Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
Vandaag om 23:42:19
booster vraag door Hasenwald
Vandaag om 23:37:13
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 23:31:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 22:30:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 22:20:51
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 21:40:36
Wat was jullie allereerste loc? door Bahn-AG
Vandaag om 21:10:02
Her-(her-)beginnen door Overet
Vandaag om 21:06:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 20:57:06
Terugverende koppeling door phdirk
Vandaag om 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
Vandaag om 20:24:48
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 20:17:43
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:09:59
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
Vandaag om 19:58:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 19:53:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC door hmmglaser
Vandaag om 19:27:03
Vitrinekast door Scratchbuilt
Vandaag om 18:44:53
MoBaBro.de door henk
Vandaag om 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn door Tedo
Vandaag om 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Tedo
Vandaag om 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 17:30:20
Station Arnhem jaren '80' door Niels B
Vandaag om 17:26:13
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 16:57:56
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 16:20:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:09:31
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Pauldg
Vandaag om 15:42:46

Auteur Topic: Modelbaan Oberndorf, Märklin - (Baanplan H0)  (gelezen 10972 keer)

EKdesign

• Offline Offline
Modelbaan Oberndorf, Märklin - (Baanplan H0)
« Gepost op: 03 November 2009, 20:56:16 »
Hallo modelspoor liefhebbers,
Erik Krommenhoek is mijn naam, 42 jaar jong op dit moment. Als klein kind ben ik altijd al gefixeerd door treinen, waarom weet ik niet want er was niemand in de familie die dezelfde hobby had als ik, wel een aantal vrienden. Ik vind het fantastisch om je eigen wereldje te bouwen in miniatuur. Ik heb al 4 eerdere pogingen gedaan om een mooie modelbaan op te zetten, meestal werden deze door een verhuizing, ruimte gebrek,of een beter plan weer afgebroken, net als in juni/juli 2009, nieuwe plan staat online en 20 augustus 2009 is de start begonnen met de bouw. Ik heb een zolderkamer tot mijn beschikking, deze kamer heeft een afmeting van 2,95mtr / 5,5mtr. De baan word opgebouwd in 3 niveau`s, het hoogte verschil tussen spoor 1 en 3 is 35 cm, de bergen er omheen zijn nog hoger.

Op onze zelfgemaakte website vind je de opbouw van "Modelbaan Oberndorf", het is een modelbaan waarin het Oostenrijkse stadje Oberndorf de hoofdrol speelt, het ligt in Tirol, het noorden van Oostenrijk en grenst aan Duitsland. Oberndorf is omringd door 2.000 meter hoge bergen. Op mijn modelbaan komen en rijden de treinen uit Oostenrijk, Duitsland en Zwitserland, OBB, DB en SBB. Oberndorf is het centrale punt waar 3 landen elkaar ontmoeten via het spoor, zowel personenrijtuigen als goederen vervoer.
Ik rij met het merk locomotieven van Märklin en Roco op de Märklin C-Rails. Alle treinen hebben een decoder ingebouwd (motorola formaat), de rails in blokken verdeeld en aangesloten op de Viessmann 5217 decoder, de wissels zijn electrisch aangesloten op de Viessmann 5211 decoder en dit alles is weer gekoppeld aan de Esu Ecos Command Center die weer in verbinding staat via een router  met de computer waarop het programma Koploper van Paul Haagsma is geïnstalleerd, kort gezegd is alles Digitaal. Twee trafo`s van Märklin zullen zorg dragen voor de verlichting op de baan van de huisjes e.d.
Hieronder mijn nieuwste aanschaf, lang gewacht, eindelijk gekregen, de ÖBB 1012 van Märklin.

Voor meer info bezoek onze website op www.erik-krommenhoek.nl

Alle tips zijn van harte welkom, zeker als het gaat om het industriegebied wat we willen gaan maken, containers? of?

Met vriendelijke groet,
Erik Krommenhoek
« Laatst bewerkt op: 03 November 2009, 22:10:04 door Hans van de Burgt »

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
Re:Mijn nieuwe baanplan
« Reactie #1 Gepost op: 03 November 2009, 21:04:58 »
Hallo Erik,

Heb even je site bekeken, ik wordt er een beetje stil van dat ziet er super uit (y), zover ben ik nog lang niet.

gr Evert.

2rail-Tim

• Offline Offline
  • Digitaal / Piko A-rails / DB
Re:Modelbaan Oberndorf, märklin 1:87
« Reactie #2 Gepost op: 03 November 2009, 21:23:07 »
Erik, Zit er super gaaf uit zeg!

Succes verder.

desperado112

• Offline Offline
    • Mittelstad 2.0
« Reactie #3 Gepost op: 03 November 2009, 21:28:24 »
Hoi Erik, net ook even je site bekeken en... :o man dat ziet er goed uit.
Ik zal het blijven volgen ik kan er een hoop inspiratie uit halen.

Gr Martijn
Ho, Multimaus. Fleischmann

Ruud K

• Offline Offline
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #4 Gepost op: 03 November 2009, 21:54:36 »
Hoi Erik,

Heb je site bekeken: werkelijk indrukwekkend!  (y) (y) Zal er nog regelmatig naar terugkeren om bepaalde details wat nauwkeuriger te bekijken.
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

m de deugd

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 03 November 2009, 21:59:47 »
Goeden avond Erik.
Hier nog een.
Wat een topbaan dit, lekker vol van detai,s
En erg nuttige info ,complimenten (y)
Je moet minstens beter gekleed gaan dan de rest.
Dat is gelukt zeer zeker.

