Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:21:24
Mooi weer om buiten te spelen door Karben
Vandaag om 20:10:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Stefan88
Vandaag om 20:02:23
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
Vandaag om 19:52:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:49:52
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:29:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:05:08
Vitrinekast door Frits C
Vandaag om 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk door ruben derks
Vandaag om 19:00:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:41:20
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door NS264
Vandaag om 18:15:26
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door prutser
Vandaag om 18:12:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 18:09:34
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jeroen Water
Vandaag om 17:59:56
Fleischmann Anna ombouw. door jerrytrein
Vandaag om 17:32:09
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal door MOVisser
Vandaag om 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door BartvD
Vandaag om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Forever Rocofan
Vandaag om 16:03:46
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 14:03:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:00:27
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 13:47:28
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 13:12:05
Eerste hulp bij Freecad door Eric v C
Vandaag om 12:43:20
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan door william_2
Vandaag om 10:28:30

Auteur Topic: Invoerrechten, willekeur?  (gelezen 3898 keer)

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Invoerrechten, willekeur?
« Reactie #15 Gepost op: 04 October 2013, 20:58:41 »
Volgende x het pakketje weigeren als er weinig waarde in zit, dan zit de douane er lekker mee  (y)
Heb ooit zon draadloze camera gekocht van 7 tientjes uit China en moest 29,- bij betalen :-X, blijft triest dat ze geld willen zien.
Dat de straatverlichting moet branden daar betalen we al voor (inkomsten belasting en btw accijns noem maar op!)
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

MarcNL

• 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
    • foto's op Imgur
« Reactie #16 Gepost op: 04 October 2013, 21:19:44 »
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/reisbagage/vanuit_een_niet_eu_land/voor_welke_goederen_hoef_ik_geen_belasting_te_betalen_krijg_ik_vrijstelling_van_belasting

Van buiten de EU mag je 430 Euro vrij invoeren als je bv. op Schiphol aankomt (en het geen nepgoederen zijn, of nepwapens,  of zo).

Kennelijk niet als het per postpakket komt.

Het lijkt er aardig op dat NL een corrupte bananenrepubliek aan het worden is...
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

ingenium

• TM
  • Offline Offline
    • Modeltrein projecten
« Reactie #17 Gepost op: 04 October 2013, 21:33:12 »
Volgende x het pakketje weigeren als er weinig waarde in zit, dan zit de douane er lekker mee  (y)

Gut, wat zullen ze ermee zitten zeg...

Heb ooit zon draadloze camera gekocht van 7 tientjes uit China en moest 29,- bij betalen :-X, blijft triest dat ze geld willen zien.
Dat de straatverlichting moet branden daar betalen we al voor (inkomsten belasting en btw accijns noem maar op!)

Het is juist de BTW die je niet afdraagt als je uit het buitenland koopt, dus die willen ze zien. En soms heb je mazzel, maar je hoort gewoon altijd (behalve onder de genoemde bedragen) te betalen.

Maar nu het volgende, mijn Ebay verkoper geeft op de pakbon netjes aan wat de items per stuk kosten. Na enig rekenwerk ben ik erachter gekomen dat bij de vorige zending geen enkel artikel boven de 22 Euro uitkwam! Heeft dit enige invloed gehad?

Nee.

Bij de nieuwe zending heb ik meer motoren van hetzelfde type besteld. Dit werd vermeld als een artikel met een waarde van ongeveer 59 Dollar. Los waren deze motortjes goedkoper dan 22 Euro per stuk.
Mijn vraag is nu, als ik de artikelen per stuk bestel en daarna gezamelijk laat opsturen, vervalt dan het hele inklaringsverhaal/tarief?

Nee.

Het lijkt er aardig op dat NL een corrupte bananenrepubliek aan het worden is...

Altijd al zo geweest, alleen wat je persoonlijk meeneemt, dat bedrag is eens verhoogd.

En nogmaals voor de duidelijkheid, bij het inklaren van post komt er echt geen douane bij kijken hoor, die zitten koffie te leuten en worden er hooguit een keer bij geroepen om iets door de x-ray te knallen. Het is echt DHL/PostNL/TNT/FedEx/GLS, whatever die dat voor je doet.

Pakketten openen kost ook veel teveel tijd, dus bespaar jezelf een boel ellende en zorg voor een duidelijk ingevuld groentje (CN22). EXCL. de verzendkosten. Optellen kunnen ze nog wel. (soms iets te goed, al mag ik zelf niet klagen)
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

WeKra

• Offline Offline
    • Facebook
« Reactie #18 Gepost op: 04 October 2013, 21:44:34 »
Of iemand zoeken die een vader bij de douane heeft werken en via die persoon illegaal de pakketjes het land binnen smokkelen ;D ;D

WeKra... ;)

Groet,

Pascal

Haha! Leuk bedacht, hij zou het zo doen, maar nee. Hij heeft geen inzicht op wat voor pakketjes wanneer en waar binnenkomen. Tevens zit hij niet zovaak op die afdeling, hij is meer aanwezig in de Rotterdamse haven om containers te controleren.. Dus.. Als we nou met z'n allen wat bestellen en via een container laten komen, dan is er een mogelijkheid....
Check ook mijn Facebook

memen

• Offline Offline
  • Märklin H0 - digitaal
    • LocoNet Bedieningspaneel
« Reactie #19 Gepost op: 04 October 2013, 21:56:17 »
@ingenium, je zal het niet geloven maar dat topic heb ik gisteravond nog doorgelezen...

Maar nu het volgende, mijn Ebay verkoper geeft op de pakbon netjes aan wat de items per stuk kosten. Na enig rekenwerk ben ik erachter gekomen dat bij de vorige zending geen enkel artikel boven de 22 Euro uitkwam! Heeft dit enige invloed gehad?
Bij de nieuwe zending heb ik meer motoren van hetzelfde type besteld. Dit werd vermeld als een artikel met een waarde van ongeveer 59 Dollar. Los waren deze motortjes goedkoper dan 22 Euro per stuk.
Mijn vraag is nu, als ik de artikelen per stuk bestel en daarna gezamelijk laat opsturen, vervalt dan het hele inklaringsverhaal/tarief?

Groet, Roelof

http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/pakket-ontvangen/buitenland/

Het gaat om de totale waarde van het pakket inclusief de verzendkosten. Verder betaal je met EMS sowieso €17,50 inklaringskosten, bij gewoon versturen €13,00, mits je pakketje gepakt wordt.

Groeten,

Rauke
DB 1970 - Esu Ecos I - S88 - Zelfbouw LocoNet Bedieningspaneel - DCC, RailCom, Motorola, mfx

Roeltje!

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 04 October 2013, 22:17:56 »
Dankjewel Rauke (y)

Ik had stille hoop :-[  Volgende keer zal ik deze kosten meenemen in mijn begroting ;D

Groet, Roelof

Edit. Oeps :-[ er waren meer reacties.. Bedankt allen (y)
« Laatst bewerkt op: 04 October 2013, 22:26:22 door Roeltje!. Reden: eerst alles lezen, dan pas reageren... »
Fleischmann fan, maar rijdt stiekum ook met andere merken...
New York Central fan.