Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ben
Vandaag
om 11:34:18
Minder wissels
door
henk
Vandaag
om 11:30:43
NS 8400 van Werps
door
Dave.......
Vandaag
om 11:28:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 11:27:24
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:26:25
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Jelmer
Vandaag
om 11:04:09
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:00:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:00:08
La Fabrique des petits réseaux (1:87)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:59:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 10:48:46
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
spoorijzer
Vandaag
om 10:43:44
Lenz spoor 0 Deutz KG 230 B voorzien van Petau auto koppeling
door
bollen neus
Vandaag
om 10:42:47
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:39:39
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 10:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 10:06:40
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Eric B
Vandaag
om 09:09:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Rick
Vandaag
om 09:02:39
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Erwin 054
Vandaag
om 08:53:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 08:36:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 08:12:56
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 00:06:54
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
WesleyMunnik
31 August 2025, 22:36:15
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent)
door
MathynK
31 August 2025, 21:48:20
Roco BR 93 stroomafname
door
Herb73
31 August 2025, 21:04:53
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn.
door
Brexbachtalbahn
31 August 2025, 20:21:52
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
31 August 2025, 20:20:10
Acme nieuwe ICNG
door
Teoalessandro
31 August 2025, 20:19:07
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
GerardvV
31 August 2025, 20:08:20
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder
door
Herb73
31 August 2025, 20:01:53
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Eric v C
31 August 2025, 19:29:03
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Wat zijn we aan het rijden?
|
Toch nog een mooie zomer (deel II en slot)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omlaag
Auteur
Topic: Toch nog een mooie zomer (deel II en slot) (gelezen 13627 keer)
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10485
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re:Toch nog een mooie zomer (deel II en slot)
«
Reactie #45 Gepost op:
11 June 2013, 09:47:08 »
Hoi,
Aan de aandrijving zelf niet. Wel aan de bogies en de tenderassen/scheenplaten.
Bogies strakker afgeveerd ( zelf nieuwe veren gedraaid uit 0.5mm fosforbrons ) en aan de binnenzijde van het frame meer ruimte gemaakt ( weggefreesd ) Tevens de scheenplaten van de bogies afgefreesd zodat de assen meer zijdelingse speling hebben.
Mogelijk dat de drijfassen bij de 6300 te weinig zijdelingse speling hebben. Dan heb je wel een ( onoplosbaar ) probleem... maar de bogies zijn denk ik bij de 6300 het hoofdprobleem.
Grtzz,
Karst
Gelogd
HJ
Offline
Berichten: 697
Re:Toch nog een mooie zomer (deel II en slot)
«
Reactie #46 Gepost op:
11 June 2013, 20:53:59 »
Hallo Karst,
Ja die zijdelingse speling is bij de 6300 ook een probleem.
Meer nog dan bij mijn 1700-en (hoge en lage ketel).
Hierbij nog een plaatje van het krappe onderstel van de 6300.
Vooral de gekoppelde assen hebben erg weinig zijwaartse ruimte.
De boogies hangen er tamelijk los in en zijn daarom ook altijd lastig om goed op de rails te krijgen.
Ach... ik vind het wel prima zo'n vitrine model.
Voor het rijden heb ik mn spoor 0 baan. Overgelijkbaar!
Greetz
Hendrik
Gelogd
modelbouw: lekker prutsen word je blij van!
Remystoom
Offline
Berichten: 1193
Bestuur MSG-Drechtsteden
Re:Toch nog een mooie zomer (deel II en slot)
«
Reactie #47 Gepost op:
20 June 2013, 21:19:12 »
Jammer dat 'ie moeilijk rijd maar hij is wel mooi!
Mooie baan/banen heb je!
Grtjes Remy
Gelogd
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10
HJ
Offline
Berichten: 697
Re:Toch nog een mooie zomer (deel II en slot)
«
Reactie #48 Gepost op:
28 June 2013, 08:28:47 »
Dankje!
greetz
Hendrik
Gelogd
modelbouw: lekker prutsen word je blij van!
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Wat zijn we aan het rijden?
|
Toch nog een mooie zomer (deel II en slot)