Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 00:43:01
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Wim Vink
06 September 2025, 23:41:22
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
06 September 2025, 23:38:38
6 en 7 september terug naar toen
door
Wim Vink
06 September 2025, 23:34:38
Alweer is de Weller soldeerbout defect
door
Peter Kleton
06 September 2025, 23:05:54
Plaatdikte van een rangeerbaan
door
Ronald Halma
06 September 2025, 23:05:49
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
06 September 2025, 22:37:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Martijn193
06 September 2025, 22:07:22
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
06 September 2025, 22:06:12
Raadplaatje
door
Modellbahnwagen
06 September 2025, 21:50:45
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
06 September 2025, 21:47:53
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
BartvD
06 September 2025, 20:36:49
Minder wissels
door
hmmglaser
06 September 2025, 20:27:27
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint.
door
Huup
06 September 2025, 20:12:59
Deining in Dönsdorf
door
Basilicum
06 September 2025, 19:19:21
Welke winkel voert deze merken?
door
Valéry
06 September 2025, 18:55:09
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar
door
Seinhuis
06 September 2025, 18:33:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
06 September 2025, 18:24:40
44 Roco vs 44 Brawa
door
ES44C4
06 September 2025, 17:57:50
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen
door
Martijnstein
06 September 2025, 17:56:43
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Wilma1970
06 September 2025, 17:38:35
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
06 September 2025, 17:26:39
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
StefanNL_Plays
06 September 2025, 16:50:56
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
06 September 2025, 15:22:12
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
06 September 2025, 14:51:46
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud)
door
AP3737
06 September 2025, 13:47:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
AndrevdG
06 September 2025, 13:16:08
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit
door
orientexpress
06 September 2025, 12:21:06
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER
door
Ad Cleijsen
06 September 2025, 10:24:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
06 September 2025, 09:38:28
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
Archief 2012
|
Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011 (gelezen 6576 keer)
St00mboy
Offline
Berichten: 12019
Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011
«
Gepost op:
06 March 2011, 18:03:15 »
Vandaag heeft Bachmann zijn Graham Farish nieuwtjes voor de komende 18 maanden aangekondigd.
In het kort zijn de nieuw te verwachten modellen:
- De LNER J39 stoomlok.
- De BR Standard 5MT stoomlok.
- De War Department Austerity 2-8-0 (NS 4300).
- De Class 08 diesel in originele versie met houten deuren.
- De Class 20 diesel.
- De Class 350 EMU.
- De Midland "Blue" Pullman.
- De British Railways 4-CEP EMU.
- De LNER A1 4-6-2 stoomlok. Dit is het type van de bekende "Tornado" lok.
Voor de NS liefhebbers met spoor N is de War Department waarschijnlijk interessant.
Hierbij de link voor de complete lijst voor 2011 incl. de nieuwtjes incl. rijtuigen en wagons:
http://www.bachmann.co.uk/new_products.php?prod_selected=farish
Leen.
De "Tornado van de Peppercorn A1 Class (foto a1steam.com)
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
HansQ
Offline
Berichten: 2039
Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
Re:Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011
«
Reactie #1 Gepost op:
09 March 2011, 03:52:55 »
Wat wel goed om te weten is, is dat het Class 08 (dus de NS Hippel) model van Graham Farish sinds een jaar of wat vernieuwd is, met meer detail en beter kloppende wielen. Ik heb er een gekocht en het verschil met het oude veel grovere model dat ik ook heb is groot, het model lijkt ook beter te lopen en degelijker te zijn dan vroeger...
Gelogd
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix
Simon Stenneberg
Offline
Berichten: 1763
Dieselpower rules!
Re:Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011
«
Reactie #2 Gepost op:
09 March 2011, 07:22:38 »
Heb je foto's?
«
Laatst bewerkt op: 09 March 2011, 11:20:52 door Peter van der Leek. Reden: Het laatste bericht hoef je niet te citeren, klik onderaan op ANTWOORD
»
Gelogd
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526
HansQ
Offline
Berichten: 2039
Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
Re:Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011
«
Reactie #3 Gepost op:
09 March 2011, 10:39:01 »
Ik zal wel es vergelijkende fotoos maken en hier neerzetten! Of dat al vanavond is?
Gelogd
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix
HansQ
Offline
Berichten: 2039
Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
Re:Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011
«
Reactie #4 Gepost op:
09 March 2011, 23:27:12 »
Nou, bij deze dan:"
Dit zijn de oude en nieuwe uitvoeringen van de Graham Farish Class 08 dus NS Hippel naast elkaar.
De oude versie van de lok is al door veel NS liefhebbers gebruikt om om te spuiten naar NS geel-grijs...
Aan de zijkanten is al duidelijk verschil te zien qua detail niveau.
Het grootste verschil is dat de opbouw van het onderstel en de assen bij de nieuwe versie veel beter is.
Aan de voorkant valt te zien dat de nieuwe versie een veel hoger detail niveau heeft, er worden ook nog slangetjes bijgeleverd!
Aan de achterkant hetzelfde verhaal en bovendien ingezette raampjes bij het nieuwe model!
Ik had geen zin ze open te schroeven, maar de oude lok heeft een in het frame geintegreerde 'oude' stijl Graham Farish motor.
Daardoor was het notoir moeilijk het oude model om te bouwen naar digitaal omdat de massa bijna niet van het chassis te scheiden was.
Het nieuwe model heeft een los ingebouwde moderne motor en de tandwielen en aandrijving ziet er ook veel beter uit.
Helaas heeft het model nog steeds geen verlichting en is het ook nog steeds niet digitaal voorbereid...
Gelogd
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix
Simon Stenneberg
Offline
Berichten: 1763
Dieselpower rules!
Re:Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011
«
Reactie #5 Gepost op:
10 March 2011, 07:19:07 »
Mooie foto's en duidelijk verhaal, heel erg bedankt
Gelogd
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
Archief 2012
|
Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011