Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 17:03:15
verlichting op mijn draaischijf zeten door bask185
Vandaag om 16:57:08
PB Models, ICR-rijtuigen door W. Dagevos
Vandaag om 16:51:53
Liliput verpakking en motor door hervé
Vandaag om 16:49:28
Een leuke vrachtwagen door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:48:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ceuleer
Vandaag om 16:29:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:27:24
Kleur van het dak,van een geelbander. door CeesJ
Vandaag om 16:24:24
Roco wagon openen door Stieven76
Vandaag om 16:18:15
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 16:16:45
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door 008200
Vandaag om 16:13:47
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:42:34
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door ex-DR V100
Vandaag om 14:30:43
Line-up foto's van modellen door eemstede
Vandaag om 13:39:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door spoorzeven
Vandaag om 13:00:20
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald Halma
Vandaag om 12:59:18
Bietschtalbrücke h0 door Ronald Halma
Vandaag om 12:58:14
Viesmann 5214 pendelautomaat door Ronald Halma
Vandaag om 12:56:52
C12c rijtuig door grossraumwagen
Vandaag om 12:56:08
Een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
Vandaag om 12:48:00
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Pauldg
Vandaag om 12:34:11
Van 2D afbeelding naar 3D model door morris1
Vandaag om 12:14:47
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 11:22:31
Fotodijkje en fotodiorama door Ronald Halma
Vandaag om 10:38:43
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
Vandaag om 10:26:38
Stofvrij houden van mijn treinbaan door Henk Veenstra
Vandaag om 10:21:10
Stoomloks van de staatsmijnen door Ronald Halma
Vandaag om 10:01:31
VERPLAATST: Van 2D afbeelding naar 3D model door Reinout van Rees
Vandaag om 00:23:20
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:20:44
Minibaan Visserskaai H0 door Ruben90
14 October 2025, 23:57:06
  

Auteur Topic: werkstuk  (gelezen 1380 keer)

Daniel.

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
werkstuk
« Gepost op: 06 October 2009, 12:49:10 »
voor mijn profielwerkstuk moet ik een aantal dingen weten.
ten eerste, hoeveel bovenleidingprotalen staan er in nl?
ik vind dat er ruwweg 2000 km geelectrificeerd spoor in nederland ligt, en bovenleidingportalen op ongeveer 70 meter uit elkaar staan, dus ongeveer 28500 portalen, klopt dit?
ook wil ik graag weten hoeveel electrische passagierstreinen er per dag rijden, en hoeveel kilometers die per dag maken,
kan iemand hier een schatting van maken?
alvast bedankt!
mvg,
Daniel

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8821
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:werkstuk
« Reactie #1 Gepost op: 06 October 2009, 12:53:17 »
Misschien een overbodige vraag: Maar heb je je vragen ook al een bij prorail en/of de NS neergelegd? Deze instanties zijn de juiste voor dat soort vragen....

Groet Ronald K

PS niet alleen NS heeft "electricsche" passagierstreinen, veolia, connexxion, enz...

Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

jeepney

  • Offline Offline
  • Berichten: 410
Re:werkstuk
« Reactie #2 Gepost op: 06 October 2009, 12:57:30 »
ik vind dat er ruwweg 2000 km geelectrificeerd spoor in nederland ligt, en bovenleidingportalen op ongeveer 70 meter uit elkaar staan, dus ongeveer 28500 portalen, klopt dit?

menig portaal overspant meer dan 1 spoor, dus jouw berekening gaat niet op

Daniel.

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
Re:werkstuk
« Reactie #3 Gepost op: 06 October 2009, 13:24:28 »
@jeepney, ik ben misschien niet heel duidelijk geweest bij mijn vraag, maar ik was er van op de hoogte, en ik hoef ook niet echt te weten hoeveel palen te zijn, maar eerder hoeveel bevestigingpunten van een bovenleiding aan een portaal (pff lastig te omschrijven, ik weet niet of je snapt wat ik met bovenstaande bedoel)

en ik heb nog geen contact opgenomen met de ns of prorail, en heb ik ergens het woord ns laten vallen? ;D
maar voor het gemak wil ik toch enkel de ns nemen (veolia en connexxion rijden toch vooral op diesel, ik kan alleen de Protos die op stroom rijdt

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:werkstuk
« Reactie #4 Gepost op: 06 October 2009, 13:59:56 »
(veolia en connexxion rijden toch vooral op diesel, ik kan alleen de Protos die op stroom rijdt)

Veolia heeft toch een zware 189???

de protos klopt die zijn van connexxion.(valleilijn)
« Laatst bewerkt op: 06 October 2009, 14:01:35 door Bruce!!! »
Passat driver:)

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:werkstuk
« Reactie #5 Gepost op: 06 October 2009, 14:10:29 »
Bruce,

hij bedoelt personenvervoer veolia
« Laatst bewerkt op: 06 October 2009, 14:15:28 door remarkable »
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5389
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:werkstuk
« Reactie #6 Gepost op: 06 October 2009, 14:26:51 »
Veolia rijdt tussen Geldermalsen en Dordrecht met elektrisch materieel GTW.

Als je contact op wilt nemen met ProRail, dan heb ik nog wel een email adres voor je. Dan PB je maar even.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8086
Re:werkstuk
« Reactie #7 Gepost op: 06 October 2009, 15:06:12 »
Veolia rijdt tussen Geldermalsen en Dordrecht met elektrisch materieel GTW.
Dan zijn ze wel heel ver uit de buurt. ;D
Veolia rijdt op de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen en in Zuid Limburg tussen maastricht en Kerkrade.

Jij bedoelt Arriva.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8086
Re:werkstuk
« Reactie #8 Gepost op: 06 October 2009, 15:09:19 »
@jeepney, ik ben misschien niet heel duidelijk geweest bij mijn vraag, maar ik was er van op de hoogte, en ik hoef ook niet echt te weten hoeveel palen te zijn, maar eerder hoeveel bevestigingpunten van een bovenleiding aan een portaal (pff lastig te omschrijven, ik weet niet of je snapt wat ik met bovenstaande bedoel)
Dat is een andere vraag dan je in je openingsbericht vraagt. Daar vraag je hoeveel portalen en nu heb je het over bevestigingspunten. Dat is heel wat anders.
Ook vraag je eerst het aantal portalen en nu schrijf je dat je dat niet hoeft te weten.
Misschien handig als je eerst bedenkt wat je wilt weten voor je het vraagt.  8)

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:werkstuk
« Reactie #9 Gepost op: 06 October 2009, 15:11:29 »
Veolia heeft diesel GTW op de Maaslijn en elektrische GTW op de Heuvellandlijn.
Arriva heeft diesel GTW tussen Leeuwarden en Groningen en elektrische tussen Dordrecht en Geldermalsen.

Connexxion heeft de Protos op de Valleilijn.
Syntus heeft enkele geleasde DM'90 van NS en de Lint. Een paar van die lintjes rijden bij Connexxion.