Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:25:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:17:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 18:12:05
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door tijgernootje
Vandaag om 14:36:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door AP3737
Vandaag om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35

Auteur Topic: Digitale startset schaal N  (gelezen 11254 keer)

Fedor

• Offline Offline
    • Trax
Digitale startset schaal N
« Gepost op: 25 June 2009, 12:17:13 »

Ik stel veel vragen op dit forum maar dat is omdat jullie met van die bruikbare antwoorden komen. Dankzij jullie antwoorden en suggesties staat mijn hele modelbouwwereld weer op zijn kop en overweeg ik nu toch ook 2-rail en zelfs schaal N...

Om schaal N goed af te kunnen wegen wil ik een startsetje kopen - het liefst meteen digitaal en met twee locomotieven. Ik heb zelf natuurlijk al gegoogled om een beeld te krijgen van wat er is. Maar ik zou van jullie graag horen wat naar jullie smaak een leuke set is. (prijs/kwaliteit)

een paar puntje:
- Twee mooie locs en wagentjes, geen speelgoedspul
- digitaal
- niet te duur

Bezig met:
- De bouw van een EAR Class 59 Garratt
- Diverse andere Afrikaanse modelspoorprojecten
- TRAX - de gratis webbased ontwerpsoftware voor jouw modelbaan

Aspelix

• Gast
Re:Digitale startset schaal N
« Reactie #1 Gepost op: 25 June 2009, 12:34:32 »
Beste Fedor,

Ik kan voor jou echt niet uitmaken, wat qua modellen een leuke set is.
Ga shoppen, kijk welke modellen jou aanstaan, noteer deze en leg gewoon de vraag voor, hoe die modellen in jouw ideeën in te passen zijn.

Ik loop al een paar jaar mee in de modeltreinenwereld en kom hier een hoop "lotgenoten" tegen, die ooit begonnen en nu veranderen.
Wagens, die ik vroeger nooit gekocht zou hebben lopen nu als complete trein rond.
Het kan verkeren.

Ik kan chocolade-cake wel lekker vinden, maar misschien lust jij die helemaal niet.

Kijk op MP, naar de winkels die hier op het forum genoemd worden, in de links enz., koop catalogi....

En vooral: Geniet ervan... (y)

Je bent goed en lekker bezig, komt met zinnige vragen en dat is voor ons allemaal leuk.

Groeten, succes en veel plezier,
Ruurd

Fedor

• Offline Offline
    • Trax
« Reactie #2 Gepost op: 25 June 2009, 12:49:41 »
Hallo Ruurd,

Ik begrijp je kanttekeningen bij mijn vraag maar de gemotiveerde mening van mede modelbouwers acht ik toch interessant - mocht er één mij toch iets over chocolade cake willen vertellen dan kunnen alleen al zijn argumenten voor mij interessant zijn om ander gebak op die gronden te onderzoeken.

Jullie hebben allemaal je eigen specialiteiten, aandachtsgebieden, voorkeuren. Ik doe er graag mijn voordeel mee. Dus ik hoop dat er toch mensen zijn die hun mening willen delen...
Bezig met:
- De bouw van een EAR Class 59 Garratt
- Diverse andere Afrikaanse modelspoorprojecten
- TRAX - de gratis webbased ontwerpsoftware voor jouw modelbaan

John van Staaijeren

• Offline Offline
  • DSD
    • Baanplan Middelpunt
« Reactie #3 Gepost op: 25 June 2009, 13:22:49 »
Fedor,

Ik heb voor mijzelf laatst een lijstje gemaakt met Digitale Startsets. Het waren startsets die direct op de website van de betreffende fabrikant te verkrijgen waren. Uiteraard zijn er op beurzen nog steeds andere (oudere) startsets te verkrijgen en vaak voor een aantrekkelijke prijs.

Ikzelf vind het set van Roco heel mooi. Mede omdat Wim & Karst een mooie interface gemaakt hebben voor de Multimaus (zie http://people.zeelandnet.nl/rosoft/s88XpressNet.html). Besturing via de PC is dan ook mogelijk.

Voor de Profiboss van Fleischmann zou ikzelf niet kiezen, maar dat is meer een kwestie van smaak. En verder dacht ik ergens gelezen te hebben dat de toekomst van de ProfiBoss niet meer zeker is.... Maar misschien dat andere leden hier iets meer over kunnen zeggen.

De Mobile Station van Minitrix is een handzaam apparaat, maar er kunnen geen wissels mee geschakeld worden. Deze is puur voor het besturen van de treinen. Een geavanceerdere centrale om later besturing via de PC te kunnen doen is ook altijd noodzakelijk.

