Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Miskoop????
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 23:08:56
Voordelige treinkaartjes
door
Seinhuis
Vandaag
om 22:40:23
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
maartenvdb
Vandaag
om 22:23:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Huup
Vandaag
om 22:22:48
Overstap naar HTM
door
Charles_
Vandaag
om 22:14:05
Lodewickshaven
door
wob
Vandaag
om 22:08:15
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 22:08:13
Lantaarn Fleischmann BR50 kab
door
Ronald69
Vandaag
om 21:55:25
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Gerke
Vandaag
om 21:54:31
Bahnstrecke 5867
door
puntenglijder
Vandaag
om 21:54:13
Amsterdam Westhaven - vlothaven 1/87
door
dretsome
Vandaag
om 21:46:19
Fleischmann 1306 O&K op Piko Spoor met bedding
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 21:37:41
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden.
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 21:31:52
Rivarossi MDDm, losse onderdelen verkrijgbaar?
door
Frans Hufkens
Vandaag
om 21:25:53
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Ronald69
Vandaag
om 21:22:19
Baan in Los Angeles
door
AndrevdG
Vandaag
om 21:15:48
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 21:13:21
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 21:12:50
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Alewijn
Vandaag
om 21:09:18
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
Vandaag
om 20:59:10
Modelspoorbaan van Einte
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 20:45:49
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Huup
Vandaag
om 20:44:52
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 20:30:02
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Alewijn
Vandaag
om 20:25:49
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 19:54:48
US diorama in H0
door
Alewijn
Vandaag
om 19:51:35
printplaat roco sik stuk
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:19:24
Welke instellingen voor een MicroMotor op een Lopi V5
door
phdirk
Vandaag
om 19:18:57
Station Roodeschool
door
phdirk
Vandaag
om 19:12:24
Brawa Talent3delig
door
008200
Vandaag
om 18:01:03
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie. (gelezen 10494 keer)
sneek
Offline
Berichten: 3875
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
«
Reactie #15 Gepost op:
19 January 2015, 23:53:30 »
Ik heb het er al eens eerder over gehad
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,36538.msg556352.html#msg556352
Artitec is op de hoogte van deze variant en heeft destijds ook goede foto's van de koersborden van deze kuikenwagens geleverd gekregen. Opmerkelijkerwijs de enige inzet van Stalen D's met een koersbord.
Grtz,
Wim
«
Laatst bewerkt op: 20 January 2015, 00:32:55 door sneek. Reden: foto\'s opgezocht
»
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
sneek
Offline
Berichten: 3875
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
«
Reactie #16 Gepost op:
20 January 2015, 00:32:22 »
op verzoek hier de koersborden welke op de kuikenwagens zaten. Zie je meteen de treinnummers en routes
grtz,
Wim
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
Calimero
Offline
Berichten: 1037
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
«
Reactie #17 Gepost op:
20 January 2015, 05:02:12 »
Citaat van: Falkenberg op 19 January 2015, 21:08:46
Ze hebben trouwens maar 3 seizoenen ('58, '59 en '60) gereden
Ben ik blij dat ik van "68 ben ...
Gelogd
Groet, Ronald.
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 5499
Modelspoor is emotie...
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
«
Reactie #18 Gepost op:
20 January 2015, 15:19:21 »
Maar dan ben je ook niet helemaal 'piep' meer...
Grtz,
Rob
Gelogd
Tbinnebarretijeā¦
Calimero
Offline
Berichten: 1037
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
«
Reactie #19 Gepost op:
20 January 2015, 16:07:19 »
Piep piep hallo, gaan we katten ?
Gelogd
Groet, Ronald.
gertjan_duivesteijn
Offline
Berichten: 128
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
«
Reactie #20 Gepost op:
20 January 2015, 21:03:02 »
Interessant die koersborden.
Vind er de door mij genoemde treinen niet op terug.
De E788 kan ik thuisbrengen als de sneltrein van Amsterdam - Keulen/Remagen
De D208 als de D-trein Keulen - Interlaken/Chur/Konstanz
De 60 van het onderste bord is zeer waarschijnlijk de trein die te zien is op de foto's in de eerste bijdrage.
Daar ging namelijk ook de genoemde autotransporter uit de Komet in over.
Na Chiasso lijken de wagens ieder hun eigen eindbestemming te hebben.
Uit welk jaar zijn de foto's van de koersborden?
Gelogd
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.
Carel Ruysink
Offline
Berichten: 1060
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
«
Reactie #21 Gepost op:
18 June 2016, 13:40:49 »
Even dit draadje een beetje wakker maken.
Ik ben begonnen een blauwe Artitec D IV om te bouwen naar Kuikenwagen.
Prutser heeft het er over dat het zo leuk is, een blauw rijtuig met zilveren dak. Ik twijfel. Denk dat het heel goed een wit dak (zoals de turkooizen rijtuigen) zou kunnen zijn.
Weet iemand wat de juiste kleur is?
volgende vraag is of iemand weet wat de afmetingen van de koersborden zijn?
bvd Carel.
Gelogd
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven
sneek
Offline
Berichten: 3875
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
«
Reactie #22 Gepost op:
18 June 2016, 14:43:58 »
de normale standaard afmetingen van een koersbord, niet anders dan op passagiersrijtuigen.
Zo te zien lijkt een wit (warmtewerend) dak niet verkeerd, hoewel lang zal het niet wit zijn gebleven. Op het model kiezen voor lichtgrijs?
grtz,
Wim
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
Jeroen Water
Offline
Berichten: 5413
NS tijdperk IV (1973/1974)
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
«
Reactie #23 Gepost op:
18 June 2016, 20:57:21 »
Het lijkt erop dat de loc op de foto op pag 1 een zilverkleurig dak heeft. Dat is vast te achterhalen. Als dat inderdaad zo is, dan is het dak van de DIV hoogstwaarschijnlijk wit. Dat dak oogt op de foto in ieder geval een stuk lichter dan het dak van de loc.
Jeroen
Gelogd
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974
Thom
Offline
Berichten: 4077
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
«
Reactie #24 Gepost op:
18 June 2016, 22:03:40 »
Even gezocht en ik kan het eea terug vinden, helaas alleen niet de beschrijving van de constructie wijziging zelf.
Aangepast werden iig, de opschriften van de wagen, de roosters in de deuren en de extra ventilatoren op het dak.
In de wagens werden alle tussenschotten en toogplaten voorzien van grote gaten.
Rond Juli 1959 werd er ook nog laagspanningsverwarming ingebouwd om de begeleider toch van een beetje warmte te voorzien
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.