Beste R Inderhees,Hartelijk dank vor je reactie op de bouw van mijn kibri profileermachine.De bouw van de profileermachine heb ik beschreven in het draadje van beneluxspoo.net. Hier staan alle gebruikte spullen in beschreven. Meer foto's als in het draadje heb ik niet.Hierbij toch antwoorden op je vragen:- Motor komt bij GM&S vandaan. Dit is een winkel in Haarlem naar ik meen. GM&S staat altijd op modelbouwbeursen (Houten, Rail in Utrecht). Artikelnummer van de motor heb ik niet, maar ik denk dat als je een e-mail stuurt naar GM&S en zegt dat je een motor nodig hebt voor de profileermachine van kibri, dan denk ik dat ze gelijk weten welke motor je bedoeld. Overigens heeft GM&S ook een motor liggen voor de profileermachine.In het draadje wordt verder een motor genoemd welke ik overigens niet gebruikt heb. Deze motor is echter wel rond de 140 euro, terwijl de motor die ik gebruikt heb zo rond de 70 euro ligt. Deze motor is waarschijnlijk wel makkelijker in te bouwen: http://www.sb-modellbau.com/index.php?cPath=256_69- de LED's heb ik gekocht bij de LED-Baron uit Duitsland. Deze zijn te bestellen via Ebay. Het gaat om de volgende LED's:Micro LED 0402 SIGNAL ROT Modellbahn Licht Red SMD;LED 0402 SUNNY WHITE WEISS Warmlicht Lampe Birne.- De motor is incl. wielen. De wielen die ik wil gaan gebruiken in het voorste draaistel, zijn de wielen die Kibri aanbeveeld in de papieren die bij het model zitten. Ik weet zo niet meer welk bestelnummer dit is geweest. Hier moet ik naar opzoek. Ik zal, als ik hier aan toe ben, de beschrijving neerzetten in het draadje hoe ik de extra stroomafname van het voorste draaistel heb gemaakt.Ik hoop dat je wat kunt met de informatie hierboven. Het is een leuk model om te bouwen, echter zitten er wel wat lastige bewerkingen bij. Ik zou zeggen neem de tijd, en wil het model niet in een week af hebben. De vorderingen van het model zal ik plaatsen in het draadje op Beneluxspoor.net.Overigens ga ik na de profileermachine beginnen met het motoriseren van de stopmachine. Deze is volgens mij iets makkelijker te maken, aangezien je hier meer ruimte hebt om de motor, decoder, etc weg te werken.Succes met de bouw. Laat anders ook wat foto's zien op Beneluxspoor.net.Mvg Maikel van Velzen
Hallo, Maikel> Ik zie net op beneluxspoor dat jij dezelfde modellen als ik heb. En > dat> jij ze hebt om gebouwd. Heb sinds gisteren de geweldige combinatie > van de> kibri de f-16053. En wil deze ombouwen, dmv een motor er in te zetten > en> digitaal te maken. En verlichting in te bouwen. Zou jij voor mij wat> technische info hebben over de verlichting, motor en de wielen. En > waar je> de onderdelen hebt gekocht . De decoder heb ik al. Hopelijk heb je > nog wat> foto's of tekeningen van het ombouwen. > Mvg ns loc
Heb heb die gm&s al 3 mails gestuurd. En ben hem al drie dagen aan het bellen maar krijg geen gehoord.