wat is volgen jullie de beste manier om smd leds en lakdraad te solderen ( zowel aanelkaar als lakdraad op weerstanden ) wat voor tin te gebruiken? ik heb standaard griffon electro tin en griffon print tin in huis. is dat voldoende of is er ene betere ? wat is jou manier om smd te solderen ?hoe haal je het lak van het draad? (met vlam had ik gelijk 1 a 1,5 cm gestript ) Led 0603 WeerstandWarm wit 470 ΩWit 470 ΩRood 560ΩGeel 560ΩGeel – groen 560ΩGroen 470 ΩBlauw 470 ΩRoze 470 ΩOranje 560Ω
Arnaud,Conrad heeft in zijn assortiment een LED-testersecondelijmEn wat betreft een soldeerbout of soldeerstation (heb even het topic doorgelezen) is het beste om met een soldeerstation te werken, liefst digitaal, die tot minimaal (ik dacht) 350 graden kan. Omdat je elektronica aan het solderen bent (printplaatjes en dergelijke) moet je soldeerbout gescheiden zijn van het stroomnet (bij een soldeerstation is dit het geval).
moet je soldeerbout gescheiden zijn van het stroomnet
Conrad heeft in zijn assortiment een LED-tester waarmee je de + en - kan zien.
Omdat je elektronica aan het solderen bent (printplaatjes en dergelijke) moet je soldeerbout gescheiden zijn van het stroomnet (bij een soldeerstation is dit het geval).