DD-AR is geen treinstel, maar een treinstam. Een treinstam is een vaste combinatie van rijtuigen. IRM, DDM-1, DD-AR en DDZ mogen dus bij de rijtuigen. De mDDM zou daar het best ook kunnen, al kan je daar over discussiëren.
Bij IRM, DDM-1 en DD-AR was het de bedoeling het onderhoud op bakniveau uit te voeren. IRM kreeg daar zelfs automatische koppelingen voor tussen de bakken! Het onderhoud werd toch op stamniveau gegeven, maar er zijn aardig wat bakwisselingen geweest. Het is dus een treinstam. Let maar op de NVR-nummers: de volgnummers zijn allemaal verschillend. Bij ICM was dit alles nooit de bedoeling geweest. Het is een treinstel. De volgnummers van het NVR-nummer zijn dan ook allemaal gelijk.
- de aanduiding NS en DE kan ook uit de tabel want dat staat in de titel.-Staat niet in de titel, want die is "Realistische snelheden."
-dat zijn niet meer dan een Blokkendoos en mP.- Zijn beiden motorposten geweest, zie: http://www.marcrpieters.nl/jules.html en http://www.nicospilt.com/index_Meettreinen.htm
- de rijtuigen mogen in 1 tabel-Doen we toch maar niet. Modelspoorders/forumgebruikers moeten snel kunnen opzoeken of hun NL-materieel alleen binnenlands gereden heeft, of internationaal.
- van de huidige indeling klopt sowieso weinig -Klopt, zou ik pas maandag (vandaag) mee bezig gaan, zoals aangegeven in een voorgaand bericht.
- de ex mP kunnen weg bij diversen, dat is eigenlijk dubbel op met de mP eronder.-Worden nu apart gespecificeerd.
-de opmerking over 1600'n bij DDM1 kan ook weg-Nope. Volgens Railwiki werd DDM1 getrokken door de NS1600: http://www.railwiki.nl/index.php/DDM-1_-_Rijtuigen_DDM-1_(DubbelDeksMaterieel)
Het hele verhaal wat betreft de treinstammen zou ik laten varen, het maakt het geheel toch wat onoverzichtelijk en had zoals Pim eerder heeft gezegd meer te maken met het onderhoud van de bakken.Ik zou om het geheel overzichtelijk te houden de (V)IRM gewoon bij de treinstellen zetten.DDM1, DDM 2/3 (DDAR) en DDZ (Gemoderniseerde DDAR) bij de rijtuigen.
In trek bedrijf zou je er bijv. net zo goed, ik noem maar wat, een 1200 voor kunnen zetten.