Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Train-o-Matic Shine binnenverlichting.
door
ArjanB
Vandaag
om 01:25:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 01:08:54
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving.
door
Bahn-AG
20 November 2025, 23:55:50
NS Upcycleshop
door
Reinout van Rees
20 November 2025, 23:53:49
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Thai-Bundesbahn
20 November 2025, 23:50:36
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
door
prutser
20 November 2025, 23:40:29
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
reinderlf
20 November 2025, 22:56:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
DJV
20 November 2025, 22:46:18
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
bask185
20 November 2025, 22:39:31
Modelbaan Beltheim.
door
DJV
20 November 2025, 22:34:15
Bahnstrecke 5867
door
Paul1969
20 November 2025, 22:19:06
Bauarbeiten im gange
door
Frank 123
20 November 2025, 21:49:04
Raadplaatje
door
henk
20 November 2025, 21:35:26
3d printen van ns daglichtseinen
door
weslyr
20 November 2025, 21:32:42
13 december - NVM Modelbouwbeurs Houten
door
Hans van de Burgt
20 November 2025, 20:57:01
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
door
orientexpress
20 November 2025, 20:29:55
13 december modelspoorbeurs Houten
door
Seinhuis
20 November 2025, 20:07:16
diorama, voor lange treinen.
door
Mark D.
20 November 2025, 19:41:48
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Sven
20 November 2025, 19:28:20
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
20 November 2025, 19:14:06
Stottering Piko 98551BD
door
Herb73
20 November 2025, 19:07:15
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
defender
20 November 2025, 19:06:52
De spoorhaven van Zuidbarge.
door
Eric B
20 November 2025, 17:33:48
Frie ??
door
VAM65
20 November 2025, 17:32:57
Bf Kibronn
door
Benelux795
20 November 2025, 17:30:15
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
20 November 2025, 17:24:56
BrauWelt, fantasiebaan in H0
door
Brouwersbaan
20 November 2025, 17:21:56
Märklin M tapijtbaan
door
seinhuiswachter
20 November 2025, 16:46:19
schakelen MP1 met handschakelaar en digitaal
door
Klaas Zondervan
20 November 2025, 16:14:46
NS Mat 35 Maple Leaf
door
Montanbahn
20 November 2025, 15:55:00
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
SGB-treinverbinding Goes-Roosendaal
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: SGB-treinverbinding Goes-Roosendaal (gelezen 1106 keer)
maurits
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 3
SGB-treinverbinding Goes-Roosendaal
«
Gepost op:
26 February 2013, 22:28:51 »
Beste forumleden,
Enkele dagen geleden las ik in Op de Rails (van april 2004) over het masterplan. Hierin stond geschreven dat de SGB met onder andere de mat 36 een treinverbinding wil gaan maken tussen Goes en Roosendaal. Inmiddels zijn we bijna 9 jaar verder en aan de 252 wordt druk gewerkt. Mijn vraag is of de SGB nog steeds het voornemen heeft om met dit treinstel (of wellicht met een blokkendoos) een historische treinverbinding op te zetten?
groeten,
Maurits
Gelogd
dwem
Offline
Berichten: 813
Re:SGB-treinverbinding Goes-Roosendaal
«
Reactie #1 Gepost op:
27 February 2013, 14:07:03 »
Ik weet niet wat de plannen zijn van de SGB op dit moment, in ieder geval wordt er hard in de goede richting gewerkt op een aantal fronten.
Wat de 252 betreft is er wel iets wezenlijks veranderd sinds het project werd gepresenteerd: de 252 is in eigendom overgegaan van de STIBANS aan het Spoorwegmuseum.
Wat dat betekent voor het SGB plan is een open vraag lijkt me zo, en ook niet erg urgent om daar nu iets in te beslissen.
Het treinstel is nog niet gereed en de SGB is er nog niet klaar voor.
Komt tijd komt raad.
Vast wel.
Dirk
Gelogd
Reinier Z.
Offline
Berichten: 3353
Re:SGB-treinverbinding Goes-Roosendaal
«
Reactie #2 Gepost op:
27 February 2013, 14:34:38 »
De SGB werkt het Masterplan in fases uit, waarbij elke ongeveer 5 jaar wordt bekeken welke zaken uit het Masterplan (en eventuele nieuwe zaken) de komende periode gerealiseerd kunnen worden.
In de periode 2008-2012 stonden o.a. de restauratie van het Tractiegebouw, het project Toeristische Hoofdas ('motorwagenproject') en de bouw van een museumgebouw (voor stalling van het materieel) op het programma. Het Tractiegebouw is grotendeels klaar en wordt dit jaar verder afgewerkt; Het motorwagenproject loopt, dat wil zeggen dat de infrazaken nagenoeg zijn afgewerkt, de tijdelijke railbus operationeel is en de omC's in aanbouw zijn; Het museumgebouw is om diverse redenen doorgeschoven.
Nu de huidige projecten de eindfase naderen bezint de SGB zich op de periode tot 2020. Daar worden nu de plannen voor geïnventariseerd en uitgewerkt. Het is nu dus nog niet precies te zeggen wat de keuzes zullen zijn, maar reken er maar op dat de prioriteiten voor de komende jaren vooral op eigen terrein en eigen spoorlijn zullen liggen, en weinig op de hoofdlijn. M.a.w. het museumgebouw, een stationskap en de inrichting van het terrein maken meer kans dan het hoofdlijnbedrijf. Dat heeft te maken met attractiviteit van het museumproduct, bescherming van de collectie en met de moeilijker wordende regelgeving op het hoofdspoor.
Tot zover even de voorlopige gedachtengang. Ik moet benadrukken dat er nog niets definitief is en dat keuze voor het ene niet betekent dat het andere nooit meer zal gebeuren! Ik denk dat de SGB nog wel eens zal verrassen de komende jaren.
Ontwikkelingen als deze gaan niet heel snel, en dat is denk ik begrijpelijk als je weet met hoe weinig middelen de SGB alles realiseert. Voor sommige stappen moet de tijd gewoon rijp zijn en de SGB heeft inmiddels de nodige ervaring met het inspelen op kansen en soms gewoon met geduldig afwachten. En daarbij heeft de exploitatie en de instandhouding van de middelen voor de exploitatie voorrang boven de andere zaken.
Gelogd
Reinier
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
SGB-treinverbinding Goes-Roosendaal