Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Houten 23 Augustus 2025 door MOVisser
Vandaag om 18:50:59
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
Vandaag om 18:44:54
wat is het merk van deze bochtwissel door Karben
Vandaag om 18:37:14
Ik ben aan het opruimen. door Bob11
Vandaag om 18:18:34
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 18:03:52
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 17:45:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 16:51:59
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 16:50:18
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door W.Broere
Vandaag om 16:30:43
Fleischmann Anna ombouw. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:18:35
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:15:10
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door JoopSpoort
Vandaag om 16:11:23
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:09:07
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
Vandaag om 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
Vandaag om 15:45:56
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:35:13
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
Vandaag om 15:35:06
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 14:41:59
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 14:30:56
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:34:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:46:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 11:22:07
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 11:03:25
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47

Auteur Topic: Gezocht: amsterdammer, met P+R en OV-ervaring (A'dam); voor paar vragen.  (gelezen 2730 keer)

oudebiels

• Offline Offline
Hallo spoorlui,

Ik woon in de provincie, ben deze eeuw nog niet met het OV gereist, moet naar Amsterdam (centrum), ben daar niet bekend, wil P+R Rai benutten (reis per auto aan) en aansluitend de tram.

De concrete vragen wil ik wel per PM stellen aan degene die wil antwoorden.

groet,
oudebiels

jerrytrein

• Offline Offline
Re: Gezocht: amsterdammer, met P+R en OV-ervaring (A'dam); voor paar vragen.
« Reactie #1 Gepost op: 18 July 2016, 11:48:06 »
Als je niet tussen 07.00 uur en 09.00 uur begint
en niet na 16.30 en 18.00 uur eindigt OK
anders sta je op de ring weg en /of ri purmerend ,hoorn  of ri almere amersfoort /lelystad stapvoets in de file
\In die tijden kan je beter met de trein en tram bus reizen

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #2 Gepost op: 18 July 2016, 12:33:21 »
De concrete vragen wil ik wel per PM stellen aan degene die wil antwoorden.

Waarom? De kracht van een forum als dit is de openbaarheid zodat iedereen zijn bijdrage kan leveren. Of andersom, er van kan leren voor zichzelf :)

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 18 July 2016, 14:28:40 »
Ik kom uit Amsterdam, wil je wel helpen. Maar mag ook gewoon hier hoor, zoals Ronald zegt
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

henk

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 18 July 2016, 14:38:52 »
De ervaring leert dat je dan zes verschillende adviezen krijgt en er zich een discussie ontspint waar de onwetende geen touw aan vast kan knopen. :) Je moet iemand hebben met p&r ervaring in Amsterdam. Dat hebben de meeste Amsterdammers niet. Ze weten wel welke tram je moet nemen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #5 Gepost op: 18 July 2016, 14:53:09 »
Al ben ik geen Amsterdammer, tram 4. Er rijdt namelijk geen andere tramlijn vertelt het internet mij. :P
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 18 July 2016, 15:27:22 »
De ervaring leert dat je dan zes verschillende adviezen krijgt en er zich een discussie ontspint waar de onwetende geen touw aan vast kan knopen. :) Je moet iemand hebben met p&r ervaring in Amsterdam. Dat hebben de meeste Amsterdammers niet. Ze weten wel welke tram je moet nemen.

En de ervaring leert dat er ook altijd mensen reageren die ook niets aanvullends te melden hebben maar dan ook wel even willen melden dat anderen dat ook niet kunnen......

Zo kan het antwoord wel een combinatie zijn van twee antwoorden, wellicht? 1 iemand die precies de weg weet in Amsterdam en 1 iemand die weet hoe 'het' werkt?
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

jowi

• Offline Offline

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 18 July 2016, 15:50:17 »
Alweer flink wat jaren geleden heb ik van de P+R en tram combi gebruik gemaakt. Een snoodaard was op het lumineuze idee gekomen een vergadering te plannen in het centrum van Amsterdam terwijl iedereen van elders moest komen.

In mijn geval parkeerde ik in de parkeergarage bij het Olympisch Stadion. Een riante garage en er waren heel veel plaatsen vrij. Bij een loket kon je een combi-kaart kopen. Dat was een vast bedrag voor parkeren plus tram. De tramkaart moest (toen nog een soort strippenkaart) worden afgestempeld in de tram. Bij terugkomst kreeg je op vertoon van de gestempelde tramkaart een uitrijkaart voor de garage.

