Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 22:24:13
Mijn geweatherde modellen
door
Zandmannetje390
Vandaag
om 22:23:12
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Wim1969
Vandaag
om 22:18:43
Gezocht decals wit op transparant
door
MOVisser
Vandaag
om 22:06:12
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 22:04:15
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 22:01:59
Wie (welk bedrijf) kan snijden én graveren in polystyreenplaten?
door
MOVisser
Vandaag
om 21:57:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
wob
Vandaag
om 21:51:49
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving.
door
De eerste Ivo
Vandaag
om 21:40:13
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 21:40:00
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
Vandaag
om 21:06:58
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
Mispoes
Vandaag
om 21:06:55
Raadplaatje
door
hervé
Vandaag
om 20:54:39
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 20:41:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 20:38:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Stefan88
Vandaag
om 20:30:32
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken
door
klusser
Vandaag
om 19:56:49
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
basjuh1981
Vandaag
om 19:48:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
WimC
Vandaag
om 19:33:19
Wat is dit voor stellage met camera's en/of scanners naast het spoor?
door
Thom
Vandaag
om 18:58:29
Artitec 6300
door
Gerke
Vandaag
om 17:48:30
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Gerke
Vandaag
om 17:44:13
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 17:40:47
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 16:44:55
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
Tjalling
Vandaag
om 16:35:53
De RTM in 2008 en ver daarvoor
door
Eric B
Vandaag
om 16:19:59
20 jaar BNLS jubileum
door
Peter J K
Vandaag
om 15:46:54
worm en wormwiel - worm en tandwiel?
door
Herb73
Vandaag
om 15:15:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 14:51:37
Roco 4155 NS 2200 2de leven
door
John18
Vandaag
om 14:06:38
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Meer Rotterdam-shuttles Zuid-Duitsland
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Meer Rotterdam-shuttles Zuid-Duitsland (gelezen 1319 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12543
Meer Rotterdam-shuttles Zuid-Duitsland
«
Gepost op:
04 November 2014, 10:44:34 »
De frequentie van de railshuttle tussen Rotterdam en München/Neurenberg wordt verhoogd van vier naar zes treinen per week. Het is een belangrijke verbinding binnen het Rail Incubator project van het Havenbedrijf
http://www.portofrotterdam.com/en/Brochures/Rail-Incubator.pdf
.. Railincubator zet samen met marktpartijen nieuwe shuttles op of verhoogt de frequentie van bestaande shuttles.
De shuttle op Zuid-Duitsland is twee jaar geleden opgezet door European Gateway Services (onderdeel van ECT) en TX Logistics, een van de grootste rail operators in Europa. De frequentie is recentelijk naar vier gegaan. EGS/TX en Havenbedrijf Rotterdam/Rail Incubator werken nu aan een verhoging naar zes keer per week.
‘Wählen Sie den anderen Weg!’
Met deze slogan positioneren het Havenbedrijf Rotterdam, European Gateway Service en TX Logistics de dienst in Beieren. Recentelijk presenteerde het Havenbedrijf de dienst en het Rotterdamse spoorprogramma in het algemeen, op de BME/VDV intermodaal conferentie in Nürnberg. Nils-Olaf Klabunde van TCU Transcontainer-Universal
http://www.tcu.de/de/
koos reeds voor ‘de andere weg’. “Wij bij TCU zijn erg tevreden met de treindienst tussen Rotterdam en München en Neurenberg. Het is een extra service die we onze klanten in deze regio kunnen bieden. We krijgen een groeiend aantal informatieverzoeken van klanten die een treindienst via Rotterdam zoeken. Belangrijke beslisfactoren zijn de transittijden en kosten. Een verbinding over Rotterdam kan sneller en voordeliger zijn in vergelijking met transit via Duitse havens. Wij van TCU willen dat de dienst zo snel mogelijk dagelijks wordt!”
De overslag van roll on/ roll off lading in de haven van Rotterdam is in de eerste negen maanden van 2014, ten opzichte van dezelfde periode in 2013, toegenomen met 8% (+1,1 miljoen ton) tot 15 miljoen ton. De groei is vrijwel volledig te danken aan de groei van de Britse economie. Met circa 20 miljoen ton overslag op jaarbasis, behoort Rotterdam tot de top 3 van West-Europese ferryhavens.
De Britse economie is importgericht. Vanaf Rotterdam gaan de trailers en containers dan ook vol heen en komen voor het grootste deel leeg terug. Deze situatie wordt versterkt door de hoge koers van het Engelse pond ten opzichte van de euro, die de Britse export remt. Het roro-vervoer vanaf Rotterdam naar Engeland is sterk gericht op voedingsmiddelen: veel vers fruit en groente, maar ook conserven, diepvriesproducten (vlees, zuivel, veel aardappelproducten), uien en dranken (wijn, bier, frisdranken). Verder zijn duurzame consumptiegoederen zoals meubels en witgoed en hygiënische papierwaren (luiers, toiletpapier, zakdoeken etc.) en auto-onderdelen belangrijk. Britse exportproducten zijn schaars geworden, maar whisky en bier vinden nog in flinke hoeveelheden hun weg naar het continent.
Bij de voedingsmiddelen profiteert de Rotterdamse haven van de directe nabijheid van de landbouw in Zeeland en de glastuinbouw in het Westland en rond Bleiswijk, Barendrecht en Venlo. Nederlandse producten worden ook gecombineerd met Europese producten en met exotisch fruit uit vooral Zuid-Amerika en Zuid-Afrika. Het Britse Davis Worldwide bijvoorbeeld, heeft kantoren in Lincolnshire en bij Barendrecht. Het eerstgenoemde zorgt voor de import van groente en fruit uit Spanje, Frankrijk, italiè en Marokko, terwijl het Nederlandse kantoor producten van verder weg, zoals Zuid-Amerika, Nieuw Zeeland en Zuid-Afrika. Eigenaar Peter Davis zegt op GlobalFruit.com dat de Rotterdamse faciliteiten voor verse producten hun gelijke niet kennen, “It is faster for us to get the produce from the ship in Rotterdam and then truck it over to England, it is also cost effective“. De vers-distributiecentra van de grote Britse supermarkten worden beleverd binnen kleine tijdvensters zoals die van Albert Heijn, Carrefour of Lidl op het continent. De vaarschema’s van de Rotterdamse ferrydiensten zijn dan ook extreem strak. In de Rotterdamse haven hebben vier grote roro-rederijen eigen terminals. In volgorde van (huidige) overslaggrootte : DFDS Seaways (Vlaardingen), Stena Line (Hoek van Holland en Europoort), Cobelfret (Botlek) en P&O North Sea Ferries. In september hebben Stena Line (op Killingholme) en DFDS Seaways (op Immingham) tevens extra capaciteit ingelegd. Cobelfret verdubbelde door de inzet van een extra schip de capaciteit van zijn dienst op het Portugese Lexoes. P&O North Sea Ferries en Stena Line profiteren tevens van de toenemende export vanuit Polen naar het VK via gecombineerd vervoer. In samenwerking met ERS Railways zijn er nu vijf treindiensten per week tussen Poznan en de Europoortterminal voor vertrekken naar Engeland. De rederijen verwachten dat de vraag naar spoorvervoer over grote afstanden zal toenemen omdat wegvervoer door stijgende milieukosten steeds duurder wordt. Bron : Port of Rotterdam Authority
«
Laatst bewerkt op: 05 November 2014, 09:39:01 door Sobat Kras
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Meer Rotterdam-shuttles Zuid-Duitsland