Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 14:24:28
PBM/PWM met joystick door BR41
Vandaag om 14:21:41
Piko TT 2025 door Bartje81
Vandaag om 14:16:26
vrijgavecode z21 centrale door Theiske
Vandaag om 13:53:22
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door henk
Vandaag om 13:45:46
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:45:26
Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 13:38:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:33:42
Vele baanplannen online gezet door BramFokke
Vandaag om 13:27:36
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 12:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 12:17:58
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:07:48
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 11:58:56
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door VAM65
Vandaag om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 11:54:11
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 11:50:38
De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 11:44:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 11:26:14
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:18:52
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 10:57:33
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 10:52:20
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:48:15
Digitaal-delta door Montanbahn
Vandaag om 10:06:46
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 09:58:20
modulebaan in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:39:51
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 09:38:29
Pfarrerwinkel bahn door Hans GJ
Vandaag om 09:30:56
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:04:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:36:29
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jelmer
Vandaag om 08:22:39
  

Auteur Topic: Linksrijden  (gelezen 15125 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22629
Re: Linksrijden
« Reactie #90 Gepost op: 07 June 2007, 08:54:58 »
De maliebaan werkt met VS, niet omdat er geen beveiliging zou zijn, maar omdat de gemeente het verbied om links te rijden.

Leg eens uit? De beveiliging is er wel, maar er mag van de gemeente normaal niet links worden gereden en wanneer dat wel een keer nodig is heet het opeens verkeerd spoor rijden? Die aanduiding zal toch niet afhangen van gemeentelijke regels.  ???
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4030
Re: Linksrijden
« Reactie #91 Gepost op: 07 June 2007, 11:24:49 »
 Klopt, De Schiphollijn  b.v. van Hoofddorp naar Leiden  v.v. heeft beveiligd linkerspoorrrijden.Het li inrijsein is dan een gewoon hoog sein, met ca 750 m ervoor nog een gewoon sein en daarvoor eentje  met vierkant achtergrondscherm.
 Toen de Schiphollijn geopend werd in mei 1981 met de Koninklijke trein, met De Majesteit erin, werd als veiligheidsmaatregel links gereden.  ;)
Ook bij werkzaamheden is het wel eens gebeurd.
 Groeten,peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: Linksrijden
« Reactie #92 Gepost op: 07 June 2007, 11:31:13 »
Ik weet niet of het al gezegt is maar als er bijvoorbeeld tanken op treinen staan word er ook wel eens links gereden. Ivm bochten. Ik heb dat wel eens gezien met leger voertuigen. Foto wil ik evt wel plaatsen als er belangstelling voor is.
Voor grootspoorfoto's zie site

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Linksrijden
« Reactie #93 Gepost op: 07 June 2007, 19:48:23 »
Leg eens uit? De beveiliging is er wel, maar er mag van de gemeente normaal niet links worden gereden en wanneer dat wel een keer nodig is heet het opeens verkeerd spoor rijden? Die aanduiding zal toch niet afhangen van gemeentelijke regels.  ???
Ik bedenk me nu even idd of dat wat ik over de beveiliging zei nu klopt..
De linkersporen hebben iig wel uitrij seinen maar zegt natuurlijk ook niet alles.

Iig staat de gemeente linksrijden niet toe ivm met de vele overwegen en dat wegverkeer niet verwacht dat er treinen over het linkerspoor rijden....

Alsof de gemiddelde persoohn in het wegverkeer überhaupt weten dat treinen altijd rechts rijden  :-|

Seinpaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 19
    • The Signal Page
Re: Linksrijden
« Reactie #94 Gepost op: 07 June 2007, 20:43:50 »
De snelheid op de malibaan is toch laag. Ik geloof dat de max daar toch 60 is? Verder denk ik dat het niet uitmaakt of mensen weten van welke kant de trein komt.

Thv het spoorwegmuseum mag je trouwens wel verkeerd spoor rijden.
The Signal Page! Seinstelsels van landen over de hele wereld.
www.thesignalpage.nl

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Linksrijden
« Reactie #95 Gepost op: 07 June 2007, 20:45:30 »
Is idd 60, doorkomst NSM is 40...