Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 23:16:36
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 23:04:33
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door R1954
Vandaag om 23:00:30
Piko 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:56:07
Roco wagon openen door wob
Vandaag om 22:42:58
rode multimaus defect door Sikko
Vandaag om 22:40:54
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door wob
Vandaag om 22:35:19
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 22:30:14
Roco traxx 'Eurocity' door Rob Ellerman
Vandaag om 22:05:11
Acme nieuwe ICNG door Huup
Vandaag om 21:41:26
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 21:08:51
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 21:06:11
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 19:57:19
WD 73755 Longmoor in 00 door Eelco Storm
Vandaag om 19:26:20
US diorama in H0 door cor_b
Vandaag om 19:08:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 17:37:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door g-j
Vandaag om 17:25:32
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 17:16:31
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 16:50:20
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 16:47:06
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
Vandaag om 14:52:36
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 14:25:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:48:33
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door peterha
Vandaag om 12:30:20
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Teoalessandro
Vandaag om 11:36:20
Raar Motor geluid Piko NS 1100 spoor N door Ronald Halma
Vandaag om 11:31:24
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:18:14
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door Gerard van de Weijer
Vandaag om 09:26:11
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:19:55
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door Bert Senden
Vandaag om 08:46:50
  

Auteur Topic: ESU DB BR 215 Engineering Edition  (gelezen 25859 keer)

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
  • Periode III - heden
Re:ESU DB BR 215 Engineering Edition
« Reactie #60 Gepost op: 24 April 2011, 10:46:09 »
Bart, je hebt gelijk, die nieuwe kleurstelling doet hem ook geen goed :(
Ben benieuwd naar de BR151.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

nscargo2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
Re:ESU DB BR 215 Engineering Edition
« Reactie #61 Gepost op: 24 April 2011, 12:53:42 »
Een van de redenen waarom ik me niet aan deze lok waag. Er is geen eer aan te behalen. ;)

bart

ik weet zeker dat jij er wat moois van kunt maken Bart  ;D

wob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2953
  • Aachenau West
Re:ESU DB BR 215 Engineering Edition
« Reactie #62 Gepost op: 06 May 2012, 22:20:06 »
Kortgeleden heb ik de Altrote 215-010 van ESU aangeschaft. Ik heb eerlijk gezegd spijt dat ik dit topic vooraf niet gelezen heb. Ik denk dat ik de loc dan niet gekocht zou hebben.
Los van de kritiek op de vorm van het model heb ik nog en paar andere opmerkingen:
- Bij mijn exemplaar is de kap aan de linker achterzijde van onderen uitgebogen. Dat is goed waarneembaar als je langs de loc kijkt. Maar het is te onopvallend om het bij aanschaf op te merken.
- De loc loopt bij tamelijk lage snelheid niet geheel regelmatig. Vermoedelijk te wijten aan de regeling van de decoder.
- Verder valt mij op dat de revisiedatum op 31 augustus 1982 staat. Bij revisie op die datum zou de loc toch allang oceaanblauw-beige gespoten zijn?

Al met al ga ik de loc waarschijnlijk niet inruilen. Er is namelijk altijd wel iets wat niet perfect is. Maar ik ben desondanks wel benieuwd naar jullie reactie(s).

Groet, Bas

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:ESU DB BR 215 Engineering Edition
« Reactie #63 Gepost op: 06 May 2012, 23:23:17 »
Er waren in 1982 nog genoeg altrote 215'ers
Volgens v160.de was de 215 010 tot 1990 nog altrot. Kortom niets mis met de nummerkeuze.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

wob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2953
  • Aachenau West
Re:ESU DB BR 215 Engineering Edition
« Reactie #64 Gepost op: 07 May 2012, 20:57:48 »
Dank je voor de informatie. Interessante site trouwens.

Groet, Bas


posthumus

  • Offline Offline
  • Berichten: 138
Re:ESU DB BR 215 Engineering Edition
« Reactie #66 Gepost op: 16 May 2012, 10:15:34 »
Hallo, Bas,
Ik wil toch nog even reageren op jou verhaal.
Ik kan mij helemaal vinden in je opmerking dat er altijd wel iets mis is met een model, dat zie dan meestal thuis pas. Ik bedoel dan niet de vormgeving enz. maar zuiver beschadigingen, krassen, vegen en inderdaad vooral kappen die niet zuiver recht lopen. Ik heb altijd de indruk dat men mij vreemd aankijkt als ik in winkels en op beurzen vraag of de lok uit de verpakking mag om even geheel te bekijken....Klopt als je ruilt moet je maar weer afwachten of het andere exemplaar "beter" is.
Dan je BR 215: Ik heb het model ook al meer als een jaar in de beige/oceaanblauwe kleur. De kap is van metaal en is het zeer vreemd dat hier een boggel in zit,hoe klein ook. Verder loopt mijn loc geheel regelmatig en perfect, echt een voorbeeld van kruipen !
Ik zou zeggen toch alle reden om de lok te ruilen voor een goed exemplaar, het is tenslotte geen lok van 100 euro...
Groetjes, Pieter

