Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

20 en 21 december modelspoorbeurs Zutphen door Seinhuis
Vandaag om 00:31:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door prutser
02 December 2025, 23:42:04
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
02 December 2025, 23:31:38
Rail away door Blausee-Mitholz
02 December 2025, 23:28:54
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
02 December 2025, 23:22:35
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door PeterV
02 December 2025, 22:38:26
Raadplaatje door chrvdv37402
02 December 2025, 21:58:00
13 en 14 december PFT-TSP naar Aachen door Hlv53
02 December 2025, 21:55:31
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door Ferdinand Bogman
02 December 2025, 21:14:20
Roco 290 digtaliseren door Ferdinand Bogman
02 December 2025, 20:55:11
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
02 December 2025, 20:45:48
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
02 December 2025, 20:44:18
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
02 December 2025, 20:43:59
EX-CSB1 DCC Centrale door bask185
02 December 2025, 20:33:11
Nahmertaler Kleinbahn door NS264
02 December 2025, 20:17:45
US diorama in H0 door Frank 123
02 December 2025, 20:12:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door klusser
02 December 2025, 20:00:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
02 December 2025, 19:01:43
Zee. Land. door Huup
02 December 2025, 18:40:25
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Eric v C
02 December 2025, 17:41:46
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Ronald A.
02 December 2025, 17:05:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
02 December 2025, 17:02:10
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
02 December 2025, 16:44:19
Modelspoorbaan van Einte door daan2353
02 December 2025, 16:32:06
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
02 December 2025, 15:24:37
Marklin 3037 E41 pantograaf stuk. door Gabriël Bergsma
02 December 2025, 15:09:34
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
02 December 2025, 15:04:18
Rondom Charlois door Alewijn
02 December 2025, 14:40:19
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
02 December 2025, 14:31:52
Fleischmann 741005 BR 601 DB samenstellen? door maartenvdb
02 December 2025, 11:15:34
  

Auteur Topic: Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2  (gelezen 4766 keer)

jakop

  • Gast
Re:Perikelen rondom nummering van koplopers
« Reactie #15 Gepost op: 07 August 2010, 14:22:24 »
Wat is daar dan mis mee?
Als ik mijn 4221 vergelijk met onderstaande foto, dan is dat nog zo gek niet..


Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9019
  • Hengelooo 1:160
ICM-1 en 2
« Reactie #16 Gepost op: 07 August 2010, 14:26:20 »
De verdeling voor een driewagenstel is anders...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 610
  • *
    • Flickr
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #17 Gepost op: 07 August 2010, 14:56:02 »
Heeft de 4015 een wit binnenwerk bij de onderste frontseinen in model of niet? Anders moet dat ook nog aangepast worden.
Spoorgroet, Martin

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9019
  • Hengelooo 1:160
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #18 Gepost op: 07 August 2010, 15:20:39 »
Inmiddels hebben we besloten het nummer 4015 te verlaten en te verruilen voor een ICM-2 nummer.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Fermon Bosman

  • Offline Offline
  • Berichten: 426
  • Mat'54 766
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #19 Gepost op: 07 August 2010, 17:22:29 »
Ik zag op de site van Chris dat op de middenbak onder het 2e klas-symbool een symbool was geplaatst voor fietsers. Maar alleen de kopbak zonder panto had een fietsafdeling.

Maar nu ik de afbeelding wat beter bekijk, is dit niet een afbeelding van de middenbak maar van een kopbak.
« Laatst bewerkt op: 07 August 2010, 17:29:35 door Fermon Bosman »

jakop

  • Gast
Re:ICM-1 en 2
« Reactie #20 Gepost op: 07 August 2010, 18:01:45 »
De verdeling voor een driewagenstel is anders...