Het lijstje is uiteraard niet kompleet, maar misschien heb je hier wat aan:

Roco: Spur N Digital Start-Set der DB AG
http://www.roco.cc/index.php?id=16&Anfangsposition=0&artikelnummer=21200

Minitrix: 11123 Startset "Goederenverkeer-vandaag".
http://www.trix.de/produkte/frontend/index.php?page=detail&detail&sCountryCode=nl&start=0&nr=11123

Minitrix: 11126 Startset "goederenverkeer in Zwitserland.
http://www.trix.de/produkte/frontend/index.php?page=detail&detail&sCountryCode=nl&start=0&nr=11126

Fleischmann: Digital-Start-Set Regional-Express mit PROFI-BOSS und DCC-Lok
http://www.fleischmann-modelleisenbahnen.com/nc/produkte/spur_n/sets.html?mod=single&catid=8304&singleViewID=936981

Fleischmann: Digitales Start-Set des Jahres von FLEISCHMANN mit PROFI-BOSS und DCC-Lok
http://www.fleischmann-modelleisenbahnen.com/nc/produkte/spur_n/sets.html?mod=single&catid=8304&singleViewID=939881

Fleischmann: Digitales Startset mit einer Dampflok der BR 38.10-40 und 4 Umbauwagen.
http://www.fleischmann-modelleisenbahnen.com/nc/produkte/spur_n/sets.html?mod=single&catid=8304&singleViewID=939981

Fleischmann: Jubiläums-Startset ?40 Jahre Fleischmann Spur N? mit zwei Zügen.
http://www.fleischmann-modelleisenbahnen.com/nc/produkte/spur_n/sets.html?mod=single&catid=8304&singleViewID=937181

Fleischmann: Digital-Start-Set Cargo-Express mit PROFI-BOSS und DCC-Lok.
http://www.fleischmann-modelleisenbahnen.com/nc/produkte/spur_n/sets.html?mod=single&catid=8304&singleViewID=936881&page=2

Met vriendelijke groet,
John van Staaijeren
n-spoor, Intellibox / ESU ECoS / SPROG3 en Koploper / iTrain 5.x met ArCoMoRa DCCNext, Mardec, ArLoco / RoSoft MDD, L.Net s88SD16-n

Aspelix

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 25 June 2009, 13:58:15 »
Goed standpunt, Fedor.

In spoor N ben ik niet thuis.
Ik rijd H0, nou ja, rijd, bereid voor en bouw op ...
In de tussentijd is wel heel m'n materieelpark aan het wisselen,ben overgestapt van 3-rail naar 2-rail, ben aan het digitaliseren geslagen.
Ik wil ook niet in een bepaald tijdperk rijden en dat heeft weer andere consequenties. (seinpalen zijn bijvoorbeeld nogal anders, maar ook dát vormt een uitdaging hoe dat op te lossen  :D)

Succes en veel plezier,
Groeten, Ruurd
« Laatst bewerkt op: 25 June 2009, 14:00:10 door Ruurd Benthem »

bas den boer

• Offline Offline
    • Schwarzach
« Reactie #5 Gepost op: 25 June 2009, 16:29:47 »
Met de digital jubileumstartset van minitrix met de nieuwe trix mobile station kan je wel de wissels omzetten.
http://www.modelspoorcentrum.nl/winkel/popup_image.php/pID/1727?osCsid=b5213618382c38e93453d4eaa27c2a91

Groetjes, Bas

軌道ñ!!

Aspelix

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 25 June 2009, 16:41:13 »
Niet mijn schaal, wel een leuk setje...

Groeten, Ruurd

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
« Reactie #7 Gepost op: 25 June 2009, 16:45:28 »

Voor de Profiboss van Fleischmann zou ikzelf niet kiezen, maar dat is meer een kwestie van smaak. En verder dacht ik ergens gelezen te hebben dat de toekomst van de ProfiBoss niet meer zeker is.... Maar misschien dat andere leden hier iets meer over kunnen zeggen.

Maar misschien is dat wel jouw oplossing voor je kapotte Intellibox, en als alternatief voor een Daisy.

De Profi-Boss is namelijk een LocoNet centrale. Je IB-Control erop, de LocoNet-Interface erop en rijden met de baan.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

John van Staaijeren

• Offline Offline
  • DSD
    • Baanplan Middelpunt
« Reactie #8 Gepost op: 25 June 2009, 16:47:49 »
@Bas,

Ik heb gelezen in andere topics dat het nieuwe startset van Minitrix, voorlopig dit jaar niet meer uitgebracht zal worden.
En of het in 2010 wel komt, is ook nog maar de vraag....

Helaas.

John.
n-spoor, Intellibox / ESU ECoS / SPROG3 en Koploper / iTrain 5.x met ArCoMoRa DCCNext, Mardec, ArLoco / RoSoft MDD, L.Net s88SD16-n

John van Staaijeren

• Offline Offline
  • DSD
    • Baanplan Middelpunt
« Reactie #9 Gepost op: 25 June 2009, 16:52:09 »
@Wim,

Ik zou nog terugkomen op mijn defecte IB. Ik heb deze gisteravond maar eens open gemaakt en geen vreemde dingen gezien. Opgeblazen transistoren of zo.
Na het terug in elkaar zetten, wonder boven wonder, start de IB weer normaal op....
Van het weekend zal ik 'm wel even een paar uurtjes aan de baan hangen en kijken hoe het apparaat het vol houdt.
Verder zal ik nog even proberen om een update van de firmware te doen, deze staat nog op 1.50

John.

bas den boer

• Offline Offline
    • Schwarzach
« Reactie #10 Gepost op: 25 June 2009, 17:00:36 »
Dat is zeker jammer.
軌道ñ!!

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
« Reactie #11 Gepost op: 25 June 2009, 19:38:38 »
@John, kijk eens aan de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Je bent reeds in het bezit van een LocoNet-Interface, dus je kunt helemaal los.

binnenkort waarschijnlijk een ECoS te koop  ::)

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net