Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

PB models: koplopers (voorbespreking) door cor_b
Vandaag om 15:46:29
Configureren GCA50/GCA50a door Gijs
Vandaag om 15:35:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 15:04:14
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:34:23
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door tothebeach
Vandaag om 14:20:22
pantograaf vastzetten door Wim Romijn
Vandaag om 14:12:43
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 13:56:11
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 12:10:04
Zillertalbahn door Overet
Vandaag om 11:34:11
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 11:30:57
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:16:48
US diorama in H0 door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:08:09
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:07:17
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:04:43
RhB H0m, Albulisch door Eric v C
Vandaag om 10:56:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:44:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
Vandaag om 06:09:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 00:36:13
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
22 August 2025, 23:38:37
Stalen rijtuigen van NS door KNed
22 August 2025, 23:20:55
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
22 August 2025, 22:33:12
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
22 August 2025, 22:21:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Bor de Wolf
22 August 2025, 22:04:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
22 August 2025, 21:46:33
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Te 2/2
22 August 2025, 21:26:21
De projecten van Ruben (NL H0) door Huup
22 August 2025, 21:17:57
Da's Daz 2 door Huup
22 August 2025, 21:13:36
MiWuLa door Miniature Holland
22 August 2025, 21:05:42
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
22 August 2025, 20:33:23
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door Rob Ellerman
22 August 2025, 20:29:56
  

Auteur Topic: Avantislijn rijdt ZLSM in de wielen  (gelezen 13870 keer)

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: Avantislijn rijdt ZLSM in de wielen
« Reactie #45 Gepost op: 31 August 2017, 20:57:58 »
ZLSM heeft de spoorlijn aan de provincie verkocht tijdens de recente moeilijke periode.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22532
Re: Avantislijn rijdt ZLSM in de wielen
« Reactie #46 Gepost op: 31 August 2017, 21:09:31 »
Precies, een paar jaar geleden is de lijn overgenomen door de provincie en de betrokken gemeenten. Daarmee werd een dreigend bankroet van de ZLSM juist afgewend.

Het lijkt me niet raar als de overheden onderzoeken of hun bezit misschien ook als gewone spoorlijn kan worden geëxploiteerd. De ZLSM kan kennelijk meepraten hoe zoiets zou zijn in te passen en heeft in het algemeen weinig te klagen over medewerking van de overheden.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1468
Re: Avantislijn rijdt ZLSM in de wielen
« Reactie #47 Gepost op: 31 August 2017, 23:56:42 »
Voor de zlsm kan het zelfs in het voordeel werken of nadeel.
Het onderhoud is dan voor prorail en niet meer voor provincie/deel zlsm
Nadeel zou wel kunnen zijn als je van hetzelfde spoor gebruikt maakt, dat je situatie als in valkenburg krijgt,dat machinisten zon machinistenvergunning moeten hebben of de juiste papieren.
Andere optie zou zijn vanaf Kerkrade centrum een spoor ernaast leggen tot Kerkrade west en hier 2 kopsporen leggen tot de handbediende overweg van de zlsm.
Zolang de lijn niet verder gaat hoef je geen rekeninig te houden met de zlsm.
Station Kerkrade centrum is enige tijd terug (vorig jaar ) door prorail aangepast op verzoek van gemeente Kerkrade (die overweg op hambosweg helemaal weg wou hebben)spoorbomen verwijderd omdat avantislijn toch niet zou komen,te duur was.
Op spoor 1 staat een vast hekwerk van parkeerplaats (hambosweg) naar perron en 1dwergsein is verwijderd en wissel bij overweg is geklemd en bovenleiding geisoleerd en stootjuk erop
Spoor 2 echter heeft een kortsluitlans in spoor liggen en wegschuifbaar hekwerk waarbij dwergsein nog  actief is.
De vraag is dan 1 of 2sporig laten  wat doe je met station Kerkrade centrum