Ik zie wat je bedoeld.
Het is niet erg goed te zien maar in het "Spoorwegjournaal" van september-oktober 2002, blz. 51 staat een foto van stel 8081 vers uit Aken op 27 april 1989. De middenbak heeft hier twee koersrollen; aan de rechter zijde (1e klasse kant) boven het lagere raam en één geheel links naast de deuren (2e klasse kant).
In hetzelfde blad staan foto's van de andere zijde van de bak (de zijde met rooster in het midden) waar maar één koersrol te zien is aan de rechter kant boven het lage raam (hier dus aan de 2e klasse kant).

Dat zou dus betekenen dat de stellen aan de ene zijde 4 koersrollen hadden en aan de andere zijde  maar 3.

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9019
  • Hengelooo 1:160
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #21 Gepost op: 07 August 2010, 18:16:14 »
Ik kom na uitvoerige bestudering uit op 8 koersrollen per treinstel ICM. Naast, of in de buurt van elke deur zit een koersrol. De sBFk heeft er drie, AB, drie en de mBDk twee.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

jakop

  • Gast
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #22 Gepost op: 07 August 2010, 19:09:29 »
Je hebt gelijk.
Ik zat zo naar die AB te turen dat ik die 2e (aan één zijde) op de sBFk over het hoofd zag.
In het zelfde Spoorwegjournaal een duidelijke foto van de 8097.
Net als ICM-0 dus in totaal 8 stuks (al zaten die mooi symetrisch verdeeld over de bakken)

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9019
  • Hengelooo 1:160
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #23 Gepost op: 14 August 2010, 00:23:01 »
De Grandmaster heeft gesproken: stel 4015 heeft inderdaad geen Koploperteksten gehad... De Dikke Zeemeeuw (die vogel bestaat helemaal niet...) heeft dus gelijk.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

DB143

  • Offline Offline
  • Berichten: 155
  • DIKKE ZEEMEEUW
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #24 Gepost op: 14 August 2010, 00:32:19 »
De Dikke Zeemeeuw heeft gelijk, haha :)

Ik had vroeger, in de tijd dat ik nog bij de NS werkte, een goede vriend die in de werkplaats te Onnen werkte.
Deze vertelde mij dat als dit treinstel in de wpl was, hij er wel voor zorgde dat deze de opschriften niet kreeg.
Hij wist ook wel dat dit het enige stel was zonder naam.
Het was een leuke grap om te zorgen dat het ook zo bleef, en volgens mij is dat
ook aardig goed gelukt.

Rob

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9019
  • Hengelooo 1:160
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #25 Gepost op: 14 August 2010, 00:37:51 »
De Grandmaster is er blij mee, het is reeds sinds 1984 zijn favoriete treinstel. Van hem hoefde deze tekst niet. Waardering dus voor deze actie!  (y)
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #26 Gepost op: 14 August 2010, 10:16:59 »
De Dikke Zeemeeuw heeft gelijk, haha :)

Ik had vroeger, in de tijd dat ik nog bij de NS werkte, een goede vriend die in de werkplaats te Onnen werkte.
Deze vertelde mij dat als dit treinstel in de wpl was, hij er wel voor zorgde dat deze de opschriften niet kreeg.
Hij wist ook wel dat dit het enige stel was zonder naam.
Het was een leuke grap om te zorgen dat het ook zo bleef, en volgens mij is dat
ook aardig goed gelukt.

Rob
Bedankt voor deze informatie. Ik heb me al die jaren inderdaad al afgevraagd of het als enige niet plaatsen van de koploper opschriften op treinstel 4015 op louter toeval berustte, iets wat ik me nauwelijks kon voostellen, ook omdat koplopers die het door graffity kwijtraakten ze nog lang wel weer terug kregen.
Treinstel 4015 was daardoor van grote afstand (lees: honderden meters) altijd al te herkennen, iets waar ik al die jaren bijzonder blij mee ben geweest.
« Laatst bewerkt op: 14 August 2010, 11:28:13 door Peter van der Leek. Reden: Witregels verwijderd »
Wordt het toch nog gezellig!