Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door HenkN
Vandaag om 23:16:43
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Edsko Hekman
Vandaag om 23:15:09
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
Vandaag om 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
Vandaag om 23:07:18
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
Vandaag om 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
Vandaag om 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
Vandaag om 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
  

Auteur Topic: direct drive en vb  (gelezen 1224 keer)

lokvogel

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
    • Kijk ook eens op mijn kanaal:
direct drive en vb
« Gepost op: 19 January 2007, 00:47:51 »
Hallo!

Weet iemand Visual Basic sourcecode voor Marklin Motorola direct drive aansturing vanuit een RS232 poort (via booster)?


Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: direct drive en vb
« Reactie #1 Gepost op: 19 January 2007, 17:35:49 »
Hi Vogel,

Ik ben bang dat VB daar niet zo geschikt voor is, kun je beter C++ of Delphi voor gebruiken. Maar de Drivers zijn er al, die hoef je zelf niet meer te schrijven.
En zijn Open Source http://home.snafu.de/mgrafe/  DDW of DDL

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 2050
Re: direct drive en vb
« Reactie #2 Gepost op: 22 January 2007, 10:46:48 »
ja en de communicatie daarvan is ook aangegeven, ze gebruiken daarvoor een "standaard". Daarmee is het prima om een eigen programma te schrijven en DDW (of DDL) te gebruiken als centrale.
Wel is mijn ervaring dat de reactie snelheid iets beter is nu DDW een eigen systeem heeft gekregen.
Ik loop er nog over te denken nog een extra systeem er naast te zetten zodat ik 1 DDW systeem gebruik voor aansturen van de baan, en 1 DDW systeem alleen voor de terugmelding, en 1 systeem voor mijn eigen programma. Mijn ervaring met een korte test is dat mijn eigen muis dan nog sneller wordt uitgelezen.

Als terugmelding werk ik met reedcontacten, en magneetjes onder de trein, en tot dus ver is er de afgelopen 4 jaar 2 keer een trein niet gezien. Bij de ene lok zat het magneetje niet goed waardoor de reedcontacten niet geschakeld waren, in het andere geval was het betreffende reedcontact kapot.

dus al met al een heel betrouwbaar systeem, en zeker aan te raden als alternatieve centrale.