Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
Vandaag
om 23:01:52
Lima
door
Dave.......
Vandaag
om 22:58:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 22:58:28
Mijn geweatherde modellen
door
Dave.......
Vandaag
om 22:42:29
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 22:34:05
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
MOVisser
Vandaag
om 22:29:47
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 21:46:43
Chinese prut kabel
door
Menno
Vandaag
om 21:33:22
Show je werkplek
door
cor_b
Vandaag
om 21:25:19
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
AP3737
Vandaag
om 21:00:32
schok bij vertrek
door
phdirk
Vandaag
om 20:52:17
Heroplage Artitec Plan W?
door
Petertje
Vandaag
om 19:24:07
Raadplaatje
door
Rick
Vandaag
om 19:15:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Huup
Vandaag
om 19:11:24
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
grossraumwagen
Vandaag
om 18:59:13
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Martijn193
Vandaag
om 17:35:46
Seuthe gaat stoppen
door
ex-DR V100
Vandaag
om 15:46:46
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 15:03:06
Arduino loconet-interfaces
door
NTeering
Vandaag
om 14:09:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
BartvD
Vandaag
om 14:07:51
Spuitmondjes
door
Bahn-AG
Vandaag
om 13:51:34
Yamorc booster
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:23:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
KNed
Vandaag
om 13:06:17
C en K rails samen
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 12:54:53
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Keska
Vandaag
om 12:49:58
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 09:52:25
Een NS 5500 knutselen
door
vpeters1984
Vandaag
om 07:05:49
Br 38 Piko Superen.
door
wob
24 July 2025, 21:31:24
Station Roodeschool
door
Torikoos
24 July 2025, 21:26:02
Keerlusmodule klappert nog......
door
Ronald Halma
24 July 2025, 21:11:24
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Oprichting spoor nul club met Lenz materieel Kiss en Wunder naar duits voorbeeld
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Oprichting spoor nul club met Lenz materieel Kiss en Wunder naar duits voorbeeld (gelezen 1900 keer)
bernhard67
Oprichting spoor nul club met Lenz materieel Kiss en Wunder naar duits voorbeeld
«
Gepost op:
25 February 2013, 21:40:50 »
Hoi Spoor nul vrienden.
Hierbij open ik vanvond een nieuw draadje met als doel oprichting nederlandse modelspoor club volgens Fremo systeem.
Het idee wat ik heb is om een mooie spoor nul module baan te bouwen met gebruik van achtergrond en landschap naar duits voorbeeld. Het zou bijvoorbeeld leuk zijn om een stuk spoor traject na te bouwen bijvoorbeeld Kleve Nimwegen- of Gronau Munster . Gronau Coesfeld om maar iets te noemen.
Wel vind ik dat de baan op een hoog waardig nivo moet zijn . is wel belangrijk om met elkaar te genieten van de treinen en lekker te rijden maar een mooi landschap voor de trein en achter de trein vind ik persoonlijk wel belangrijk.
Ik zou het in iedergeval leuk vinden als er spoor nul liefhebbers zijn die met het zelfde idee rond lopen zich te melden.
Met vriendelijke groeten,
bernard
bernhard67
Re:Oprichting spoor nul club met Lenz materieel Kiss en Wunder naar duits voorbeeld
«
Reactie #1 Gepost op:
25 February 2013, 21:46:52 »
Hoi
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Op de foto is station Lippstad te zien dit is compleet zelf bouw en die achtergrond geeft echt diepte aan die spoor nul baan. Deze baan was te zien in Alten buseck in 2012
groeten bernard
«
Laatst bewerkt op: 25 February 2013, 21:53:06 door bernhard67
»
bernhard67
Re:Oprichting spoor nul club met Lenz materieel Kiss en Wunder naar duits voorbeeld
«
Reactie #2 Gepost op:
25 February 2013, 21:57:50 »
Uploaded with
ImageShack.us
Of deze mooie spoor 1 baan van Erns Jorissen zo iets is ook erg mooi om in spoor nul te bouwen.
