Daarom zul je bij H0 bij peco wissels bijv. wel de tongen willen mee ompolen met het puntstuk terwijl daar bij N geen noodzaak voor is.
Je kunt het ook gewoon uit de twee buitenste rails voeden. Dan schakelt het puntstuk gewoon tussen + en -.
Er is nog een stand van polarisatie mogelijk:Blijkbaar voedt jij het tweede puntstuk uit het eerste puntstuk (is eigenlijk wel veiliger). Je kunt het ook gewoon uit de twee buitenste rails voeden. Dan schakelt het puntstuk gewoon tussen + en -.
Dus al mijn wissels gaan aangepast worden of ik bestel wat servodecoders met dubbele relais.
Maar om fair inzicht te geven aan mensen die met deze hobby beginnen, het weer oppakken of van schaalgrootte veranderen, lijkt het me het beste de onderliggende problemen/situatie en de keuzes die je daarna maakt, beide te delen. Dan hebben anderen ook wat aan iemands ervaring en of het voor hun ook relevant lijkt.
Ik ging er van uit dat het grijze gedeelte verbonden was met het gele puntstuk en de blauwe tongen met hun eigen puntstuk. Dit werpt voor mij een ander licht op de zaak, en nu moet ik even kijken of ik het wissel nog wel ingepast krijg, i.v.m. automatisch rijden.
... en nu moet ik even kijken of ik het wissel nog wel ingepast krijg, i.v.m. automatisch rijden.
Ik ga er op dit moment vanuit dat jouw wissel een maandag morgen wissel is, en het grijze gedeelte verbonden is met de rode rail bij wissels gemaakt op de andere dagen.
Your SL-E399F is operating correctly and the right hand grey area is only connected electrically by the point blade when it is against the adjacent stock rail. This is due to the asymmetric design of the turnout and the rate at which to curved routes diverge from the centre straight route. Provided the r/h turnout blade face and stock rail contact areas are kept clean they will give a very reliable electrical contact.