Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sfeer op je modelbaan door puntenglijder
Vandaag om 15:32:21
Zolderbaan 2025 door Ronald69
Vandaag om 15:27:30
Aachenau West door wob
Vandaag om 15:19:49
Trix BR94 ontspoort door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:17:45
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:12:54
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:05:06
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Paul1969
Vandaag om 14:32:04
Heroplage Artitec Plan W? door spoorijzer
Vandaag om 13:51:30
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:59:24
booster vraag door AP3737
Vandaag om 12:17:06
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Huup
Vandaag om 11:55:05
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 11:54:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 11:53:40
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 11:28:28
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 11:24:40
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:10:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:55:19
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Thijs1271
Vandaag om 10:10:28
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:06:46
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Jan Wiegerinck
Vandaag om 10:04:43
Wat was jullie allereerste loc? door Huup
Vandaag om 10:04:42
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 09:34:06
Aanpassen baanplan bestaande baan door Montanbahn
Vandaag om 09:29:00
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door V200-G2000
Vandaag om 09:27:20
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Montanbahn
Vandaag om 09:19:13
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door spoorijzer
Vandaag om 08:43:54
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:35:30
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 08:18:50
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door MathynK
Vandaag om 07:29:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:16:57

Auteur Topic: Railmagazine 247  (gelezen 1624 keer)

henk

• Offline Offline
Railmagazine 247
« Gepost op: 04 September 2007, 22:05:36 »
Railmagazine 247 is alweer verschenen. We naderen snel nummer 250. Op de eerste pagina van de Actueelrubrieken vinden we gelijk de aardigste foto. Een VIRM viertje gekoppeld met een enkele kopbak van een eigenlijk zesdelige soortgenoot. Het hoe en waarom moeten jullie zelf maar lezen.
Het zal bekend zijn dat NS Hispeed de aangepaste ICRm rijtuigen voorlopig in de Beneluxtreinen laat meerijden. Op pagina 9 staat dat één dezer dagen de gehuurde TRAXX-locs ook maar gelijk de Beneluxtreinen gaan trekken. Dat is toch humor. Is deze pseudo HSL-trein al gesignaleerd onder de sluis nabij Roosendaal?
In Goederenwagens Actueel wordt wat uitgebreider aandacht geschonken aan de wederwaardigheden van een aantal series ketelwagens.

De grootspoorafdeling begint met de nieuwe trams en metro’s voor Rotterdam, gevolgd door een artikeltje over de aflevering van Protosstel 5031 aan Connexxion. Daarna een kort artikel over de bouw van de stations in Utrecht, Rotterdam, Breda, Den Haag en Arnhem. Mij valt vooral op hoe die stations op elkaar lijken.
In het artikel over 125 jaar Gotthardlijn staan fraaie foto’s van dubbele stoomtractie. Daarna een wel zeer informatief artikel voor de Beneluxspoorleden. In een grootspoordraadje vertelde Chris Rompelberg hoe hij twee ex 2400’en uit Frankrijk wist los te peuteren. In dit artikel kunnen we over de bijbehorende expeditie naar het Zuiden lezen.

De modelspoorafdeling begint met een lekker lang artikel waarin Fokko Feenstra en Theo Maris de bouw van een Drentse halte, periode jaren 50, in H0 beschrijven. Daarna bouwt Hans Nijntjes een Ezeltje in messing en laat Peter de Vries zien hoe je met karton hele mooie gebouwen kunt maken. Vervolgens mogen Vincent Scholtze en Frodo Weidema nog 10 pagina’s uitweiden over Okrhavnbanen. Deze keer vertellen ze hoe het ruige rotslandschap vorm heeft gekregen.
Kijk, voor dit soort artikelen over fraaie modelbouw, waarbij niet op pagina’s wordt beknibbeld, heb ik ooit een abonnement op Railmagazine genomen. Deel 2 staat bij het artikel over Orkhavnbanen. Dat doet vermoeden dat Vincent en Frodo nog een tijdje door mogen gaan.

In de productinformatie vertelt Len de Vries onder andere dat de verschijning van de Roco ICK-rijtuigen voor enige commotie op internet zorgde. Wel jammer dat hij er niet bij schrijft hoe via datzelfde internet Manuel kon berichten over de aanpassing van de foutjes en gelijk de door hem gemaakte onderdelen beschikbaar stelde. Ook dat is Beneluxspoor.  :D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

modelbouwer_V

• Offline Offline
  • voorheen Orkhavnbanen
    • modelbouwwerk.nl
Re: Railmagazine 247
« Reactie #1 Gepost op: 05 September 2007, 13:01:59 »
Vervolgens mogen Vincent Scholtze en Frodo Weidema nog 10 pagina?s uitweiden over Okrhavnbanen. Deze keer vertellen ze hoe het ruige rotslandschap vorm heeft gekregen.
Kijk, voor dit soort artikelen over fraaie modelbouw, waarbij niet op pagina?s wordt beknibbeld, heb ik ooit een abonnement op Railmagazine genomen. Deel 2 staat bij het artikel over Orkhavnbanen. Dat doet vermoeden dat Vincent en Frodo nog een tijdje door mogen gaan.

Nou nou Henk, van zo'n fijne recensie zit ik helemaal te soppen achter m'n Mac.  ;D
Voor de liefhebbers van smalspoormodelbouw is het wellicht leuk om te vermelden dat Orkhavnbanen samen met andere (smalspoor)modelbaantjes komend weekend (8 en 9 september) 'live' in actie is zien tijdens de De Nationale Smalspoormodeldagen bij de Stoomtrein Valkenburgse Meer http://www.smalspoormuseum.nl/Evenementen/Modbd.html.
Misschien tot ziens,
Vincent
• Volg de_modelspoorgoeroe  😎 op Instagram 📷. Ik zeg doen!

henk

• Offline Offline
Re: Railmagazine 247
« Reactie #2 Gepost op: 05 September 2007, 16:31:44 »
Volledig verdiend Vincent. Hoeveel afleveringen kunnen we nog verwachten?

Dat zinnetje over de reden voor mijn abonnement slaat trouwens op de hele modelspoorafdeling in dit nummer. Het is allemaal fraai en het artikel van Fokko en Theo beslaat ook een pagina of 10 geloof ik.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.