wob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2953
  • Aachenau West
Re:ESU DB BR 215 Engineering Edition
« Reactie #67 Gepost op: 16 May 2012, 21:28:10 »
Bij een bepaalde zaak zeggen ze inmiddels over mij: "Het zit zeker in de naam" (mijn naam dus welteverstaan). Of dat nu terecht is of niet, ik krijg wel het gevoel een zeurpiet gevonden te worden (overigens de keerzijde van een kritische geest)
Deze BR215 heb ik op een beurs gekocht, daar ook uit de doos laten halen en zelfs laten testen. Alle functies prima en verder geen beschadigingen opgemerkt.
Pas een maand later in gebruik genomen (want ik kreeg de loc ter gelegenheid van m'n verjaardag). En pas nog veel later de bult in de kap opgemerkt. Maar als je die eenmaal gezien hebt dan blijft die helaas opvallen.
De loc rijdt trouwens prima en kan inderdaad kruipen. Behalve rond rijstap 8 (van de 28). Dan zie je onregelmatigheden. Ik heb al geprobeerd de assen met asb uit te wisselen. Wellicht dat dat zou helpen. Maar die poging ben ik gestaakt toen bleek dat er ongemerkt aan beide zijden hetzelfde onderdeel was afgebroken. Ik had niet eens voldoende reserveonderdelen dus ik ben aan het repareren geslagen.
Gezien bovenstaand verhaal durf ik eerlijk gezegd niet meer terug.
(Het klinkt wel een beetje zielig, dit verhaal ;))

We maken er gewoon weer een projectje van. Als iemand nog tips heeft om assen te kunnen uitwisselen zonder schade aan te richten, dan houd ik me aanbevolen. (Ik ben heus heel voorzichtig hoor)
Ik ga ook nog iets aan de ruitenwissers doen, want die zweven nu zo'n millimeter los van de ruiten.

Bedankt voor je reactie Pieter,

Groet, Bas



posthumus

  • Offline Offline
  • Berichten: 138
Re:ESU DB BR 215 Engineering Edition
« Reactie #68 Gepost op: 17 May 2012, 08:20:34 »
Hoi Bas,
Ik begrijp je verhaal. ook wel in het verleden een soort vergelijkbare situatie gehad, succes, en ik hoop dat je toch nog voldoende  plezier met je BR 215 zult hebben, al blijft het een feit dat een boggel in een metalen kap niet mag voorkomen, gezien de garantie voorwaarden van ESU is het altijd te proberen om deze naar ESU te laten opsturen, laat ze er daar maar een nieuwe kap op monteren op het "oude" onderstel...( Of een nieuwe kap laten komen, die kun je er zelf ook op monteren lijkt mij...)
groet, Pieter
« Laatst bewerkt op: 17 May 2012, 08:30:13 door posthumus »

wob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2953
  • Aachenau West
Re:ESU DB BR 215 Engineering Edition
« Reactie #69 Gepost op: 20 May 2012, 22:26:01 »
Bedankt voor je tips Pieter. Men geeft idd 24 maanden garantie. Ik houd het in mijn achterhoofd.
Groet, Bas

Mudhen

  • Offline Offline
  • Berichten: 968
  • AKA Genx Diorama
Re:ESU DB BR 215 Engineering Edition
« Reactie #70 Gepost op: 01 January 2013, 13:12:06 »
Klopt het dat ESU de plaats van de lining heeft aangepast bij de 2e run? Ik heb ook een creme/oceanblauwe 215 en bij mij zit die streep op de neus niet zo ver van doe andere af...
-1- Sebas

Beneluxspoor USA shelf layout
Youtube: Genx Diorama

Alfred O

  • Offline Offline
  • Berichten: 284
Re:ESU DB BR 215 Engineering Edition
« Reactie #71 Gepost op: 01 January 2013, 14:46:51 »

lokpaint

  • Gast
Re:ESU DB BR 215 Engineering Edition
« Reactie #72 Gepost op: 01 January 2013, 15:37:09 »
Hoi

Is inderdaad een verbetering en volgens mij ook zo'n beetje het hoogst haalbare.
Voor een correcte uitvoering dien je eerst een kloppend model te hebben, en hier schort het behoorlijk aan.

Voor degene die het willen weten..roosters aan de zijkant zitten te laag, lampenbak weer te hoog. En bij een TEE of Blauw/beige versie hang je dan  ;D

Bart

Mudhen

  • Offline Offline
  • Berichten: 968
  • AKA Genx Diorama
Re:ESU DB BR 215 Engineering Edition
« Reactie #73 Gepost op: 01 January 2013, 20:17:28 »
Overduidelijk, kijk maar eens hier:
http://www.esu.eu/uploads/tx_esuproductdb/title_EEE_BR215-009_01.jpg

Thx, precies de mijne haha. Ben nog steeds erg blij ermee, de moderne mogelijkheden in decoder maken de kleine imperfecties meer dan goed. Hoort bij de concessies van de hobby. Er zijn maar wienig 'perfecte' modellen; heb zo wel een aantal messing modellen mogen aanschouwen die er uiterlijk 99% uitzagen als het voorbeeld, maar deze reden weer als een lorrie.
-1- Sebas

Beneluxspoor USA shelf layout
Youtube: Genx Diorama