Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stub switches door Hans1963
Vandaag om 21:25:21
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
Vandaag om 21:20:49
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Jelmer
Vandaag om 21:04:23
fotowedstrijd 2025 door Keska
Vandaag om 20:46:34
De modeltreinen van Spoorijzer door Charles_
Vandaag om 20:45:50
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door JohnH0
Vandaag om 20:44:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 20:42:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 20:39:50
Arlbergbahn.. ? door Krazy Dre
Vandaag om 20:23:36
Beekdaelen in H0 door ruudns
Vandaag om 20:19:33
Nieuw huis, nieuwe baan door Benelux795
Vandaag om 20:05:22
Site Uhlenbrock door Peter J K
Vandaag om 19:01:43
Terschellinger Spoor door Ronald Halma
Vandaag om 18:58:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:56:08
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 18:54:44
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 18:10:13
Au bord de la Cèze door Wim1969
Vandaag om 18:08:09
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Hatsune Miku
Vandaag om 18:02:38
MLF Fielschmann motor kit door henk
Vandaag om 16:57:08
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 16:37:58
Piko blauwe 1000 door spoorzeven
Vandaag om 16:23:26
Revier Rheinbrenner (H0) door cor_b
Vandaag om 16:09:07
Loksound5 decoder door 008200
Vandaag om 15:34:24
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:30:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 15:21:11
W.V. Kalender 2026 door Jelmer
Vandaag om 15:14:45
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 14:30:50
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:47:22
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 11:13:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 10:52:17
  

Auteur Topic: Piko wisselaandrijvingen  (gelezen 991 keer)

spid

  • Offline Offline
  • Berichten: 17
Piko wisselaandrijvingen
« Gepost op: 09 February 2012, 15:50:10 »
Hallo medespoorders,

Ik heb hier een Piko DKW-wissel liggen welke met 2 wisselaandrijvingen van PIko gevoed wordt.
Ik wil dit wissel nu digitaal gaan gebruiken en kom er niet achter welke Viessmann decoder ik moet gaan gebruiken.

Ik heb ook mijn twijfels of dit wel kan en bedrijfszeker is, het liefst zou ik die 2 wisselaandrijvigen vervangen voor Tortoise motoren, maar vraag me af of 2* 1 gaatje boren genoeg is, of moet er meer aan het wissel aangepast worden.

Alle hulp is welkom.
Hans

Rob Bogers

  • Offline Offline
  • Berichten: 1435
    • Mijn modelbouwhobby
Re:Piko wisselaandrijvingen
« Reactie #1 Gepost op: 11 February 2012, 12:22:07 »
Elke wisseldecoder kun je daarvoor gebruiken en als ik je een voordelige raad mag geven, zou ik wisseldecoders van Roco gebruiken (10775) of van LDT en er zijn er nog meer en die zijn stukken voordeliger dan die van Viessmann en bij Roco kunnen 8 wissels op de decoder worden aangesloten i.p.v. maar 4 bij Viessmann 5212.


Waarom zou dit niet bedrijfszeker zijn?

Rob
Rob is helaas op 23 april 2014 overleden

frederik19630

  • Offline Offline
  • Berichten: 775
Re:Piko wisselaandrijvingen
« Reactie #2 Gepost op: 11 February 2012, 12:24:54 »
Hans,

ik ben niet zo enthousiast over de piko wisselaandrijvingen. Ze trekken erg veel piekstroom,
de kuehn wd10 die ik erop heb kan er eigenlijk niet mee omgaan (een 1ohm weerstand hielp wat,
maar het blijft behelpen).

fred
bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html

spid

  • Offline Offline
  • Berichten: 17
Re:Piko wisselaandrijvingen
« Reactie #3 Gepost op: 11 February 2012, 19:44:42 »
Rob en Fred,

Dank voor de antwoorden, ik heb hier nog wat decoders liggen, de K-83 (uit mijn marklin tijd (kan deze ook gebruikt worden, zou ideaal zijn), en de viesmann 5213, zal morgen de boel eens onder stroom zetten en uitproberen.

En wat de bedrijfszekerheid betreft, de wisselaandrijvingen lijken erg op die van marklin, en daar was ik niet echt enthousiast over, vandaar dat ik voor de "normale" links/rechts-wissels overgestapt met op tortoise motoren....

Hans