Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Nahmertaler Kleinbahn
door
NS264
Vandaag
om 20:17:45
EX-CSB1 DCC Centrale
door
AP3737
Vandaag
om 20:16:26
US diorama in H0
door
Frank 123
Vandaag
om 20:12:21
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Pauldg
Vandaag
om 20:09:33
Raadplaatje
door
chrvdv37402
Vandaag
om 20:03:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
klusser
Vandaag
om 20:00:44
Pfarrerwinkel bahn
door
Frank 123
Vandaag
om 19:56:37
Minibaan Visserskaai H0
door
NS264
Vandaag
om 19:27:49
Rail away
door
henk
Vandaag
om 19:24:03
Roco 290 digtaliseren
door
Peter J K
Vandaag
om 19:20:16
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 19:01:43
Zee. Land.
door
Huup
Vandaag
om 18:40:25
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
Jelle1969
Vandaag
om 18:04:54
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Eric v C
Vandaag
om 17:41:46
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling.
door
Ronald A.
Vandaag
om 17:05:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:02:10
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 16:44:19
Modelspoorbaan van Einte
door
daan2353
Vandaag
om 16:32:06
13 en 14 december PFT-TSP naar Aachen
door
Seinhuis
Vandaag
om 15:45:55
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan
door
daan2353
Vandaag
om 15:24:37
Marklin 3037 E41 pantograaf stuk.
door
Gabriël Bergsma
Vandaag
om 15:09:34
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Rick
Vandaag
om 15:04:18
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 14:40:19
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:31:52
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los?
door
Jeroen Water
Vandaag
om 13:58:39
Rheinburg, TP V/VI
door
Brouwersbaan
Vandaag
om 12:12:46
Fleischmann 741005 BR 601 DB samenstellen?
door
maartenvdb
Vandaag
om 11:15:34
Frans loodsje et cetera
door
Noordernet
Vandaag
om 11:08:45
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Theo Mol
Vandaag
om 10:29:37
Fotowedstrijd 2025
door
Bob R.
Vandaag
om 09:48:32
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
Keerlusschakeling van Digirails (DR400)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Keerlusschakeling van Digirails (DR400) (gelezen 2564 keer)
maclion
Offline
Berichten: 147
Keerlusschakeling van Digirails (DR400)
«
Gepost op:
03 January 2010, 23:06:16 »
Dag forumleden,
Ik rijd met Lenz (versie 3.0) en gebruik al heel lang naar tevredenheid een LK100 module gekoppeld aan mijn draaischijf.
Onlangs heb ik een keerlus aangelegd in mijn schaduwstation met een Digirails DR400 module.
Aanvankelijk leek ook de DR400 zijn werk goed te doen, maar na enige tijd ging er het een en ander fout. Na overleg met Digirails besloot men de module om te ruilen voor een ander exemplaar. Hoewel dat tweede exemplaar aanmerkelijk beter functioneert dan zijn voorganger, blijft hij zo nu en dan een "kortsluiting" missen, met alle gevolgen van dien.
Als ik de DR400 vervang door de LK100, werkt alles naar behoren zonder ook maar één misser.
Tot op heden heb ik niet onomstotelijk kunnen vaststellen wat de missers van de DR400 veroorzaakt. In eerste instantie dacht ik dat de gevoeligheid van de DR400 niet groot genoeg was, maar later ontdekte ik bij toeval, dat de meeste missers bij deze module optreden op momenten dat ik snelheids- of schakelopdrachten via de handregelaar verstuur.
Zijn er meer forumleden met DR400 ervaring?
Martin
«
Laatst bewerkt op: 03 January 2010, 23:07:55 door maclion
»
Gelogd
(Martin is overleden)
maclion
Offline
Berichten: 147
Vervolg keerlusschakeling van Digirails (DR400)
«
Reactie #1 Gepost op:
05 January 2010, 16:27:20 »
Omdat ik niet zo heel vaak op dit forum inlog, weet ik niet wat een gemiddelde of normale reactietijd is, maar uit het feit dat er na ruim 100 keer te zijn gelezen nog geen reacties zijn, meen ik te mogen concluderen dat er maar zeer weinig DR400 gebruikers zijn onder de regelmatige bezoekers van dit forum.
Inmiddels heb ik ook uit andere topics al begrepen dat men hier een andere manier van keerlusaansturing propageert.
Desondanks wil ik toch mijn verdere bevindingen met de DR400 hier delen.
Door een aanzienlijk aantal keren - in beide richtingen - (en heel langzaam) met een niet-stroomvoerend voertuig over de keerlusscheiding heen te rijden, heb ik kunnen vaststellen dat de detectiegevoeligheid van de module richtingsgevoelig is.
Bij het
IN
rijden van de keerlussectie is de DR400 gevoeliger dan bij het
UIT
rijden van de sectie.
Ik heb dit vastgesteld op steeds dezelfde sectiescheiding.
Ondertussen vervult de bejaarde LK100 van Lenz wel trouw zijn functie.
Ik overweeg nu om een LK200 aan te schaffen en daar mijn geluk mee te beproeven.
Zijn er al LK200 gebruikers onder deze forumleden?
M. vr. gr.
Martin
Gelogd
(Martin is overleden)
Sander
Offline
Berichten: 4666
Re:Keerlusschakeling van Digirails (DR400)
«
Reactie #2 Gepost op:
05 January 2010, 16:36:11 »
Martin,
ik denk dat de meeste mensen inderdaad voor een alternatief hebben gekozen voor wat betreft de keerlusmodules op basis van een kortsluitprincipe.
mvg,
Sander
Gelogd
mvg,
Sander
maclion
Offline
Berichten: 147
Re:Keerlusschakeling van Digirails (DR400)
«
Reactie #3 Gepost op:
15 August 2010, 14:37:10 »
Eindelijk de LK200 van Lenz gekocht, die overigens niet zo heel veel duurder is dan de DR400 van Digirails.
Hij zit nu al zeker twee maanden op de plaats waar ik eerst de DR400 had zitten; geen centje pijn!
Al m'n loc's en treinstellen rijden zonder haperen in en uit de keerlussectie.
Voor het overige is er aan het hele elektrische circuit van mijn baan niets gewijzigd.
Afgaand op de literatuur zou het enige verschil zijn dat de LK200 gevoeliger is dan de DR400.
In mijn baanplan maakt dat kennelijk net het verschil.
Hoewel ik heel blij ben dat mijn probleem nu is opgelost, vind ik het ook heel jammer te moeten concluderen dat de DR400 kennelijk niet zo universeel inzetbaar is als de LK200. Zelfs gekoppeld aan mijn draaischijf in een heel ander deel van mijn baan met derhalve alleen maar langzaam rijdende loc's, vertoont de DR400 hetzelfde gedrag als in de aanvang van dit draadje beschreven.
Gelogd
(Martin is overleden)
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
Keerlusschakeling van Digirails (DR400)