Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 18:11:39
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ?
door
Ben
Vandaag
om 18:06:27
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit?
door
AlbertG
Vandaag
om 17:51:42
NS 8800 in spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 17:44:39
Sfeer op je modelbaan
door
BartvD
Vandaag
om 17:40:31
Programmeren cv
door
Martin Domburg
Vandaag
om 17:39:44
De Projecten van RetroJack
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:30:36
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE
door
MOVisser
Vandaag
om 17:14:37
booster vraag
door
Martin Domburg
Vandaag
om 17:00:04
DDAR op basis van een Artitec DDM
door
Sven
Vandaag
om 16:59:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Dave.......
Vandaag
om 16:42:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 16:27:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:59:22
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 15:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Biesje
Vandaag
om 15:44:26
Zelf gebogen brug maken
door
FritsT
Vandaag
om 15:09:52
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
martijnhaman
Vandaag
om 14:19:41
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald69
Vandaag
om 14:11:18
Site Uhlenbrock
door
VAM65
Vandaag
om 13:58:47
Tams app
door
reinderlf
Vandaag
om 12:55:06
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:28:06
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:26:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
william_2
Vandaag
om 12:13:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Arjan6511
Vandaag
om 12:13:00
Heroplage Artitec Plan W?
door
Corné81
Vandaag
om 12:12:23
DCCNext, een nieuwe DCC decoder!
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 12:10:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:08:47
Fleischmann Anna ombouw.
door
Erwin 054
Vandaag
om 10:04:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
Vandaag
om 09:48:05
Raadplaatje
door
R1954
Vandaag
om 08:45:09
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Rail actueel
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Rail actueel (gelezen 1027 keer)
spoorzeven
Offline
Berichten: 5568
Rail actueel
«
Gepost op:
07 March 2010, 22:09:56 »
Bedoeld om railactualiteiten van vandaag de dag in kwijt te kunnen, zonder dat deze 'versplinterd' worden over meerdere draadjes.
Dit weekeinde is het emplacement Delft (dat sinds kort eigenlijk die naam al niet meer verdiende) verder ingekrompen. Er zijn nu nog maar twee doorgaande sporen en één extra perronspoor. Wat een verschil met de zestiger jaren (zie Sporenplan on line 1965 of bijvoorbeeld het boek over de serie 1300 op blz. 62). Ten zuiden van het station is het spoor Rotterdam - Den Haag deels opgebroken en nu wordt het spoor Den Haag - Rotterdam er in omgekeerde richting gebruikt. Het spoor Den Haag - Rotterdam ligt nu op de plaats van spoor 3 dat is opgeschoven naar de voormalige plek van spoor 4 (dat dus is verdwenen) Uiteraard allemaal ter voorbereiding op de komst van de spoortunnel. Verder werd het weekeinde met buitendienststelling gebruikt om een voetgangerstraverse tussen het nieuwe busstation en de perrons over de sporen te bouwen.
Er is wel iets bijzonders: op een paar plaatsen staan Duits aandoende, eenzijdige vakwerkbovenleidingmasten met uithouder. Aan een van de masten hangen seinen als verkeerslichten boven het spoor. Voor de rijders anno nu leuk om na te bouwen.
Nog een historisch detail: de bouwcombinatie die de spoortunnel bouwt, heet 'Cromme lijn'. De naam en het logo verwijzen naar 'Het laantje van van der Gaag', een Delftenaar in de negentiende eeuw die enige tijd er voor zorgde dat de HIJSM de spoorlijn niet recht kon leggen maar een slinger om het grondstuk van betrokkene moest leggen.
De speciale masten:
Borging bovenleidingmast in het tracé van het spoor Rotterdam - Den Haag (nog deels zichtbaar)
De nieuwe voetgangersbrug:
Maar nog altijd staat de oude Post T fier overeind:
En tot slot nog wat geweld van Spitzke, de 'Heidi':
«
Laatst bewerkt op: 07 March 2010, 23:20:25 door spoorzeven
»
Gelogd
Groet, Frank
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Rail actueel