Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 23:10:57
lampjes in huizen willekeurig schakelen door acarailnerd
Vandaag om 22:54:45
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door Sofie
Vandaag om 22:48:48
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 22:47:53
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 22:42:19
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 22:36:28
Gewoon wat busfoto's door chrvdv37402
Vandaag om 21:57:06
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
Vandaag om 21:54:46
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door IMagic
Vandaag om 21:42:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Priegelman
Vandaag om 21:41:42
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 21:23:45
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door j.ossebaar
Vandaag om 21:11:18
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 20:58:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:53:02
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
Vandaag om 20:51:18
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
Vandaag om 20:41:00
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:30:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
  

Auteur Topic: NS 1607  (gelezen 14401 keer)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:NS 1607
« Reactie #60 Gepost op: 18 October 2010, 21:33:07 »
Nou heer Dilz; de BB9300 loks rijden nog steeds bij de SNCF en zien er als nieuw uit... misschien ook een gevalletje "rijden tot het uit elkaar valt" ?
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS 1607
« Reactie #61 Gepost op: 18 October 2010, 21:43:22 »
Ventilatie, om te voorkomen dat ze gaan rotten ;D

Maar wat wil je als je 10 jaar op de zelfde plaats staat te staan zonder maar een vin te verroeren?
Dan heb je aan die roosters ook geen bal.
Wat denk je als zo een lok 10 jaar buiten staat, en ijskoud is, en 's nachts douwt het dat het barst.
Overdag de zon er op, krijg je weer condens dat zich aan de binnenkant gaat zetten.

Ik kan dan nu wel alle weersomstandigheden gaan opnoemen wat we op een jaar in Nederland tegenkomen.
En dan ook nog eens in combinatie met al dat onkruid er omheen.

Daar ga je toch vanzelf wel van rotten.  ;)

Nou heer Dilz; de BB9300 loks rijden nog steeds bij de SNCF en zien er als nieuw uit... misschien ook een gevalletje "rijden tot het uit elkaar valt" ?
Je kan beter zeggen "Staan tot het vanzelf uit elkaar valt"  ;D


Jos.
« Laatst bewerkt op: 18 October 2010, 21:58:40 door NS 1607 »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:NS 1607
« Reactie #62 Gepost op: 18 October 2010, 21:49:56 »
Nou heer Dilz; de BB9300 loks rijden nog steeds bij de SNCF en zien er als nieuw uit... misschien ook een gevalletje "rijden tot het uit elkaar valt" ?
daarom halen ze franse auto's ook altijd uit frankrijk, betere aardstralen daar.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:NS 1607
« Reactie #63 Gepost op: 18 October 2010, 22:10:59 »
Dat was toch om alle holle ruimten meteen met Frans druivesap te kunnen vullen? ;)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:NS 1607
« Reactie #64 Gepost op: 18 October 2010, 22:12:54 »
ja, zuur tuig is dat, gek zeg, dat t allemaal gaat roesten.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11646
    • Mijn fotoarchief
Re:NS 1607
« Reactie #65 Gepost op: 18 October 2010, 22:15:29 »
@Floris

Je weet wat een bekende Utrechtse zanger van Franse auto's vond:

Jij bent precies een Franse auto, mooi en overslijtbaar volgens de reclamespot. Maar als de motor nog wil lopen, is het plaatwerk al verrot...  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=mp1S_La7r-A

Eelco

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re:NS 1607
« Reactie #66 Gepost op: 18 October 2010, 22:18:41 »
woehahaha ;D
Floris is weer lekker bezig!
ik denk dat je als buitenstaander idd weinig over de conditie van een Loc kan zeggen.
de buitenkant zegt meestal niet zo veel.
Denk ook als ik alles zo lees dat het niet een kwestie is van slechte staat maar meer de laatste jaren hooguit het noodzakelijke onderhoud,en als dan alles op zn end loopt,dan houdt het gauw op denk!
Groetjes Patrick

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS 1607
« Reactie #67 Gepost op: 18 October 2010, 22:25:10 »
Als hij 10 jaar op de zelfde plek staat, zou je zo kunnen bedenken wat er van onderhoud aan gepleegd is ??????


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:NS 1607
« Reactie #68 Gepost op: 18 October 2010, 22:27:43 »
@Floris

Je weet wat een bekende Utrechtse zanger van Franse auto's vond:

Jij bent precies een Franse auto, mooi en overslijtbaar volgens de reclamespot. Maar als de motor nog wil lopen, is het plaatwerk al verrot...  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=mp1S_La7r-A

Eelco

k hou t maar ff bij zn ronddraakprogramma's op rtv utrecht, slap ouwehoeren kan ie aanmerkelijk beter dan pruimbare liedjes maken.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11646
    • Mijn fotoarchief
Re:NS 1607
« Reactie #69 Gepost op: 18 October 2010, 22:30:41 »
k hou t maar ff bij zn ronddraakprogramma's op rtv utrecht, slap ouwehoeren kan ie aanmerkelijk beter dan pruimbare liedjes maken.

Ach, als de luisteraars ladderzat zijn, is het nog best te pruimen. 100 eerstejaars die aan het eind van een introkamp met z'n allen 'vriendschap is een illusie'  mee lallen, dat doet het mentorhart goed...  ;D ;D ;D
Maar goed, ontopic maar weer.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:NS 1607
« Reactie #70 Gepost op: 18 October 2010, 22:43:35 »
Maar goed, ontopic maar weer.
Graag  (y)
Vr. groeten,
Bob

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:NS 1607
« Reactie #71 Gepost op: 19 October 2010, 07:52:36 »

Wat denk je als zo een lok 10 jaar buiten staat, en ijskoud is, en 's nachts douwt het dat het barst.
Overdag de zon er op, krijg je weer condens dat zich aan de binnenkant gaat zetten.


En dan ook nog eens in combinatie met al dat onkruid er omheen.

Daar ga je toch vanzelf wel van rotten.  ;)




Een reden temeer deze loks zo snel mogelijk te slopen ;D

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:NS 1607
« Reactie #72 Gepost op: 19 October 2010, 11:24:35 »
Waarom hadden ze die loc dan van stal gehaald een tijdje geleden? Ik dacht dat ze hem gingen opknappen en dat de 1618 de plukloc zou zijn. Doodzonde, ik mag dan niet van '89 zijn, maar de foto's zeggen genoeg. Is de 1607 nu plukloc voor de andere ACTS 1600en?

Gr Timo

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re:NS 1607
« Reactie #73 Gepost op: 19 October 2010, 19:15:45 »
Volgens mij is daar nog geen definitief besluit over gevallen.