Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door VictorPM
Vandaag om 15:00:03
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal door Dino64
Vandaag om 14:41:28
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 14:03:45
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 14:01:23
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:00:27
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 13:47:28
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
Vandaag om 13:39:06
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 13:12:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 13:09:59
Eerste hulp bij Freecad door Eric v C
Vandaag om 12:43:20
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door MaraNCS
Vandaag om 12:37:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 12:08:32
Vitrinekast door 741230
Vandaag om 12:05:48
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door tothebeach
Vandaag om 11:41:39
Grootspoor in Frankrijk door tothebeach
Vandaag om 11:37:48
Artikelen "Het matblad" door j.ossebaar
Vandaag om 11:08:24
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan door william_2
Vandaag om 10:28:30
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 07:28:45
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Thom
Vandaag om 02:36:02
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door TonM
01 August 2025, 23:45:23
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
01 August 2025, 23:09:02
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad door Luit
01 August 2025, 21:20:43
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
01 August 2025, 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
01 August 2025, 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
01 August 2025, 20:56:18

Auteur Topic: train simularor van microsoft hulp?!?!  (gelezen 1390 keer)

arnaud-ns/htm

• Nederlands - 1:87 - digitaal - HTM trams - mcc car system - hulpverlening
  • Offline Offline
  • soms lopen men katten over de baan heen,,
train simularor van microsoft hulp?!?!
« Gepost op: 24 October 2009, 17:38:59 »
hoi bnlsers ,,

ik heb al een tijdje msts liggen maar  nooit een goed werkende pc gehad en sinds een paar dagen wel 

nu heb ik nog een aantal vragen waar ik neit helemaal uit kom  door te lezen op forums ben ik nog wel een jaar bezig  en der zijn vast wel mensen die me het andwoord zo kunnen vertellen

ik weet dat je nl treinen en routes in het spel kan stoppen  en heb al een zooitje gedownload en op geslagen en nog neit geopent

ik wil eerst meer weten hoe en wat voor dat ik dat ga doen

#1 hoe krijg  ik een nl routte  in het spel?
#2 ik gebruik vista is dat een probleem??

#3 komt der nog een route heel nederland??
#4 op welke sites  staan de routtes en treinen? ( ik heb al een beetje rond gesnuffelt maar zie hier en daar de zelfde routtes staan of een ander versie nummer  wat is het verschil tussen de sites?? en wat is het verschil tussen gewoone treinen en PhotoSkin treinen?

#5 als je zelf een route  wil maken hoeveel werk is dat?
#6 is der 1 site waar alles op hetgebiet van routes opstaat die  der zijn en die in ontwikkeling zijn ?

#6 zijn der ook routtes met opdrachten  bv. dat je verplicht moet stoppen en dat er mensen in en uit kunnen stappen ??  en dan nederlandse routte en treinen ?

ik hoor het wel  mvtg arnaud
Met vriendelijke groet,
Arnaud

H0 2-rail DCC & MCC.
trein - tram - hulpverlening.
iTrain V5 ultimate.

lid van:
MSV De Drijfstang - Nunspeet.
2 rail DCC + Car System MCC.

RP= 1

NS 1855

• Offline Offline
Re:train simularor van microsoft hulp?!?!
« Reactie #1 Gepost op: 24 October 2009, 18:25:53 »
Ik kan niet alle vragen van je beantwoorden:

#2 ik gebruik vista is dat een probleem??

Op Vista kun je MSTS draaien maar dan werkt hij niet optimaal.

#3 komt der nog een route heel nederland??

Ik denk het niet want dat zal veel te groot zijn. Er wordt eerder appart per route een traject gebouwd.

#4 op welke sites  staan de routtes en treinen? ( ik heb al een beetje rond gesnuffelt maar zie hier en daar de zelfde routtes staan of een ander versie nummer  wat is het verschil tussen de sites?? en wat is het verschil tussen gewoone treinen en PhotoSkin treinen?

Dit zijn bijvoorbeeld al twee sites. Een groot deel van de sites die er zijn moet je je inloggen om bij de downloads te kunnen.
http://www.thetrain.de/
http://www.railsim.nl/nieuwweb/PostNuke-0.762/html/index.php

Gewone treinen zijn treinen waarbij de kleuren en decals met de hand zijn getekend. bij Photoskin hebben ze de trein kleur en decals gegeven met foto's.

#5 als je zelf een route  wil maken hoeveel werk is dat?

Als je zelf een route wilt bouwen ben je misschien wel een paar jaar bezig want het is zeer veel werk. dat hangt er ook af van of je bestaande spullen gebruikt of zelf gemaakte spullen.

#6 is der 1 site waar alles op hetgebiet van routes opstaat die  der zijn en die in ontwikkeling zijn ?

Dat hangt van de site af. Niet alle sites hebben het over dezelfde routes. je kunt het altijd vragen op forums van sites die bezig zijn met MSTS.

#6 zijn der ook routtes met opdrachten  bv. dat je verplicht moet stoppen en dat er mensen in en uit kunnen stappen ??  en dan nederlandse routte en treinen ?

Er zijn absoluut routes met opdrachten. Dat zijn zogenaamde activities. Die kun je ook zelf maken met een programma die bij MSTS erbij zit of downloaden per route. Dat er mensen instappen is niet zo. Je moet wel op een station aangeven dat je er stopt door op het station waar je gestopt bent op enter te drukken. dan wordt aangegeven hoe lang je moet blijven wachten. Met Nederlandse routes kan dat zeker maar om een activity goed te laten werken moet je wel de goede treinen hebben die er nodig zijn voor de activity. Als je er zelf een maakt kun je zelf beslissen welke treinen je laat rijden.

