Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:11:52
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Bahnstrecke 5867 door saskia
Vandaag om 00:23:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
20 July 2025, 23:47:30
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
20 July 2025, 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
20 July 2025, 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
20 July 2025, 20:29:04
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
20 July 2025, 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T door 008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
20 July 2025, 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
20 July 2025, 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04
  

Auteur Topic: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.  (gelezen 10155 keer)

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3862
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #15 Gepost op: 19 January 2015, 23:53:30 »
Ik heb het er al eens eerder over gehad http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,36538.msg556352.html#msg556352
Artitec is op de hoogte van deze variant en heeft destijds ook goede foto's van de koersborden van deze kuikenwagens geleverd gekregen. Opmerkelijkerwijs de enige inzet van Stalen D's met een koersbord.

Grtz,
Wim

« Laatst bewerkt op: 20 January 2015, 00:32:55 door sneek. Reden: foto\'s opgezocht »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3862
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #16 Gepost op: 20 January 2015, 00:32:22 »
op verzoek hier de koersborden welke op de kuikenwagens zaten. Zie je meteen de treinnummers en routes  ;)




grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 1041
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #17 Gepost op: 20 January 2015, 05:02:12 »
Ze hebben trouwens maar 3 seizoenen ('58, '59 en '60) gereden

Ben ik blij dat ik van "68 ben ...  ;D
Groet, Ronald.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5376
  • Modelspoor is emotie...
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #18 Gepost op: 20 January 2015, 15:19:21 »
Maar dan ben je ook niet helemaal 'piep' meer... ;D

Grtz,
Rob
Tbinnebarretije…

Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 1041
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #19 Gepost op: 20 January 2015, 16:07:19 »
Piep piep hallo, gaan we katten ?  ;D
Groet, Ronald.

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #20 Gepost op: 20 January 2015, 21:03:02 »
Interessant die koersborden.
Vind er de door mij genoemde treinen niet op terug.
De E788 kan ik thuisbrengen als de sneltrein van Amsterdam - Keulen/Remagen
De D208 als de D-trein Keulen - Interlaken/Chur/Konstanz
De 60 van het onderste bord is zeer waarschijnlijk de trein die te zien is op de foto's in de eerste bijdrage.
Daar ging namelijk ook de genoemde autotransporter uit de Komet in over.
Na Chiasso lijken de wagens ieder hun eigen eindbestemming te hebben.

Uit welk jaar zijn de foto's van de koersborden?
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Carel Ruysink

  • Offline Offline
  • Berichten: 1060
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #21 Gepost op: 18 June 2016, 13:40:49 »
Even dit draadje een beetje wakker maken.

Ik ben begonnen een blauwe Artitec D IV om te bouwen naar Kuikenwagen.
Prutser heeft het er over dat het zo leuk is, een blauw rijtuig met zilveren dak. Ik twijfel. Denk dat het heel goed een wit dak (zoals de turkooizen rijtuigen) zou kunnen zijn.
Weet iemand wat de juiste kleur is?

volgende vraag is of iemand weet wat de afmetingen van de koersborden zijn?

bvd Carel.
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3862
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #22 Gepost op: 18 June 2016, 14:43:58 »
de normale standaard afmetingen van een koersbord, niet anders dan op passagiersrijtuigen.
Zo te zien lijkt een wit (warmtewerend) dak niet verkeerd, hoewel lang zal het niet wit zijn gebleven. Op het model kiezen voor lichtgrijs?


grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5373
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #23 Gepost op: 18 June 2016, 20:57:21 »
Het lijkt erop dat de loc op de foto op pag 1 een zilverkleurig dak heeft. Dat is vast te achterhalen. Als dat inderdaad zo is, dan is het dak van de DIV hoogstwaarschijnlijk wit. Dat dak oogt op de foto in ieder geval een stuk lichter dan het dak van de loc.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #24 Gepost op: 18 June 2016, 22:03:40 »
Even gezocht en ik kan het eea terug vinden, helaas alleen niet de beschrijving van de constructie wijziging zelf.

Aangepast werden iig, de opschriften van de wagen, de roosters in de deuren en de extra ventilatoren op het dak.
In de wagens werden alle tussenschotten en toogplaten voorzien van grote gaten.

Rond Juli 1959 werd er ook nog laagspanningsverwarming ingebouwd om de begeleider toch van een beetje warmte te voorzien :)