Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 23:01:52
Lima door Dave.......
Vandaag om 22:58:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:58:28
Mijn geweatherde modellen door Dave.......
Vandaag om 22:42:29
Aachenau West door wob
Vandaag om 22:34:05
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door MOVisser
Vandaag om 22:29:47
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 21:46:43
Chinese prut kabel door Menno
Vandaag om 21:33:22
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 21:25:19
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 21:00:32
schok bij vertrek door phdirk
Vandaag om 20:52:17
Heroplage Artitec Plan W? door Petertje
Vandaag om 19:24:07
Raadplaatje door Rick
Vandaag om 19:15:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 19:11:24
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 18:59:13
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
Vandaag om 17:35:46
Seuthe gaat stoppen door ex-DR V100
Vandaag om 15:46:46
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:03:06
Arduino loconet-interfaces door NTeering
Vandaag om 14:09:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 14:07:51
Spuitmondjes door Bahn-AG
Vandaag om 13:51:34
Yamorc booster door Montanbahn
Vandaag om 13:23:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door KNed
Vandaag om 13:06:17
C en K rails samen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 12:54:53
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 12:49:58
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 09:52:25
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 07:05:49
Br 38 Piko Superen. door wob
24 July 2025, 21:31:24
Station Roodeschool door Torikoos
24 July 2025, 21:26:02
Keerlusmodule klappert nog...... door Ronald Halma
24 July 2025, 21:11:24

Auteur Topic: Oprichting spoor nul club met Lenz materieel Kiss en Wunder naar duits voorbeeld  (gelezen 1900 keer)

bernhard67

• Offline Offline
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Hoi Spoor nul vrienden.

Hierbij open ik vanvond een nieuw draadje met als doel oprichting nederlandse modelspoor club volgens Fremo systeem.

Het idee wat ik heb is om een mooie spoor nul module baan te bouwen met gebruik van achtergrond en landschap naar duits voorbeeld. Het zou bijvoorbeeld leuk zijn om een stuk spoor traject na te bouwen bijvoorbeeld Kleve Nimwegen- of Gronau Munster . Gronau Coesfeld om maar iets te noemen.

Wel vind ik dat de baan op een hoog waardig nivo moet zijn . is wel belangrijk om met elkaar te genieten van de treinen en lekker te rijden maar een mooi landschap voor de trein en achter de trein vind ik persoonlijk wel belangrijk.

Ik zou het in iedergeval leuk vinden als er spoor nul liefhebbers zijn die met het zelfde idee rond lopen zich te melden.

Met vriendelijke groeten,

bernard

bernhard67

• Offline Offline
Re:Oprichting spoor nul club met Lenz materieel Kiss en Wunder naar duits voorbeeld
« Reactie #1 Gepost op: 25 February 2013, 21:46:52 »
Hoi

Uploaded with ImageShack.us

Op de foto is station Lippstad te zien dit is compleet zelf bouw en die achtergrond geeft echt diepte aan die spoor nul baan. Deze baan was te zien in Alten buseck in 2012

groeten bernard
« Laatst bewerkt op: 25 February 2013, 21:53:06 door bernhard67 »

bernhard67

• Offline Offline
Re:Oprichting spoor nul club met Lenz materieel Kiss en Wunder naar duits voorbeeld
« Reactie #2 Gepost op: 25 February 2013, 21:57:50 »

Of deze mooie spoor 1 baan van Erns Jorissen zo iets is ook erg mooi om in spoor nul te bouwen.

Ik zou zeggen kom maar op en meld je aan met meerdere kan je immers veel plezier hebben

groetjes bernard

HJ

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 25 February 2013, 22:03:49 »
Hey Bernard,

Ik denk dat er de laatste tijd veel mensen zijn die met een startset van Lenz begonnen zijn en er langzamerhand achterkomen dat thuis de rijmogelijkheden erg beperkt zijn (ik dus ook :)).  Maar ja, dat Lenz materieel is gebouwd om zo realistisch mogelijk te rijden en te rangeren en te genieten van de vele details en geluiden.
De oprichting van een Lenz-moduleclub lijkt me daarom een goed idee. Of je het ook eenvoudig eens zult worden over het rij-concept en de aankleding weet ik niet. Ik zie het toch als vooral als iets dat tijd en aandacht moet delen met de thuisbaan. Vandaar dat ik denk dat het de meeste kans van slagen heeft als we het concept zo eenvoudig mogelijk houden met zo veel mogelijk vrijheid voor de deelnemers. Als ik zie hoe de meningen botsen hier op het forum in de verschillende draadjes denk ik dat het geen kwaad kan als we eerst eens rond de tafel gaan zitten met de belangstellenden en de meningen en voorkeuren peilen voor we proberen concensus te bereiken. Anders is het initiatief al stukgelopen voor het begonnen is....
Het voorstel om op Ontraxx bij elkaar te komen lijkt me prima!

Fijne avond

Hendrik
modelbouw: lekker prutsen word je blij van!

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #4 Gepost op: 25 February 2013, 23:05:40 »
maar je hoeft op de lange termijn toch niet 1 baan te bouwen ??
Dat is nou het makke van de grote bestaande clubs, groot en veel van het zelfde, en looge uode mastodnten die het voor het zeggen hebben en de rillingen krijgen van welke verandering dan ook.
Je kan och ook meerdere module banen met diverse thema's, of opbouw verzinnen
Je kan een tweedeling maken, de ene kant voor het oog en voor de toeschouwer, het OHMB principe, of de andere kant, rijlengte, met minimale bebouwing maar meer gericht op het samen rijden, de fremo principe of het Frits, druk een punt, principe.
Dat zal helemaal tijd nodig hebben, eerst 1 cluppie bij elkaar krijgen zal al een hele prestatie op zich zijn, maar ik zie het niet zo dat het gaat botsen. Je weet van te voren een beetje kan verwachten van deze richting, dat heeft Bernard al meerdere keren aangegeven.
Wil je rijden op hout , dan is er al een alternatief, en al een redelijke groep volgens mij, dus wat let je om je je dan bij hun aan te sluiten

Wel een beetje lastig overigens dat er nu 2 dezelfde draadjes lopen
Mvg Marty,

bernhard67

• Offline Offline
Hoi modelspoor liefhebbers,

Afgelopen vrijdag en zaterdag zijn de eerste gesprekken plaats gevonden  op ontraxs voor het oprichten van een spoor nul module club.

Wij hebben besloten om ergens half april bij Ernst Jorissen bij elkaar te komen om verder te praten over de constructie van de module baken en het rail systeem , besturings systeem zal van Lenz zijn. en grind wat wij gaan gebruiken met elkaar af te gaan stemmen. Wel zal het gras materiaal van Anita Decor gaan gebruiken.

Het thema komt te liggen op een enkel sporige lijn maar wel met de mogelijkheid dat er 01-10 en BR 23 BR 50 BR 01 enz over kan rijden. met een eindstation met omloop spoor . Ook zal er op de module baan diverse mogelijkheden zijn om te kunnen rangeren met een köf of de V60

Zo dra er meer nieuws is zal ik hier uitvoerig op terug komen en dan meer informatie gaan geven.

Mochten er nog spoor nul liefhebbers zijn die ook mee willen doen dan kunnen ze zich aanmelden bij mij .