Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 21:51:06
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 21:49:16
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 21:48:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:31:30
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 21:08:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
  

Auteur Topic: Golden en Lookout Mountain  (gelezen 3090 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Golden en Lookout Mountain
« Gepost op: 27 May 2016, 04:48:53 »
Na de geslaagde landing op het vliegveld van Denver International, is de eerste stop het hotel in Westminster Jefferson County.
Checken in bij the Cottonwood Suits en gaan eerst een bakje doen. Houden het verder rustig.
De volgende dag waren we al om 04.30 voor de dag, nemen bij een van de vele "broodjes en breakfast"zaken een stevig
full American ontbijt en gaan dan de omgeving gaan verkennen.
Daar onze Kras als Ranger bij de Golden Police en als EMT op de Ambulance zit, is de eerste rit daar naar toe.
Gelukkig voor mij is het RR-museum ook in Golden gevestigd!!!!


De Cottonwood Suites Westminster. Ons onderkomen voor de volgende 14 dagen.


Zicht op de Coors brewery, de grootse werkgever van Golden. Duidelijk zijn de fabieks en rangeersporen
van deze hoogte goed te onderscheiden. Helemaal rechts boven is nog net het Colorado Railroad Museum te zien


Uitzicht op een gedeelte van de stad Golden.


Klaar voor Aktie


Voor een goede foto van de aankomende trein te maken,een plekje aan de verkeerde kant van het spoor gezocht.
Ook hier is het verboden om zonder permissie de/het spoor over te steken.


006 Een goederentrein, getrokken door twee locomotieven nadert de terreinen van de Coors.


De "Coors", die niet alleen in bier doet, gebruikt veel treinen per dag
Zij doen nog heel veel met de spoorwegen. Een paar keer per dag komt er wel een local voorbij.


Zoals hier gewoon is, twee locs voor een trein.


Vermoedelijk zit er Hoops of gierst in deze Hoppers


Vanwege dat gele ding achterop, wat iets met druk en remmen te maken heeft,
is de caboose nog steeds verplicht aan het einde van de trein. Zoals te zien is alles dicht gelast
en is er ook geen personeel aanwezig. De rangeerder bevind zich op een van de locomotieven.

gaan zo verder
« Laatst bewerkt op: 02 June 2016, 14:35:24 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: Golden en Lookout Mountain
« Reactie #1 Gepost op: 29 May 2016, 05:41:38 »

Het convooi is net de aansluiting, bij de D, van de Coors voorbij en gaat nu naar de
wachtsporen die na de overweg liggen


De fabriekssporen van de Coors met een van de eigen rangeerlocomotieven aan het werk.


Je kan het geloven of niet, maar dit is hoofdspoor. Hier is net de goederentrein overheen gedenderd.


Het kan nog gekker en goedkoper! Een stukje verder kwam ik zelfs een bevestiging met 1 spijker Tegen. Schijnt meer dan genoeg te zijn  om alles in het spoor te houden.


Het konvooi steekt de weg over naar de overgavesporen van de Coors. De rangeerder heeft alles onder controle.


Wij gaan terug naar boven om een beter uitzicht op de treinen te hebben. eenmaal boven aangekomen zie ik links
voor de deuren van het gebouw nog iets zwarts staan.


« Laatst bewerkt op: 29 May 2016, 07:13:56 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: Golden en Lookout Mountain
« Reactie #2 Gepost op: 29 May 2016, 06:51:28 »

Het blijkt de zwaar onderder de grafety te zitten 9871 tezijn. Naar ik begrepen heb is deze op dit moment niet
meer rijvaardig en wacht op reparatie.


Onze trein is inmiddels op de overgave sporen aan gekomen, zie de caboose aan het einde!


De beide locomotieven zijn nu aan het omlopen om de Caboose op te halen.


De loc's zijn om gelopen en hebben de Caboose opgehaald. Caboose en loc's zijn een vaste drie eenheid. de een kan niet
zonder de ander.


De reserve rangeerloc staat hier voor hun vaste onderkomen. Zij zal zodadelijk in aktie gaan komen om de trein
verder te behandelen.


Nog eenmaal zicht vanaf Lookoutmountain op het Coors-complex met de zo juist binnen genomen trein


Nu we toch op Lookout Mountain zijn kan je niet om een bezoek aan het graf en Museum van "Buffalo Bill" heen.
Buffalo Bill, samen met Rooie Rogers en John "Wane", helden uit onze kindertijd.
Onze legendarische held

« Laatst bewerkt op: 29 May 2016, 07:14:37 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: Golden en Buffalo Bill
« Reactie #3 Gepost op: 29 May 2016, 07:11:27 »

Het graf van William F Gody en zijn vrouw Anny


De op het graf aangebrachte gedenkplaat


The man himself


Buffalo Bill en Sitting Bull


In memory


uit de folder
« Laatst bewerkt op: 02 June 2016, 14:40:32 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7601
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Golden en Lookout Mountain
« Reactie #4 Gepost op: 29 May 2016, 14:01:41 »
Citaat
Vanwege dat gele ding achterop, wat iets met druk en remmen te maken heeft, is de caboose nog steeds verplicht aan het einde van de trein.

Na aanleiding van deze opmerkingen en dat gele ding achter op de Caboose, ben ik eens even gaan Googelen Hans en dan kom je natuurlijk weer op Wikipedia terecht :)

Dit artikel gaat over de Caboose en daarin staat op een zeker punt:
Citaat
Cabooses were used on every freight train until the 1980s, when safety laws requiring the presence of cabooses and full crews were relaxed. Developments in monitoring and safety technology such as lineside defect detectors and End of Train Device resulted in crew reductions and the phasing out of caboose cars. Nowadays, they are generally only used on rail maintenance or hazardous materials trains, or on heritage and tourist railroads.

Waarna ik nog even doorgeklikt heb naar dit artikel, wat meer verteld over het End of Train Device.

Blijkbaar heeft deze maatschappij er voor gekozen om altijd met een Caboose met ETD achterop te rijden, in plaats van het ETD steeds weer op een andere wagon te plaatsen :)
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: Golden en Lookout Mountain
« Reactie #5 Gepost op: 29 May 2016, 16:22:19 »
Goede Morge Eric,
In mijn artikel  over het Railroad museum, onder Cabooses had ik het volgende geschreven.

De Caboose moet je zien als een rijdend kantoor met kooien en een Gally. Het was het verblijf van de Conductor
en de "Brakeman" Vanuit de Caboose konden zij de hele trein in de gaten houden een zo nodig ingrijpen als dat nodig was.
In de jaren 80 van de vorige eeuw voerden de spoorwegen in de VS het FREDS systeem in. FREDS staat voor; Flashing Rear Ends Devices.
Dit computersysteem controleerd de status van de trein en geef deze informatie door naar de cabine van de locomotief
zodat de Mcn een goed overzicht heeft. In die zelfde tijd werd ook begonnen met het plaatsen van
zgn lineside detectors. Deze lineside detectors geven aan of er bv warmlopers zijn, wielen naast de rails staan en de trein
nog compleet is. Als deze veranderingen maakte de Caboose en zijn bemanning overbodig en zij verdwenen dan ook
voor een groot deel uit het spoorwegbeeld.Gelukkig zijn niet alle Cabooses uitbeeld verdwenen en naar de schroothoop gegaan.
Als je door het Amerikaanse platteland reis dan kom je de Caboose nog veel tegen als schuurtje of Barn.
Ook het museum heeft er enkele in haar collectie op genomen.

Alleen de namen zijn hier anders.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.