Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Fleischmania Nostalgia door Sporlijn Úje
Vandaag om 15:37:02
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:21:53
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door tothebeach
Vandaag om 15:04:16
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
  

Auteur Topic: Nieuwe fly-over Asra  (gelezen 2626 keer)

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Nieuwe fly-over Asra
« Gepost op: 15 June 2015, 21:30:45 »
Voor den liefhebbert  ;)

De nieuwe fly-over bij Riekerpolderaansluiting sinds kort in gebruik
voor treinen van Schiphol naar de Westtak.

https://youtu.be/k7wz0TMBoMU

Mvg

Sander
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Nieuwe fly-over Asra
« Reactie #1 Gepost op: 15 June 2015, 22:01:02 »
Ik vind de overgang naar het fly-over spoor niet echt lekker overkomen.
Dat had zat soepeler/gestroomlijnder gekund lijkt me.

En de boog is met die max 80 nog best luidruchtig.
Nog niet goed ingesleten, of de verkanting niet helemaal je van het?

Mvg,
Michel

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Nieuwe fly-over Asra
« Reactie #2 Gepost op: 16 June 2015, 02:06:11 »
Daar is geen ruimte voor. Er hoeven geen hoge snelheidswissels in, 80 km/h is genoeg. Harder mag toch niet. ;D
De overloopwissels liggen er goed in, overgangen zijn lekker soepel.

Luidruchtig? Valt reuze mee, en met de verkanting is niks mis. 
Groeten Joop, machinist Lls

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re: Nieuwe fly-over Asra
« Reactie #3 Gepost op: 16 June 2015, 18:27:10 »
Mss dat een boogsmeerinstallatie nog wat verlichting biedt qua geluid. Ownee tegenwoordig hebben we het over een spoorstaafconditioneringssysteem geloof ik....

Qua verkanting en rijgedrag is het gewoon een typische 80km/h boog waar er zoveel van zijn. (in Amsterdam) Er is mij niets bijzonders opgevallen.

Mvg

Sander.


Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

US modeller

  • Offline Offline
  • Berichten: 355
Re: Nieuwe fly-over Asra
« Reactie #4 Gepost op: 16 June 2015, 21:51:20 »
Voor den liefhebbert  ;)

De nieuwe fly-over bij Riekerpolderaansluiting sinds kort in gebruik

Inmiddels 2 1/2 week nu, eerste week enkelspoor verbinding westtak-schiphollijn, de flyover in twee richtingen met wisselende rijrichting (uiteraard).


En de boog is met die max 80 nog best luidruchtig.
Nog niet goed ingesleten, of de verkanting niet helemaal je van het?

- De luidruchtigheid" komt volgens mij door de digitale opname, denk maar eens aan een telefoongesprek waarbij de gesprekspartner opmerkt dat er veel achtergrondlawaai is.
- Verkanting in een wissel? Hoe had je dat gerealisseerd hebben? Zowiezo onnodig bij 80 en wat als je rechtdoorgaat? Moet dan de trein ook overhellen, of een mechanisme die de rechtdoorgaande spoorstaaf weer naar een horizontale positie terug brengt? Anders gaat de trein ook overhellen als deze rechtdoor gaat! En wat te denken bij het tegenwissel, moet die dan in de tegengestelde verkanting gebracht worden? Geeft nog meer bewegingen als het al gerealiseerd zou kunnen worden. En zeer oncomfortabel!

JKLX mcn Thalys
Regards Joshua
Het spoor kent geen 'bochten', wel bogen.

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Nieuwe fly-over Asra
« Reactie #5 Gepost op: 16 June 2015, 21:54:47 »
Nee, verkanting uiteraard alleen in de boog, zodat je er met minder bijgeluid doorheen kunt. Maar de opname kan e.e.a. zeker versterkt hebben

Michel
(via mobiel)