Groeten van Martin.

EKdesign

• Offline Offline
Re:Modelbaan Oberndorf, Märklin - (Baanplan H0)
« Reactie #6 Gepost op: 04 November 2009, 08:04:24 »
Hallo allemaal,

Wow wat een hoop positieve reacties  :D, geeft de burger extra moed. Ook de bezoekers van mijn website is flink toegenomen, leuk om te zien dat er zo veel mensen toch met modelspoor bezig zijn en interesse tonen, top.
Vandaag zal ik weer een aantal updates op mijn website plaatsen, reden is dat ik afgelopen weekend, het regende toch, het rangeer gedeelte heb aangebouwd, de oplettende bezoeker heeft dit nog niet kunnen zien op mijn website. Inmiddels zijn deze sporen aangelegd, de wissels electrisch aangesloten, blokken gemaakt en alles verwerkt in koploper.

Ik ben nog wel op zoek naar ideeen wat betreft het rechter rangeer gedeelte, ik dacht aan containers maar ben er nog niet zeker van. Reden is dat ik de Heljan container terminal erg mooi vind, tevens leuk om mee te spelen voor mijn zoon.

Het moet eigenlijk wel iets Oostenrijks zijn, meeste mensen denken dan gelijk aan hout overslag, zou ook een optie kunnen zijn, als je een idee hebt of foto graag plaatsen aub, alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Erik Krommenhoek
www.erik-krommenhoek.nl

2rail-Tim

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 04 November 2009, 09:30:46 »
Hoi Erik,

Zelf ben ik ook van plan om een hout overslag te maken in mijn baan, ik zat te  denken om daar een gele Kibri kraan neer te zetten met een loods, en veel hout wat buiten staat + een laad punt voor de treinen en vrachtauto's.

Een containerterminal is ook geen slecht idee, dan zou ik ook deze Heljan kraan nemen, wat nog een optie is: een punt waar vrachtwagens op rollende landstrasse - wagons kunnen rijden.

Tim

EKdesign

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 07 November 2009, 19:35:51 »
Hallo Tim,

Bedankt voor je reactie, beetje laat maar erg druk de laatste dagen met werk en klussen in en om het huis. Ik heb me wel verdiept in de container terminal van Heljan, maar kost best wel wat ruimte en die is helaas toch beperkt. Ik ga nu internet maar afstruinen om iets van chemie of hout overslag te maken. Ik wil eigenlijk iets plaatsen op de baan waar met name mijn zoon mee kan spelen, bedoel ik laden en lossen met een kraan of zo.
Inmiddels wel weer wat nieuwe fotos`s geplaatst van de bouw activiteiten van afgelopen weekend, morgen wel weer wat uurtjes op zolder vertoeven. Indien nodig kan ik het rangeer gedeelte nog aanpassen, rails zat over maar zal het rangeer gedeelte zelf ook nog eens onder de loep nemen. 8)

Met vriendelijke groet,
Erik Krommenhoek
www.erik-krommenhoek.nl

2rail-Tim

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 07 November 2009, 19:50:35 »
Hoi Erik,

Volgens mij heeft Roco een radiografische kraan uitgebracht, die niet te prijzig is en waar je zoon leuk mee kan spelen!

Tim

RobGood

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 14 November 2009, 00:06:04 »
Ziet er erg goed uit bedankt voor het verhaal over de ecos, zelf wil ik die ook maar wacht efkens op de kleuren uitvoering
rob

EKdesign

• Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 25 November 2009, 20:44:14 »
Hoi Erik,

Volgens mij heeft Roco een radiografische kraan uitgebracht, die niet te prijzig is en waar je zoon leuk mee kan spelen!

Tim
Bedankt nog voor de tip Tim, heb er inderdaad even naar gezocht en is zowiezo een leuk speeltje op de baan voor de toekomst. Ik heb de laatste tijd toch weer wat zitten tekenen en het baanplan uiteindelijk met Wintrack aangepast, dit alles is uitgebreidt te zien en lezen op mijn website voor diegene die daar interesse in hebben. De eerdere verbouwingen zijn dus weer afgebroken (alleen de rechterkant). Nu heb ik een leuk rangeer gedeelte op de baan tewijl de treinen keurig het station aandoen en de goederen treinen zullen passeren.

Hier even een foto van het nieuwe plan, inmiddels is alles gebouwd en ben druk met de bruggen bezig. Binnenkort zal ik ook hier een foto plaatsen van de ruwbouw waar ik mee bezig ben... (y)
Helaas was mijn website 1 week offline wegens teveel bezoekers, wel grappig dat er zoveel interesse is voor modelspoor, mijn bandbreedte van 5 gig was overschreden al op 17 november, dat is nog nooit gebeurd, sorry daarvoor.

Met vriendelijke groet,
Erik Krommenhoek
www.erik-krommenhoek.nl

Jopie

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 25 November 2009, 21:00:25 »
Ziet er mooi uit.
Chapeau.

Dewey

• Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 26 November 2009, 15:02:53 »
Erg leuke website en mooie baan.

MVG Dewey