Ik zou zeggen kom maar op en meld je aan met meerdere kan je immers veel plezier hebben
groetjes bernard
HJ
«
Reactie #3 Gepost op:
25 February 2013, 22:03:49 »
Hey Bernard,
Ik denk dat er de laatste tijd veel mensen zijn die met een startset van Lenz begonnen zijn en er langzamerhand achterkomen dat thuis de rijmogelijkheden erg beperkt zijn (ik dus ook
). Maar ja, dat Lenz materieel is gebouwd om zo realistisch mogelijk te rijden en te rangeren en te genieten van de vele details en geluiden.
De oprichting van een Lenz-moduleclub lijkt me daarom een goed idee. Of je het ook eenvoudig eens zult worden over het rij-concept en de aankleding weet ik niet. Ik zie het toch als vooral als iets dat tijd en aandacht moet delen met de thuisbaan. Vandaar dat ik denk dat het de meeste kans van slagen heeft als we het concept zo eenvoudig mogelijk houden met zo veel mogelijk vrijheid voor de deelnemers. Als ik zie hoe de meningen botsen hier op het forum in de verschillende draadjes denk ik dat het geen kwaad kan als we eerst eens rond de tafel gaan zitten met de belangstellenden en de meningen en voorkeuren peilen voor we proberen concensus te bereiken. Anders is het initiatief al stukgelopen voor het begonnen is....
Het voorstel om op Ontraxx bij elkaar te komen lijkt me prima!
Fijne avond
Hendrik
modelbouw: lekker prutsen word je blij van!
Marty
team Mitropa
«
Reactie #4 Gepost op:
25 February 2013, 23:05:40 »
maar je hoeft op de lange termijn toch niet 1 baan te bouwen ??
Dat is nou het makke van de grote bestaande clubs, groot en veel van het zelfde, en looge uode mastodnten die het voor het zeggen hebben en de rillingen krijgen van welke verandering dan ook.
Je kan och ook meerdere module banen met diverse thema's, of opbouw verzinnen
Je kan een tweedeling maken, de ene kant voor het oog en voor de toeschouwer, het OHMB principe, of de andere kant, rijlengte, met minimale bebouwing maar meer gericht op het samen rijden, de fremo principe of het Frits, druk een punt, principe.
Dat zal helemaal tijd nodig hebben, eerst 1 cluppie bij elkaar krijgen zal al een hele prestatie op zich zijn, maar ik zie het niet zo dat het gaat botsen. Je weet van te voren een beetje kan verwachten van deze richting, dat heeft Bernard al meerdere keren aangegeven.
Wil je rijden op hout , dan is er al een alternatief, en al een redelijke groep volgens mij, dus wat let je om je je dan bij hun aan te sluiten
Wel een beetje lastig overigens dat er nu 2 dezelfde draadjes lopen
Mvg Marty,
bernhard67
«
Reactie #5 Gepost op:
10 March 2013, 11:40:41 »
Hoi modelspoor liefhebbers,
Afgelopen vrijdag en zaterdag zijn de eerste gesprekken plaats gevonden op ontraxs voor het oprichten van een spoor nul module club.
Wij hebben besloten om ergens half april bij Ernst Jorissen bij elkaar te komen om verder te praten over de constructie van de module baken en het rail systeem , besturings systeem zal van Lenz zijn. en grind wat wij gaan gebruiken met elkaar af te gaan stemmen. Wel zal het gras materiaal van Anita Decor gaan gebruiken.
Het thema komt te liggen op een enkel sporige lijn maar wel met de mogelijkheid dat er 01-10 en BR 23 BR 50 BR 01 enz over kan rijden. met een eindstation met omloop spoor . Ook zal er op de module baan diverse mogelijkheden zijn om te kunnen rangeren met een köf of de V60
Zo dra er meer nieuws is zal ik hier uitvoerig op terug komen en dan meer informatie gaan geven.
Mochten er nog spoor nul liefhebbers zijn die ook mee willen doen dan kunnen ze zich aanmelden bij mij .
Print
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|