Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 18:49:54
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:36:10
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 18:18:27
Bauarbeiten im gange door Paul1969
Vandaag om 18:15:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 18:10:11
Diorama Oelde Mittelweg Hp door Edsko Hekman
Vandaag om 17:50:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 17:38:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:30:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 17:22:55
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door 741230
Vandaag om 17:18:02
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door 741230
Vandaag om 17:11:00
Stroomdetectie issues. door flyerman
Vandaag om 17:00:37
Modeltreinenbeurzen door ca.gorter
Vandaag om 16:59:50
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
Vandaag om 16:57:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:56:29
Project seaside Germany door Montanbahn
Vandaag om 16:53:14
ik mis al een poos door Ronald69
Vandaag om 16:50:29
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door 008200
Vandaag om 16:18:14
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 15:48:17
Van 2D afbeelding naar 3D model door MOVisser
Vandaag om 15:35:51
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:24:34
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 15:20:52
yd6016ln blijft in demo modus door Dirk
Vandaag om 15:15:55
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Rsd1000
Vandaag om 15:02:47
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 14:22:34
NL-baan in Canada door AndrevdG
Vandaag om 14:22:21
Aandrijving metro gezocht door Remco vM
Vandaag om 14:18:43
Aanstaande zaterdag en zondag Modelbeurs in De Goorn NH door wmrail
Vandaag om 13:49:39
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 13:28:48
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Benelux795
Vandaag om 13:09:56
  

Auteur Topic: Nieuwe fly-over Asra  (gelezen 2702 keer)

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1172
Nieuwe fly-over Asra
« Gepost op: 15 June 2015, 21:30:45 »
Voor den liefhebbert  ;)

De nieuwe fly-over bij Riekerpolderaansluiting sinds kort in gebruik
voor treinen van Schiphol naar de Westtak.

https://youtu.be/k7wz0TMBoMU

Mvg

Sander
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Nieuwe fly-over Asra
« Reactie #1 Gepost op: 15 June 2015, 22:01:02 »
Ik vind de overgang naar het fly-over spoor niet echt lekker overkomen.
Dat had zat soepeler/gestroomlijnder gekund lijkt me.

En de boog is met die max 80 nog best luidruchtig.
Nog niet goed ingesleten, of de verkanting niet helemaal je van het?

Mvg,
Michel

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Nieuwe fly-over Asra
« Reactie #2 Gepost op: 16 June 2015, 02:06:11 »
Daar is geen ruimte voor. Er hoeven geen hoge snelheidswissels in, 80 km/h is genoeg. Harder mag toch niet. ;D
De overloopwissels liggen er goed in, overgangen zijn lekker soepel.

Luidruchtig? Valt reuze mee, en met de verkanting is niks mis. 
Groeten Joop, machinist Lls

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1172
Re: Nieuwe fly-over Asra
« Reactie #3 Gepost op: 16 June 2015, 18:27:10 »
Mss dat een boogsmeerinstallatie nog wat verlichting biedt qua geluid. Ownee tegenwoordig hebben we het over een spoorstaafconditioneringssysteem geloof ik....

Qua verkanting en rijgedrag is het gewoon een typische 80km/h boog waar er zoveel van zijn. (in Amsterdam) Er is mij niets bijzonders opgevallen.

Mvg

Sander.


Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

US modeller

  • Offline Offline
  • Berichten: 356
Re: Nieuwe fly-over Asra
« Reactie #4 Gepost op: 16 June 2015, 21:51:20 »
Voor den liefhebbert  ;)

De nieuwe fly-over bij Riekerpolderaansluiting sinds kort in gebruik

Inmiddels 2 1/2 week nu, eerste week enkelspoor verbinding westtak-schiphollijn, de flyover in twee richtingen met wisselende rijrichting (uiteraard).


En de boog is met die max 80 nog best luidruchtig.
Nog niet goed ingesleten, of de verkanting niet helemaal je van het?

- De luidruchtigheid" komt volgens mij door de digitale opname, denk maar eens aan een telefoongesprek waarbij de gesprekspartner opmerkt dat er veel achtergrondlawaai is.
- Verkanting in een wissel? Hoe had je dat gerealisseerd hebben? Zowiezo onnodig bij 80 en wat als je rechtdoorgaat? Moet dan de trein ook overhellen, of een mechanisme die de rechtdoorgaande spoorstaaf weer naar een horizontale positie terug brengt? Anders gaat de trein ook overhellen als deze rechtdoor gaat! En wat te denken bij het tegenwissel, moet die dan in de tegengestelde verkanting gebracht worden? Geeft nog meer bewegingen als het al gerealiseerd zou kunnen worden. En zeer oncomfortabel!

JKLX mcn Thalys
Regards Joshua
Het spoor kent geen 'bochten', wel bogen.

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Nieuwe fly-over Asra
« Reactie #5 Gepost op: 16 June 2015, 21:54:47 »
Nee, verkanting uiteraard alleen in de boog, zodat je er met minder bijgeluid doorheen kunt. Maar de opname kan e.e.a. zeker versterkt hebben

Michel
(via mobiel)