Krijg dit project niet een te hoog "Ronald Halma" gehalte en is dit voor een beginner als mij niet te hoog gegrepen?Ik hoop dat iemand mij wat inzichten kan geven.Groeten,Ron
Hoi Ron,Ik wil je niet ontmoedigen, maar als je nog geen/weinig ervaring hebt in zelfbouw ben ik bang dat het toch wat te hoog gegrepen is, gezien al je vragen in de laatste alinea.Kan je niet beter eerst oefenen in bijvoorbeeld HO met styreen of messing. Er bestaan voldoende zelfbouw-modellen om het eens uit te proberen.Groet Jaap
Misschien TT materiaal ombouwen voor op rails te rijden in Z, deze zijn 7 mm en TT is 1/120Veel succes.Johan
Ron, ik voel mij vereerd maar ben echt niet de enigste die een gooi naar zelfbouw doet..... Het is misschien wel handig om eerst weer eens wat "warm" te lopen. En dan is een maat van iets meer dan 3 mm spoorbreedte wel erg hoog gegrepen. Inmiddels weet ik zelf hoe lastig de 16,5 al is met m'n eigen project.Ik zou standaard spul nemen, dus dan zou je voor Nn3 kunnen kiezen. Spoor Z als railmateriaal en spoor N als schaal. Je kunt dan Z onderstelletjes nemen en daar N wagons en/of locs op bouwen. Er is zelfs het een en ander te koop in die schaal.
Hallo Je komt dan in de schaal HOf terecht . Zie eens bij de oostenrijkse firma Tiho ( www.Ti-H0.at ) of bij de firma Faller ( dacht ik ) .gr Jos
Maar WEL een leuk thema!