Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 14:24:28
PBM/PWM met joystick door BR41
Vandaag om 14:21:41
Piko TT 2025 door Bartje81
Vandaag om 14:16:26
vrijgavecode z21 centrale door Theiske
Vandaag om 13:53:22
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door henk
Vandaag om 13:45:46
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:45:26
Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 13:38:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:33:42
Vele baanplannen online gezet door BramFokke
Vandaag om 13:27:36
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 12:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 12:17:58
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:07:48
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 11:58:56
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door VAM65
Vandaag om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 11:54:11
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 11:50:38
De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 11:44:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 11:26:14
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:18:52
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 10:57:33
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 10:52:20
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:48:15
Digitaal-delta door Montanbahn
Vandaag om 10:06:46
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 09:58:20
modulebaan in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:39:51
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 09:38:29
Pfarrerwinkel bahn door Hans GJ
Vandaag om 09:30:56
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:04:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:36:29
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jelmer
Vandaag om 08:22:39
  

Auteur Topic: spanningvoerende koppeling op een mDDM ?  (gelezen 8214 keer)

wvdm

  • Gast
Re:spanningvoerende koppeling op een mDDM ?
« Reactie #15 Gepost op: 02 December 2009, 23:17:42 »
Hallo,

Ik heb mij er ook maar aan gewaagd.
Ik heb het plaatje met de buffers en bufferbalk bewerkt. De kort koppel mechaniek heb ik een paar keer over een schuur papiertje gehaald. Erachter ligt de oorspronkelijke lengte

Vervolgens de Symoba kort koppel mechaniek dus verdiept met componenten lijm vast geplakt.

De deur moest ook ietsje korter gemaakt worden aan de onderkant. Aan de buisbalg met de wagonovergangplaat rechtop heb ik niets veranderd. Die past gewoon achter het kort koppel mechaniekje.
Toen de buffer balk er weer op geschroefd. Kan het mechaniekje goed bewegen. Nee?
Nog weer even geschuurd aan de achterkant van de buffer balk. Passen. Goed? Nee, nog een beetje. Passen, goed? Ja.
Ja, leuk, de zwaluwstaarten er af en de NEM schacht in korten. Ho, even, dan blijft er geen NEM schacht meer over en heeft de koppeling helemaal geen stevigheid meer.
Nou, toen heb ik maar de NEM schacht van de eerste wagon ook gehalveerd en nu bleef er wel een halve NEM schacht over onder de mDDM.

Lekker dik in de montage kit. 24 uur laten drogen.
Die twee componenten lijm druipt overal naar toe, waar je het niet wilt hebben en het is veel te veel. Met mijn eerste tubes heb ik 10 jaar gedaan.

Ziezo, de mDDM kort gekoppeld.
Nou nog even de montage kit zwart verven en dat is inmiddels gebeurd.

Oja, ik stond voor de keuze, wel of geen stroomvoerende koppelingen. Wel,  de Roco vier polige stroomvoerende koppelingen had ik nog in huis, van twee andere wagons afgehaald. De draadjes zitten vast geplakt met plakband in de binnenkanten.

Groetjes
Wil