Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Hatsune Miku
Vandaag om 16:26:43
Hobbytrain Taurus en Vectron problemen N-scale door Keessap
Vandaag om 16:26:03
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door Ad Cleijsen
Vandaag om 16:25:40
Smeren, vet, olie, enz door Ferdinand Bogman
Vandaag om 16:14:42
Nieuwe ruimte, nieuw baanplan door DJV
Vandaag om 16:14:20
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 16:12:32
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
Vandaag om 16:06:41
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
Vandaag om 16:03:56
NS Mat 35 Maple Leaf door prutser
Vandaag om 16:02:33
Hulp gezocht bij omwisselen cilinders Franse stoomloc 141R door Eelco Storm
Vandaag om 16:01:07
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 15:20:19
Stottering Piko 98551BD door Modeltreinmulder
Vandaag om 15:11:25
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:09:26
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hendrik Jan
Vandaag om 15:07:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dion
Vandaag om 14:59:04
Spelregels 'Raadplaatje' door R1954
Vandaag om 14:27:17
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 14:26:17
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 14:09:55
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 14:03:23
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 14:01:38
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:56:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:23:56
Doornvliet door HenkN
Vandaag om 13:14:43
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:45:10
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:32:52
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:31:50
The Summer of 69 door Duikeend
Vandaag om 11:17:52
Sluitseinen REEtitec 1300 door Ronald Halma
Vandaag om 11:07:14
Zelfgemaakt BiDiB modules door bask185
Vandaag om 10:34:12
LS Models 2025 door Martijn193
Vandaag om 09:17:45
  

Auteur Topic: Ervaringen LoPi 4  (gelezen 923 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22709
Ervaringen LoPi 4
« Gepost op: 19 December 2010, 21:28:11 »
Vandaag maar eens de LP4 nader aan de tand gevoeld.
Ik heb een Sprinter 3 en die had een LP1 aan boord. Daarmee reed het model soepel, alleen bij het optrekken kreeg ik het eventjes schokken met geen mogelijkheid weg. Niet heel erg, maar wel een geschikte kandidaat voor de LP4 met de nieuwe mogelijkheden.
Ingebouwd en eerst maar eens de die automatische programmerfunctie voor de motorregeling geprobeerd. Een paar keer gedaan, bij koude en warme start, maar het leverde alleen maar slechtere rijeigenschappen op dan met de goede oude LP1.
Daarna maar de aanbevolen standen voor de Fleischmann rondmotor geprogrammeerd en ik had weer dezelfde rijeigenschappen als met de LP1, incusief het schokkerig optrekken.
Maar ziet, het nieuwe CV52 ingesteld zoals ESU aanbeveelt - 10 hoger dan CV54 - en het wonder was daar. Supertraag zal de Sprinter nooit rijden, maar het schokkerige optrekken is eruit.  (y) Ik heb er wel een licht doedelzakgeluid voor teruggekregen, maar dat hindert bij zo'n electrisch treinstel minder.

Vervolgens is er nog een uur zelfstudie nodig om het functies programmeren te doorgronden, maar nu branden zelfs de frontverlichting en binnenverlichting (Hufing) naar wens.

Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.