Hoi,Ronald, zijn die 15 loks voorzien van sound ? en zo ja, staan die dan lekker allemaal 'idle' ( diesel stationair pruttelen ) te draaien ( qua sound dus )Grtzz,Karst
Ronald, heb je er al eens aan gedacht om die stroom te meten? Eén stroomdraad onderbreken, uiteinden aansluiten aan de wisselspanningspootjes van een bruggelijkrichter, en de meter aan de + en de - van de gelijkrichter. Kun je gewoon op gelijkstroombereik meten.
Wat lees ik nou? Nieuw project van Ronald Halma? Met Amerikaanse treinen? Halfnul? Of een slagje groter?
Ik heb op mijn baan een 20+ loks op de baan staan in 1 booster deel. Ook enkele met geluid, al is alles dan wel uitgeschakeld op het opberg station. Wagen verlichting blijft wel branden.Op mijn hoofdstation kunnen ook zo een 15 tot 20 loks staan. Dan is de verlichting wel aan, en geluid ook.Daarnaast kunnen er totaal een 8 treinen rijden. Deze zullen verdeeld zijn over de twee stroomkringen. Maar zeker niet altijd netjes 4 om 4. Ik gebruik 1 lenz centrale van 5A, en 1 lenz booster van 5A. En nog niet gehad dat deze door overbelasting uitviel.Paar goede boosters er achter moet dus heel wat mogelijk maken.Voor mijn LGB baan gebruikte ik dezelfde combinatie, maar dan parallel geschakeld, en daar heb ik dus vervolgens 10A beschikbaar. Maar voor H0 is dat misschien een beetje te veel van het goede.