Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rheinburg, TP V/VI
door
NS264
Vandaag
om 20:34:00
EX-CSB1 DCC Centrale
door
bask185
Vandaag
om 20:33:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Rick
Vandaag
om 20:28:09
Nahmertaler Kleinbahn
door
NS264
Vandaag
om 20:17:45
US diorama in H0
door
Frank 123
Vandaag
om 20:12:21
Raadplaatje
door
chrvdv37402
Vandaag
om 20:03:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
klusser
Vandaag
om 20:00:44
Pfarrerwinkel bahn
door
Frank 123
Vandaag
om 19:56:37
Minibaan Visserskaai H0
door
NS264
Vandaag
om 19:27:49
Rail away
door
henk
Vandaag
om 19:24:03
Roco 290 digtaliseren
door
Peter J K
Vandaag
om 19:20:16
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 19:01:43
Zee. Land.
door
Huup
Vandaag
om 18:40:25
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
Jelle1969
Vandaag
om 18:04:54
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Eric v C
Vandaag
om 17:41:46
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling.
door
Ronald A.
Vandaag
om 17:05:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:02:10
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 16:44:19
Modelspoorbaan van Einte
door
daan2353
Vandaag
om 16:32:06
13 en 14 december PFT-TSP naar Aachen
door
Seinhuis
Vandaag
om 15:45:55
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan
door
daan2353
Vandaag
om 15:24:37
Marklin 3037 E41 pantograaf stuk.
door
Gabriël Bergsma
Vandaag
om 15:09:34
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Rick
Vandaag
om 15:04:18
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 14:40:19
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:31:52
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los?
door
Jeroen Water
Vandaag
om 13:58:39
Fleischmann 741005 BR 601 DB samenstellen?
door
maartenvdb
Vandaag
om 11:15:34
Frans loodsje et cetera
door
Noordernet
Vandaag
om 11:08:45
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Theo Mol
Vandaag
om 10:29:37
Fotowedstrijd 2025
door
Bob R.
Vandaag
om 09:48:32
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Sik 204 en sik 345 groen welke uitvoering?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Sik 204 en sik 345 groen welke uitvoering? (gelezen 1619 keer)
Jan Beelen
Geen PB mogelijkheden
Offline
Berichten: 255
Sik 204 en sik 345 groen welke uitvoering?
«
Gepost op:
28 January 2012, 09:10:36 »
Goedemorgen,
Daar ik er op internet niet uit kom vraag ik hier hulp van jullie experts!
Ik heb van Philotrain een nummerplaatje voor de groene sik204 en 345.
Mijn vraag is, welke uitvoering van de sik moet ik dan hebben?
Met of zonder de driehoek kastjes achterop bij de accubak?
Zijn het zand of gereedschapskastjes? Met of zonder knipperlicht op het dak?
Bedankt voor alle info!
Met vriendelijke groet,
Jan Beelen
Gelogd
sneek
Offline
Berichten: 3883
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Sik 204 en sik 345 groen welke uitvoering?
«
Reactie #1 Gepost op:
28 January 2012, 11:22:44 »
de zwaailichten kwamen in 1967/'68 en de genoemde kastjes zijn de zandreservoirs voor het strooizand.
De 204 kwam uit de voorserie van 12 stuks en had geen ronde openingen in de scheenplaten maar hoekige.
Het Roco-model heeft ronde openingen, ik zou dus maar voor de 345 gaan (uit de na-oorlogse levering).
Beiden zijn overigens bewaard, de 204 weer groen bij de STAR in Veendam en de 345 in geel/grijs in 't spoorwegmuseum Utrecht.
grtz,
Wim
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
Herwim Frank
Offline
Berichten: 2403
De Franklin Rail Compagnie
Re:Sik 204 en sik 345 groen welke uitvoering?
«
Reactie #2 Gepost op:
28 January 2012, 11:24:48 »
Hallo Jan
Kijk eens een paar items naar beneden bij het hoofdstuk Ombouwvraagbaak / pimp my train en zoek dan naar de topic.
"Roco NS SIK pimpen "
Ik denk dat je daar antwoord op je vraag kan vinden cq je vraag stellen.
Herwim Frank
PS terwijl ik mijn antwoord plaatste kwam bovenstaand antwoord dus dat is al een goeie maar ik raad je aan toch op die topic te kijken die ik genoemd heb.
«
Laatst bewerkt op: 28 January 2012, 11:26:29 door Herwim Frank
»
Gelogd
Herwim is op 20-11-2016 overleden.
Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html
Jan Beelen
Geen PB mogelijkheden
Offline
Berichten: 255
Re:Sik 204 en sik 345 groen welke uitvoering?
«
Reactie #3 Gepost op:
28 January 2012, 18:18:38 »
Wim,
Maar hadden de tikjes alle 2 van die zandkasten toen ze groen waren en kunnen ze beiden ene zwaailichtje voeren?
Groet,
Jan
Gelogd
sneek
Offline
Berichten: 3883
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Sik 204 en sik 345 groen welke uitvoering?
«
Reactie #4 Gepost op:
28 January 2012, 18:22:29 »
Hallo Jan,
Het is maar net in welke tijdperk-uitvoering je ze wilt amken; ze waren nog groen toen ze in '68 hun blauwe zwaailicht kregen. En ook in het groen werd er zand gestrooid. Even googlen en je komt vast nog veel meer info tegen.
succes,
Wim
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
Jan Beelen
Geen PB mogelijkheden
Offline
Berichten: 255
Re:Sik 204 en sik 345 groen welke uitvoering?
«
Reactie #5 Gepost op:
29 January 2012, 08:05:16 »
Waarom werd er zand gestrooid?
Gelogd
Beached
Offline
Berichten: 1109
Re:Sik 204 en sik 345 groen welke uitvoering?
«
Reactie #6 Gepost op:
29 January 2012, 08:25:09 »
Zand werd gestrooid als de rails glad waren of als de loc een zware last moet trekken. Zand verbeterd de trekkracht zodat de loc niet zo snel zal gaan slippen. Voor zo'n kleine loc als een sik is het extra belangrijk omdat de loc zo licht is, en daardoor eerder slipt.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Sik 204 en sik 345 groen welke uitvoering?