderzoeken of hun bezit misschien ook als gewone spoorlijn kan worden geëxploiteerd. De ZLSM kan kennelijk meepraten hoe zoiets zou zijn in te passen en heeft in het algemeen weinig te klagen over medewerking van de overheden.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1498
Re: Avantislijn rijdt ZLSM in de wielen
« Reactie #47 Gepost op: 31 August 2017, 23:56:42 »
Voor de zlsm kan het zelfs in het voordeel werken of nadeel.
Het onderhoud is dan voor prorail en niet meer voor provincie/deel zlsm
Nadeel zou wel kunnen zijn als je van hetzelfde spoor gebruikt maakt, dat je situatie als in valkenburg krijgt,dat machinisten zon machinistenvergunning moeten hebben of de juiste papieren.
Andere optie zou zijn vanaf Kerkrade centrum een spoor ernaast leggen tot Kerkrade west en hier 2 kopsporen leggen tot de handbediende overweg van de zlsm.
Zolang de lijn niet verder gaat hoef je geen rekeninig te houden met de zlsm.
Station Kerkrade centrum is enige tijd terug (vorig jaar ) door prorail aangepast op verzoek van gemeente Kerkrade (die overweg op hambosweg helemaal weg wou hebben)spoorbomen verwijderd omdat avantislijn toch niet zou komen,te duur was.
Op spoor 1 staat een vast hekwerk van parkeerplaats (hambosweg) naar perron en 1dwergsein is verwijderd en wissel bij overweg is geklemd en bovenleiding geisoleerd en stootjuk erop
Spoor 2 echter heeft een kortsluitlans in spoor liggen en wegschuifbaar hekwerk waarbij dwergsein nog  actief is.
De vraag is dan 1 of 2sporig laten  wat doe je met station Kerkrade centrum