Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:34:36
Digitale kraan Roco 46801 door Herb73
Vandaag om 11:30:48
Koppelingsmechanisme klemt? door grossraumwagen
Vandaag om 11:28:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:27:51
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:22:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 11:04:37
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:56:45
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:54:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:35:09
Sfeer op je modelbaan door Hans Reints
Vandaag om 10:25:45
Au bord de la Cèze door Wim Vink
Vandaag om 10:10:40
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 08:50:59
Baanbouw Rehausen2 door Wim Vink
Vandaag om 08:50:08
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 07:40:28
Modelspoorbaan van Einte door Lobomotion69
Vandaag om 02:31:41
Haandrecht materieel door orientexpress
08 September 2025, 22:15:31
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
08 September 2025, 22:03:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
08 September 2025, 22:00:26
Vele baanplannen online gezet door Ton Kuipers
08 September 2025, 21:17:54
Veevervoer ss/ ns door klusser
08 September 2025, 20:24:06
44 Roco vs 44 Brawa door ES44C4
08 September 2025, 20:05:15
Welke winkel voert deze merken? door Hennie
08 September 2025, 19:55:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
08 September 2025, 18:14:16
Hoe de schuifdeuren weer te plaatsen? door Robert vh Prutsert
08 September 2025, 17:25:36
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
08 September 2025, 14:27:52
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door Jeroen95
08 September 2025, 14:19:22
Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk door Arjan6511
08 September 2025, 13:25:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
08 September 2025, 12:12:26
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Eric B
08 September 2025, 10:11:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
08 September 2025, 09:54:12
  

Auteur Topic: Detlev en Edwin HO  (gelezen 7160 keer)

m de deugd

  • Gast
Re:Detlev en Edwin HO
« Reactie #15 Gepost op: 28 April 2010, 18:50:48 »
Hoi Detlef en Edwin.

Graag gedaan,ook namens mijzelf.
Houd dit oficeel in dat juilie nu kunnen gaan bouwen.
Komt er een bouwverslag hier op het forum.
Of zit dat er niet in.
In ieder geval wel sucses toegewenst.

Martin.

stomerke

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
Re:Detlev en Edwin HO
« Reactie #16 Gepost op: 28 April 2010, 19:45:33 »
Beste Martin;

Als we niet achter geraken op schema,zullen we vanaf september een volledig bouwverslag hier op dit forum plaatsen,zodat iedereen onze bouwcapriolen kan bewonderen en ons raad kan geven.Jullie worden op de hoogte gehouden,intussen nog veel lezen en vragen stellen op dit forum.


Met vriendelijke groeten Detlev en Edwin

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8842
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Detlev en Edwin HO
« Reactie #17 Gepost op: 28 April 2010, 20:26:16 »
Heren,

Succes met het verder uitwerken van de ontwerpen :) Als je een beetje van de maten van de treinen die je wil gaan rijden in de gaten houdt dan kom je al heel ver. Bijvoorbeeld een BR01 is al zo'n 230mm lang, een rijtuig op schaal 1:87 is 303mm, enzovoort. Dan zie je dat je bijvoorbeeld met 1.50m aan perronlengte maximaal een BR01 met 4 rijtuigen kwijt kan. En less is more :)

Groeten Ronald
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

stomerke

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
Re:Detlev en Edwin HO
« Reactie #18 Gepost op: 09 May 2010, 10:53:08 »
Beste ronald,

We zijn druk bezig met plannen te maken voor onze modelspoorbaan,maar we hebben hier stukje waar waarschijnlijk een keerlus in voor komt.
Wij kennen niets van electriciteit,naar het schijnt is dit een ingewikkelde situatie die keerlusperikkelen,kunnen we ook een plan maken waar we geen keerlus moeten gebruiken of niet?

Met vriendelijke spoorse groeten Detlev en Edwin ;)

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8842
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Detlev en Edwin HO
« Reactie #19 Gepost op: 09 May 2010, 11:50:48 »
Goedemorgen heren,

Nou... ingewikkeld... je moet gewoon opletten dat je dan een stuk extra hardware koopt... deze zorgt ervoor dat je zonder problemen de keerlus kan berijden. Je kan deze schakeling zelf bouwen of gebouwd kopen bijvoorbeeld de LK100 LENZ, zit wat nadelen aan of Wim Ros, deze heeft ook een goede print in de aanbieding, ook eventueel gebouwd.

Of je zorgt er voor dat je geen keerlus in je baan hebt... dat is natuurlijk ook een oplossing. Dat is dan even puzzelen :) Met jullie ruimte moet dat er wel zijn... Alleen het is even de vraag hoe gaan we de stoomtreinen terug krijgen naar het kopstation. En eigenlijk heb je dan een keerlus nodig.

Groeten Ronald.
PS meer achtergrond informatie: Encyclopedie Keerlus digitaal
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

stomerke

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
Re:Detlev en Edwin HO
« Reactie #20 Gepost op: 09 May 2010, 14:40:57 »
Beste Ronald;

Bedankt om te reageren,we zullen ons eens verdiepen in de encyclopedie,met name de keerlus,we zullen zien of we wat wijzer worden.We willen al onze informatie een beetje bundellen in aparte hoofdstukjes,eenmaal als de bouw begint kunnen we naar het betreffende mapje gaan en starten.Natuurlijk hebben we nog het forum.


Met vriendelijke spoorse groeten Detlev en Edwin ;)

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2109
  • MSc Micro-Electronics
Re:Detlev en Edwin HO
« Reactie #21 Gepost op: 09 May 2010, 16:52:16 »
Een aanmerking op het plan van Ronald

Ik zou in het kopstation de draaischijf met rondloods vervangen door een 3 sporige rechthoekloods zonder draaischijf. Ook zouden er nog 1 of 2 goederenspoortjes bij kunnen komen.
In het hoofdstation zou ik het bovenste perronspoor ook aan de rechterkant aansluiten eventueel met een bochtwissel en ook hier kan een extra spooraanslutinkje geen kwaad, het is immers het stoomtijdperk. Het eventuele Depot zou ik dan aanleggen aan het uitrekspoor van het bovenste spoortje. Hier kan je wel een 2 sporige lokloods kwijt met eventueel nog enkele behandelingsgebouwen.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden