Hallo,Het station en het spoorwegmuseum in York is een aanrader. Zelf zijn we (mijn gezin) enkele jaren geleden een tocht door Engeland gemaakt, waaronder een treinrit van Newcastle naar Edingburg langs de kust. Of hier (veel) goederentreinen rijden weet ik niet, maar is een mooie route, net als het station in Edingburg.Je kunt jezelf veel geld besparen door ruim van te voren je kaartjes te kopen (online).Ik wens je veel plezier bij het uitzoeken van je reis.Groeten,Marcel
North York Moors Railway, ook leuk.
Het station en het spoorwegmuseum in York is een aanrader. Je kunt jezelf veel geld besparen door ruim van te voren je kaartjes te kopen (online).Ik wens je veel plezier bij het uitzoeken van je reis.
Op mijn Flickr-pagina staan diverse albums met treinfoto's uit diverse regio's in Engeland. Zowel van goederentreinen als museumlijnen. Kijk even of dit en wat daarin jou aanspreekt. Ik (en anderen) kunnen je dan gerichter antwoorden.
Engeland is groot, waar wil je naar toe? zie voor een antwoord hierop bovenstaande reactieHet zuiden heb je oa de Bluebell Railway, Swanage Railway, Spa Valley Railway, West Somerset Railway en de Isle of Wight Steam Railway (ben ik dit jaar geweest). Naast treinen heb je natuurlijk ook spoorbruggen (Firth of Forth spoorbrug ), het museum in York (ook mooi station!) en het eerste schip wat met een schroef was uitgerust (Brunels SS Great Britain in Bristol).zaken zoals een museum schip of spoorbruggen(dat laatste wordt enkel leuk als er een interessante spoorlijn overheen ligt ) verder zijn deze in elk geval niet bedacht in deze trip naar het grote eiland Voor goederentreinen is Doncaster een aanrader, net als Norwich.Als je met de trein wilt reizen is deze kaart het meest makkelijke, Britrail pass. Gewoon een kaartje kopen kan natuurlijk ook maar dan ben je zeker wel wat meer kwijt dan zonder die Britrail pas.Het enige nadeel op dit moment is dat de wisselkoers (pond-euro) momenteel wel wat aan de hoge kant is (10 pond is 14,25 euro).
Vooral Whitby aan het einde van deze lijn is ook een bezoekje waard Tevens is de route die loopt van (Leeds-)Settle naar Carlisle een bezoek waard met ook regelmatig stoomritten en veel goederen.http://www.settle-carlisle.co.uk/Gr. Robin
Aardig overzichtje:https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_British_heritage_and_private_railwaysHave fun!
@ Hendrik jan,He die lijn ken ik niet, wel North Yorkshire Moors Railway Groet,Martijn