Volgende x het pakketje weigeren als er weinig waarde in zit, dan zit de douane er lekker mee
Heb ooit zon draadloze camera gekocht van 7 tientjes uit China en moest 29,- bij betalen , blijft triest dat ze geld willen zien.Dat de straatverlichting moet branden daar betalen we al voor (inkomsten belasting en btw accijns noem maar op!)
Maar nu het volgende, mijn Ebay verkoper geeft op de pakbon netjes aan wat de items per stuk kosten. Na enig rekenwerk ben ik erachter gekomen dat bij de vorige zending geen enkel artikel boven de 22 Euro uitkwam! Heeft dit enige invloed gehad?
Bij de nieuwe zending heb ik meer motoren van hetzelfde type besteld. Dit werd vermeld als een artikel met een waarde van ongeveer 59 Dollar. Los waren deze motortjes goedkoper dan 22 Euro per stuk.Mijn vraag is nu, als ik de artikelen per stuk bestel en daarna gezamelijk laat opsturen, vervalt dan het hele inklaringsverhaal/tarief?
Het lijkt er aardig op dat NL een corrupte bananenrepubliek aan het worden is...
Of iemand zoeken die een vader bij de douane heeft werken en via die persoon illegaal de pakketjes het land binnen smokkelen WeKra... Groet,Pascal
@ingenium, je zal het niet geloven maar dat topic heb ik gisteravond nog doorgelezen...Maar nu het volgende, mijn Ebay verkoper geeft op de pakbon netjes aan wat de items per stuk kosten. Na enig rekenwerk ben ik erachter gekomen dat bij de vorige zending geen enkel artikel boven de 22 Euro uitkwam! Heeft dit enige invloed gehad?Bij de nieuwe zending heb ik meer motoren van hetzelfde type besteld. Dit werd vermeld als een artikel met een waarde van ongeveer 59 Dollar. Los waren deze motortjes goedkoper dan 22 Euro per stuk.Mijn vraag is nu, als ik de artikelen per stuk bestel en daarna gezamelijk laat opsturen, vervalt dan het hele inklaringsverhaal/tarief?Groet, Roelof