Gr. Iven

« Laatst bewerkt op: 24 October 2009, 18:56:11 door NS 1855 »

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:train simularor van microsoft hulp?!?!
« Reactie #2 Gepost op: 24 October 2009, 18:40:58 »
Allereerst ga ik voor de mede Beneluxspoorders even je bericht leesbaarder maken... ;) Daarna ga ik je vragen beantwoorden.

Hoi Beneluxspoorders,

Ik heb al een tijd Microsoft Trainsimulator in mijn bezit. Helaas heb ik nooit een goede computer gehad om dit spel op te kunnen spelen, deze heb ik sinds een paar dagen wel. Nu zit ik nog met een paar vragen waar ik niet uitkom. Als ik alles moet nalezen op forums ben ik nog wel een jaar bezig en er zijn vast wel mensen die mij het antwoord zo kunnen vertellen. Nu weet ik dat je Nederlandse routes en treinen kan gebruiken in het spel. Ik heb al wat gedownload en opgeslagen op de PC, echter nog nooit geopend.

Ik wil eerst meer weten voordat ik wat ga uitvoeren. Ik heb de volgende vragen:
  • Hoe krijg ik een Nederlandse route in het spel?
  • Ik gebruik Windows Vista op mijn computer, kan dit problemen geven?
  • Komt er ooit nog een route van heel Nederland?
  • Op welke webpaginas zijn routes en treinen te downloaden? (ik heb al wat rondgekeken, maar ik zie zo nu en dan dezelfde routes staan met soms een ander versienummer. Wat is het verschil tussen deze sites en wat is het verschil tussen normale treinen en Photoskinned treinen?)
  • Als je zelf graag een route wilt maken, is dit dan veel werk?
  • Is er een site waar men alles bijhoudt wat betrefd ontwikkelingen op het routegebied?
  • Zijn er ook routes met bepaalde opdrachten?

Ik hoor het wel.
Met vriendelijke groet,
Arnaud

Even de vragen:
Citaat
Hoe krijg ik een route in het spel beschikbaar?
Als je eens begint met gewoon alle set-ups te runnen. De meeste weten namelijk zelf waar ze zich moeten plaatsen.

Citaat
Ik gebruik Windows Vista op mijn computer, kan dit problemen geven?
Of het veel problemen kan geven weet ik niet, wel weet ik dat mijn laptop (met Vista!) niet zo gecharmeerd is van Trainsimulator. Op Opeenshadikhet.nl forum is er ook een draadje over.

Citaat
Komt er ooit nog een route van heel Nederland?
De kans dat dit komt is heel klein, daar de normale routes al snel 200 MB groot zijn. Wel weet ik dat de Railsim.nl ooit eens een aantal routes aan elkaar heeft gemaakt. Het was de bedoeling dat deze grote route ooit alle Nederlandse trajecten zou bevatten. Hoe het er nu mee staat weet ik niet, ik speel geen MSTS meer.

Citaat
Op welke webpaginas zijn routes en treinen te downloaden? (ik heb al wat rondgekeken, maar ik zie zo nu en dan dezelfde routes staan met soms een ander versienummer. Wat is het verschil tussen deze sites en wat is het verschil tussen normale treinen en Photoskinned treinen?)
Op o.a. www.railsim.nl kan je Nederlands materieel downloaden. Echter, de snelheid ligt daar laag (8 kb/s!). Een andere site is www.treinpunt.nl. Vele bouwers en skinners sturen hun materieel als freeware naar zoveel mogelijk sites. Of ze krijgen een uitnodiging.
Het verschil in versienummer is vaak het verschil in leeftijd. Een route met versie 3.2.1 en deze route met versie 3.4.5 is vaak net iets beter. Kleine dingen, als ontsporingen, vastlopers e.d. zijn eruit gehaald, de route is langer geworden of er zijn stations realistischer geworden (denk aan andere wisselstraten e.d.).
Het verschil tussen normale treinen en PS treinen is het volgende: Bij normale treinen gebruikt de painter (degene die de treintjes hun kleurtje geeft) gewoon een kleurpastel. Dus bijvoorbeeld blauw uit paint en geel uit paint. Bij PS treinen zijn er detailfotos van iedere centimeter genomen en worden deze met veel moeite op de trein geplaatst. Hierdoor krijgen je treinen een realistischere aanblik. Dit is vooral goed te zien bij de BST 1600/1700/1800 en de BST PS 1600/1700/1800.

Citaat
Als je zelf graag een route wilt maken, is dit dan veel werk?
Dit is heel veel werk. Allereerst moet je weten hoe de situatie er in het echt uitziet. Vervolgens dien je het sporenplan aan te leggen, alle poeha eromheen (scenery e.d.) en moet alles zeer intensief getest worden. Voor een kaal sporenplan dien je echt rekening te houden met ten minste 1,5 jaar! Forumlid Renew kan je hier vast meer over vertellen (Zaandam - Enkhuizen) ;)

Citaat
Is er een site waar men alles bijhoudt wat betrefd ontwikkelingen op het routegebied?
Nee, er is geen site waarop men van alle lopende ontwikkelingen de status kan tonen. Echter, veel sites proberen wel een zo'n compleet mogelijk beeld te geven. Soms houden routebouwers ook zelf een soort dagboek bij.

Citaat
Zijn er ook routes met bepaalde opdrachten?
Deze "activiteiten" worden soms los bijgeleverd, andere keren apart door derden bijgemaakt, maar je kan ze ook zelf maken!

Hoop dat je er wat aan hebt!
Laurent
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de