Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Montanbahn
Vandaag om 16:04:29
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 16:03:22
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Huup
Vandaag om 15:51:56
Rijnstraat door Huup
Vandaag om 15:47:38
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door defender
Vandaag om 15:42:08
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
Vandaag om 15:40:21
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door tijgernootje
Vandaag om 15:36:37
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door tijgernootje
Vandaag om 15:30:51
DDAR op basis van een Artitec DDM door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:23:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:17:00
De fabriek - Spoor 0 door tijgernootje
Vandaag om 15:10:51
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Ronald69
Vandaag om 15:07:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Montanbahn
Vandaag om 14:59:53
Molenbaan (werktitel) door tijgernootje
Vandaag om 14:53:09
Aanpassen baanplan bestaande baan door tijgernootje
Vandaag om 14:18:25
Artitec vierdeurs stalen D door spoorzeven
Vandaag om 13:52:51
Lima Plan E ral kleuren vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:48:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:47:32
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
Vandaag om 13:44:44
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:39:29
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:13:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 13:03:33
De Zwolsche baan (Emplacement station Zwolle medio jaren 50) door AlbertG
Vandaag om 12:58:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:48:14
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 12:30:03
US diorama in H0 door Bertje B
Vandaag om 11:40:47
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Bertje B
Vandaag om 11:39:28
LOC nummer wijzigen op een E-loc door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:25:04
Vraag omtrent schakelen rangeersporen (analoog) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:17
Zolderbaan 2025 door Ronald Halma
Vandaag om 10:57:51
  

Auteur Topic: werkstuk  (gelezen 1332 keer)

Daniel.

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
werkstuk
« Gepost op: 06 October 2009, 12:49:10 »
voor mijn profielwerkstuk moet ik een aantal dingen weten.
ten eerste, hoeveel bovenleidingprotalen staan er in nl?
ik vind dat er ruwweg 2000 km geelectrificeerd spoor in nederland ligt, en bovenleidingportalen op ongeveer 70 meter uit elkaar staan, dus ongeveer 28500 portalen, klopt dit?
ook wil ik graag weten hoeveel electrische passagierstreinen er per dag rijden, en hoeveel kilometers die per dag maken,
kan iemand hier een schatting van maken?
alvast bedankt!
mvg,
Daniel

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8837
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:werkstuk
« Reactie #1 Gepost op: 06 October 2009, 12:53:17 »
Misschien een overbodige vraag: Maar heb je je vragen ook al een bij prorail en/of de NS neergelegd? Deze instanties zijn de juiste voor dat soort vragen....

Groet Ronald K

PS niet alleen NS heeft "electricsche" passagierstreinen, veolia, connexxion, enz...

Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

jeepney

  • Offline Offline
  • Berichten: 410
Re:werkstuk
« Reactie #2 Gepost op: 06 October 2009, 12:57:30 »
ik vind dat er ruwweg 2000 km geelectrificeerd spoor in nederland ligt, en bovenleidingportalen op ongeveer 70 meter uit elkaar staan, dus ongeveer 28500 portalen, klopt dit?

menig portaal overspant meer dan 1 spoor, dus jouw berekening gaat niet op

Daniel.

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
Re:werkstuk
« Reactie #3 Gepost op: 06 October 2009, 13:24:28 »
@jeepney, ik ben misschien niet heel duidelijk geweest bij mijn vraag, maar ik was er van op de hoogte, en ik hoef ook niet echt te weten hoeveel palen te zijn, maar eerder hoeveel bevestigingpunten van een bovenleiding aan een portaal (pff lastig te omschrijven, ik weet niet of je snapt wat ik met bovenstaande bedoel)

en ik heb nog geen contact opgenomen met de ns of prorail, en heb ik ergens het woord ns laten vallen? ;D
maar voor het gemak wil ik toch enkel de ns nemen (veolia en connexxion rijden toch vooral op diesel, ik kan alleen de Protos die op stroom rijdt

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:werkstuk
« Reactie #4 Gepost op: 06 October 2009, 13:59:56 »
(veolia en connexxion rijden toch vooral op diesel, ik kan alleen de Protos die op stroom rijdt)

Veolia heeft toch een zware 189???

de protos klopt die zijn van connexxion.(valleilijn)
« Laatst bewerkt op: 06 October 2009, 14:01:35 door Bruce!!! »
Passat driver:)

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:werkstuk
« Reactie #5 Gepost op: 06 October 2009, 14:10:29 »
Bruce,

hij bedoelt personenvervoer veolia
« Laatst bewerkt op: 06 October 2009, 14:15:28 door remarkable »
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5378
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:werkstuk
« Reactie #6 Gepost op: 06 October 2009, 14:26:51 »
Veolia rijdt tussen Geldermalsen en Dordrecht met elektrisch materieel GTW.

Als je contact op wilt nemen met ProRail, dan heb ik nog wel een email adres voor je. Dan PB je maar even.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re:werkstuk
« Reactie #7 Gepost op: 06 October 2009, 15:06:12 »
Veolia rijdt tussen Geldermalsen en Dordrecht met elektrisch materieel GTW.
Dan zijn ze wel heel ver uit de buurt. ;D
Veolia rijdt op de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen en in Zuid Limburg tussen maastricht en Kerkrade.

Jij bedoelt Arriva.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re:werkstuk
« Reactie #8 Gepost op: 06 October 2009, 15:09:19 »
@jeepney, ik ben misschien niet heel duidelijk geweest bij mijn vraag, maar ik was er van op de hoogte, en ik hoef ook niet echt te weten hoeveel palen te zijn, maar eerder hoeveel bevestigingpunten van een bovenleiding aan een portaal (pff lastig te omschrijven, ik weet niet of je snapt wat ik met bovenstaande bedoel)
Dat is een andere vraag dan je in je openingsbericht vraagt. Daar vraag je hoeveel portalen en nu heb je het over bevestigingspunten. Dat is heel wat anders.
Ook vraag je eerst het aantal portalen en nu schrijf je dat je dat niet hoeft te weten.
Misschien handig als je eerst bedenkt wat je wilt weten voor je het vraagt.  8)

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:werkstuk
« Reactie #9 Gepost op: 06 October 2009, 15:11:29 »
Veolia heeft diesel GTW op de Maaslijn en elektrische GTW op de Heuvellandlijn.
Arriva heeft diesel GTW tussen Leeuwarden en Groningen en elektrische tussen Dordrecht en Geldermalsen.

Connexxion heeft de Protos op de Valleilijn.
Syntus heeft enkele geleasde DM'90 van NS en de Lint. Een paar van die lintjes rijden bij Connexxion.