Wat Philotrain nooit heeft vermeld (volgens mij), is dat de schaarbeweging van de T3 niet identiek is met de 8600. Het (buitenste) exentriek zou volgens mij, in het ideale geval, verwijderd moeten worden.
Zo zie je maar, ook Philotrainmodellen zijn niet 100% perfect.
Niet alleen het buitenste excentriek. Het hele mechanisme is totaal anders. Een T3 heeft een Allan-schuifbeweging en een 8600 een Walschaerts-schuif (de Duitsers zouden Heusinger zeggen)Model Loco heeft ooit een ombouwkit geleverd voor een BR 91.19 (Mecklenburgse T4) op basis van de Fleischmann T3. Daar zat een vervangende schuifbeweging bij die voor de 8600 vrijwel correct was.Ik ben nog altijd van plan om ooit een 8600 op schaal te maken met die Model Loco schuif-onderdelen (heb jaren geleden een reservesetje kunnen bemachtigen), het onderstel van een Fleischmann, het machinistenhuis van een Trix/Röwa T3 (met kleinere waterkasten) en een geheel nieuwe ketel met correcte (=grotere) diameter... en Philotrain-nummerplaten... ach ja, ooit Arjen.