Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Benelux795
Vandaag
om 21:36:16
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 21:34:58
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 21:31:30
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Martin Domburg
Vandaag
om 21:26:42
Aachenau West
door
Overet
Vandaag
om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
grove den
Vandaag
om 21:21:35
Vreemd probleem
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 21:15:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 21:08:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc?
door
marctrein
Vandaag
om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
spoorijzer
Vandaag
om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Sven
Vandaag
om 20:17:22
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
odaoda
Vandaag
om 19:48:24
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 19:47:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 19:43:16
Dordrechtse Dwarsliggerwagens
door
edwin1974
Vandaag
om 19:35:27
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
Huup
Vandaag
om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
Vandaag
om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 18:21:43
Lokpilot 4 defect
door
spock
Vandaag
om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
vpeters1984
Vandaag
om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht
door
Dick55
Vandaag
om 15:44:02
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 14:37:17
Camp 3
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
Vandaag
om 13:51:41
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 13:22:20
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
SBB Cargo nu ook in Nederland
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omlaag
Auteur
Topic: SBB Cargo nu ook in Nederland (gelezen 8355 keer)
Bas, Dordrecht
Offline
Berichten: 1149
Re:SBB Cargo nu ook in Nederland
«
Reactie #45 Gepost op:
19 February 2010, 12:51:29 »
@ Marc...ja dat is zo
ff geen tijd dat hele verhaal te typen...hier dus uit wiki:
"Zwischenzeitlich wurde durch Bombardier die TRAXX-Plattform nochmals weiterentwickelt, wobei sie insbesondere dahingehend optimiert wurde, dass für elektrische und dieselelektrische Versionen der gleiche Lokkasten verwendet werden kann. In der Mitte des Maschinenraums gibt es ein Einbaufeld, auf dem entweder ein Dieselmotor oder die aus der TRAXX F 140 MS weiter entwickelte Stromrichteranlage installiert werden kann. Der Verbindungsgang durch den Maschinenraum verläuft nicht mehr geradlinig, sondern um diesen Block herum. Bei den elektrischen Versionen ist auf einer Seite des zentralen Blockes der Gang als abschließbare Hochspannungszelle ausgeführt.
Die Seitenwand des Lokkastens ist in drei Teilen ausgeführt. Die Öffnung für die Luftansaugung des Dieselmotors ist bei den elektrischen Versionen mit einer Platte verschraubt, während die kleine Öffnung für den Füllstutzen des Kraftstofftanks bei den Elektroloks nicht verschlossen wird.
Die Drehgestelle und Antriebe wurden nochmals verbessert, so dass mit dem Tatzlagerantrieb erstmals eine reguläre Höchstgeschwindigkeit von 160 km/h erreicht werden kann, kurioserweise wurde aber die Bezeichnung F 140 beibehalten."
Groeten
Bas
Gelogd
Marc tramt
Online
Berichten: 10767
Re:SBB Cargo nu ook in Nederland
«
Reactie #46 Gepost op:
19 February 2010, 12:58:21 »
Ach so... Deutlich!
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
Gert1
Gast
Re:SBB Cargo nu ook in Nederland
«
Reactie #47 Gepost op:
19 February 2010, 14:55:46 »
[off topic]
Deutlich = aanzienlijk
Duidelijk = klar
Clear?
[/off topic]
Morgen zie ik - als ik op tijd ben - misschien een fraai model van zo'n SBB Cargo loc!
mvg,
Gert
Gelogd
Marc tramt
Online
Berichten: 10767
Re:SBB Cargo nu ook in Nederland
«
Reactie #48 Gepost op:
19 February 2010, 15:03:34 »
Nooit Tampert gezien?
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
nscargo2008
Offline
Berichten: 954
veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
Re:SBB Cargo nu ook in Nederland
«
Reactie #49 Gepost op:
19 February 2010, 15:46:35 »
Deutlich= aanzienlijk
Duidelijk = klar
Deutlich= duidelijk
klar ,mag je ook beschrijven als ok of ook als duidelijk
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
SBB Cargo nu ook in Nederland