Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken
door
Jasperkc
Vandaag
om 19:58:45
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 19:38:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R1954
Vandaag
om 19:28:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
gdh
Vandaag
om 19:00:07
Fleischmann Anna ombouw.
door
gdh
Vandaag
om 18:53:23
Ik ben aan het opruimen.
door
Keska
Vandaag
om 18:49:58
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
BartvD
Vandaag
om 18:34:01
Show je werkplek
door
Silvolde
Vandaag
om 18:33:37
Göhrener Viaduct
door
MaraNCS
Vandaag
om 18:14:49
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s
door
bellejt
Vandaag
om 17:47:06
Micromotot analoog 12v dc gebruiken
door
Silvolde
Vandaag
om 17:43:22
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland.
door
ES44C4
Vandaag
om 17:29:38
Houten 23 Augustus 2025
door
Arjan6511
Vandaag
om 16:37:54
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
Vandaag
om 16:23:16
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 15:53:20
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 15:35:42
Piko 1136 van AC naar DC
door
Martijn193
Vandaag
om 14:31:18
Toon hier je (model)treinfoto's
door
R1954
Vandaag
om 12:34:22
wat is het merk van deze bochtwissel
door
henk
Vandaag
om 12:27:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 12:25:51
"Spoor op Vleugels" in H0
door
Pinkelpa
Vandaag
om 11:58:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:52:42
Spoorhumor
door
Biessendorf
Vandaag
om 11:49:19
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
grossraumwagen
Vandaag
om 11:40:41
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Biessendorf
Vandaag
om 11:39:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 10:52:52
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0
door
Stefan88
Vandaag
om 10:40:45
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2
door
Huup
Vandaag
om 10:04:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Martijn1974
Vandaag
om 09:15:46
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Nieuwe baan
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Nieuwe baan (gelezen 3286 keer)
WillemNS
Gast
Nieuwe baan
«
Gepost op:
08 December 2006, 09:53:40 »
Hallo,
Ik ben bezig een nieuwe baan te bouwen, ik heb een baanplan gemaakt, deze staat op
http://home.wanadoo.nl/averouden
Ik rij schaal h0 en ik wil vooral veel rangeren. Ik rij NS reizigers en goederen vervoer. de boompjes geven aan hoe groot de tafel is. Graag jullie reactie
Willem
P.s. Waar moet ik beginnen met dubbele rails (voor boven op de tekening)
Gelogd
Sicco Jan
Offline
Berichten: 840
Re: Nieuwe baan
«
Reactie #1 Gepost op:
08 December 2006, 10:41:25 »
Willem,
hoe ver staan de boompjes uit elkaar? En hoe groot zijn ze?
IK zou het rangeerdeel niet langs spoor 1 van je station laten lopen maar aansluiten op spoor 3, mogelijk met wissels die links afbuigen. Is leuker voor het uitzicht van wachtende reizigers.
Ik weet niet of het een goed idee is om station 2 in de krapste bocht op je baan te leggen. Door de benodigde vrije ruimte rond het spoor (zie draadje over morop met link elders) komt je perron nogal ver van de rijtuigen te liggen.
Ga je nog baanstukken verbergen?
Sicco Jan
Gelogd
Marc tramt
Offline
Berichten: 10766
Re: Nieuwe baan
«
Reactie #2 Gepost op:
08 December 2006, 10:49:34 »
Het rangeergedeelte biedt niet zoveel mogelijkheden voor rangeren. Het is meer een opstelterrein. Als je het echt als rangeerterrein wilt gebruiken moeten er wat omloopmogelijkheden en uitloopsporen bijkomen.
Een rangeerloc die wagens over de sporen wil verdelen moet altijd gebruik maken van het centraal station.
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
conradm
Offline
Berichten: 124
Re: Nieuwe baan
«
Reactie #3 Gepost op:
08 December 2006, 12:02:39 »
aan het eind van sommige rangeer sporen een omloop wisseltje en nog een of twee spoortjes naar links (achter het station langs) zou het al wat beter maken.
-welk tijdperk wil je gaan rijden? misschien is een rolbrug of draaischijf iets.
-misschien 1 of 2 stations sporen opofferen voor wat meer rangeer ruimte.
Gelogd
RJ
Offline
Berichten: 778
Re: Nieuwe baan
«
Reactie #4 Gepost op:
08 December 2006, 12:07:17 »
Ik zou geen twee stations maken en me beperken tot 1 stationnetje. Verder ben ik het met mijn voorgangers eens.
Gelogd
conradm
Offline
Berichten: 124
Re: Nieuwe baan
«
Reactie #5 Gepost op:
08 December 2006, 12:54:58 »
RJ,
dat was in eerste instantie mijn idee, maar een station, maar ik kan me voorstellen dat Willem het leuk vind om een dienstregeling van station naar station te houden.
Conrad
Gelogd
Anoniem
Gast
Re: Nieuwe baan
«
Reactie #6 Gepost op:
08 December 2006, 13:09:16 »
Zo te zien is dat station "Zuid" niet veel meer dan een perron langs het spoor, een echte halte dus. Dan is het allemaal niet zo'n zware belasting op de bediening
.
Gelogd
WillemNS
Gast
Re: Nieuwe baan
«
Reactie #7 Gepost op:
08 December 2006, 13:34:03 »
Je hebt het helemaal goed, ik wil gewoon reizigers van station naar station kunnen vervoeren. en ik ben al bezig met een nieuw baanplan.
willem
Gelogd
Sicco Jan
Offline
Berichten: 840
Re: Nieuwe baan
«
Reactie #8 Gepost op:
08 December 2006, 17:07:17 »
misschien dat je je vraag over dubbele rails nog kan verduidelijken.
Ben je van plan om een niveau omhoog/-laag te gaan (je tikt 'boven op de tekening') of wil je dubbel spoor aanleggen aan de bovenkant (ter hoogte van de knik zeg maar)? Misschien een derde optie?
Sicco Jan
Gelogd
WillemNS
Gast
Re: Nieuwe baan
«
Reactie #9 Gepost op:
09 December 2006, 11:08:27 »
hallo, ik heb een nieuw ontwerp gemaakt. deze is zonder opstelsporen.
Dat komt nog wel, maar dit is duidelijk voor de reizigers.
Gelogd
WillemNS
Gast
Re: Nieuwe baan
«
Reactie #10 Gepost op:
09 December 2006, 11:19:07 »
Kijk maar op
http://home.wanadoo.nl/averouden
. welke is het mooist? 1 of 2?
Gelogd
Sander Fondse
Offline
Berichten: 2106
MSc Micro-Electronics
Re: Nieuwe baan
«
Reactie #11 Gepost op:
09 December 2006, 11:35:42 »
Persoonlijk plan 2. Ik zou alleen een aantal dingetjes veranderen.
- waar zijn alle rangeersporen gebleven? (probeer leuke dingetjes met uithaalsporen rangeersporen aansluitingen enz.) Zeker als je in Tijdperk 3 werkt, worden die vaak met elkaar gekombineerd.
- belangrijker. Laat het achterste Spoor (het dubbelspoor en het achterste spoor van de keerlus) buiten zicht. Dan kan je daar meer scénery plaatsen (desnoods verwijderbaar) en het ziet er veel realistischer uit. (bovendien, je hebt meer plek! )
- de verbinding in de keerlus weglaten (geeft alleen maar gedonder.)
- waar zijn de overloopsporen aan de linkerkant van het centraal station.
Gelogd
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Nieuwe baan