Op onderstaande website staan meerdere P+R - tram verbindingen. Ik heb geen idee wie of wat achter die website zit, maar je kunt wel makkelijk zien welke transferia er zijn.
Zie http://www.parkeren-amsterdam.com/pr-regeling

Belangrijk is vooraf te kijken of je niet in conflict komt met een evenement op die lokatie. En let even op sluitingstijden als je laat terug wilt gaan.

Sander

henk

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 18 July 2016, 16:09:58 »
Helaas bestaat die combikaart niet meer, omdat er in verband met de ov-chip weinig vraag meer naar was. Wie nu zonder ov-chip parkeert, koopt ter plekke een speciaal gvb-kaartje per persoon en krijgt dan korting bij het afrekenen van de parkeerkaart als je weer vertrekt.

Voor de duidelijkheid, ik werk deels in Amsterdam en moet weleens mensen helpen met het p&r gedoe. Dus kom maar op met datum en bestemming.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

jerrytrein

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 18 July 2016, 16:12:36 »
Ik woon in amsterdam aan de rand naast de coentunnel
Momenteel is de IJtunnel 6 weken afgesloten
De coentunnel gaat binnenkort ook 4 weken opslot
blijft over de zeeburgertunnel, en de piethein tunnel
De laatste is dan de meest logische en dus de meest drukke verbinding
Je kan met je auto dan trachten op ijburg je auto ergens te parkeren,met de tram naar het centrum,en dan op de hoogte van de terminals van de cruise rederijen (szaarpeterstraat) met de fiets het centrum in te komen
dit is als je uit de richting almere komt
kom je uit utrecht ,dan kan je bij de arena parkeren,en met de metro richting centrum
Echter je blijft met files zitten tussen 7 en 9 uur 's morgens stad in , en tussen 4 en 6.30 stad uit
Als je goed de weg weet kan je over diverse grachten overal komen,maar heel moeilijk en duur parkeren

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #11 Gepost op: 18 July 2016, 23:49:47 »
Helaas bestaat die combikaart niet meer, omdat er in verband met de ov-chip weinig vraag meer naar was. Wie nu zonder ov-chip parkeert, koopt ter plekke een speciaal gvb-kaartje per persoon en krijgt dan korting bij het afrekenen van de parkeerkaart als je weer vertrekt.
Wel 1 hele belangrijke waarschuwing: Er móet met dat GVB-kaartje uitgecheckt worden in een specifieke zone (jaha, zone!) om de parkeerkorting te krijgen. Vaak is dat de zone waar de P&R locatie zich bevindt.

Mijn ervaring is dat velen bij de laatste handeling zoiets hebben van 'boeiend, ik ben er toch dus waarom zou ik nog uitchecken ook' maar dan krijg je dus geen korting. Denk je om wat voor reden dan ook 'ik ga lopen' dan loop je dus óók risico de korting door je neus te boren.

Zelf zou ik de zeeburgertunnel pakken en doorrijden richting RAI. Een alternatief ('de provincie' is nogal breed) is omrijden via de Wijkertunnel en dan richting Amsterdam RAI.

Je treft het niet, want de Velsertunnel is dicht, dus de Wijkertunnel-route zal ook drukker zijn. Het scheelt dan weer dat de grote schoolvakanties begonnen zijn.

Mike

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 19 July 2016, 00:16:44 »
Onlangs gebruik gemaakt van de P&R Zeeburg 1. Met tram 26 binnen 15 minuten bij Amsterdam CS. Parkeren was 1 euro, mits ik wel gebruik maakte van het OV (en dus ook uitgecheckt was bij de betreffende P&R tram halte).

Wat ik zelf niet geheel duidelijk vond is dat je voor 5 euro 2 OV kaarten koopt. In Utrecht koop je voor dit bedrag parkeren + geheel vrij reizen van het Utrechtse OV. Bij Amsterdam krijg je enkel 2 ritten per kaart. Echter kan je ook met je eigen OV door reizen (wat voor mij voordeliger op dat moment was, moest aan de andere kant van de tunnel zijn/ 1 halte). Bij terugkomst moet je 1 van de gebruikte OV kaarten bij de verkooppunt uit laten lezen en dan nog 1 euro betalen voor het parkeren. Ook zijn er nog verschillende tarieven. Door de weeks voor 10.00u kost het 8 euro, na 10.00u of in het weekend maar 1 euro

Mijn voorkeur gaat naar Zeeburg, ruim en ziet er veilig uit en super snel bij CS. Voor extra info kan je ook kijken op http://www.parkeren-amsterdam.com/pr-regeling