Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Modelbaan Beltheim.
door
Eric B
Vandaag
om 19:01:39
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Huup
Vandaag
om 18:57:27
Kleur van het dak,van een geelbander.
door
sneek
Vandaag
om 18:55:39
werking 0ude Lenz silver decoder 10331
door
knar46
Vandaag
om 18:53:58
2025-10-13:Nederlands spoor niet weerbaar genoeg in tijd van toenemende dreiging
door
Eric B
Vandaag
om 18:50:25
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 18:44:45
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag
om 18:44:05
Liliput verpakking en motor
door
Silvolde
Vandaag
om 18:19:07
verlichting op mijn draaischijf zeten
door
keesm
Vandaag
om 17:44:22
Een nieuw baantje op Micromodules
door
Huup
Vandaag
om 17:28:43
C12c rijtuig
door
maartenvdb
Vandaag
om 17:27:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
RetroJack
Vandaag
om 17:03:15
Een leuke vrachtwagen
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 16:48:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
ceuleer
Vandaag
om 16:29:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 16:27:24
Roco wagon openen
door
Stieven76
Vandaag
om 16:18:15
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain
door
008200
Vandaag
om 16:13:47
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:42:34
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
ex-DR V100
Vandaag
om 14:30:43
Line-up foto's van modellen
door
eemstede
Vandaag
om 13:39:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
spoorzeven
Vandaag
om 13:00:20
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:59:18
Bietschtalbrücke h0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:58:14
Viesmann 5214 pendelautomaat
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:56:52
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie
door
Pauldg
Vandaag
om 12:34:11
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
morris1
Vandaag
om 12:14:47
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
Vandaag
om 11:22:31
Fotodijkje en fotodiorama
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:38:43
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
Vislijn
Vandaag
om 10:26:38
Stofvrij houden van mijn treinbaan
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 10:21:10
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Laagwater en treinen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Laagwater en treinen (gelezen 760 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12506
Laagwater en treinen
«
Gepost op:
06 October 2009, 12:31:54 »
Afgelopen week vond ik dit bericht in mijn meeldoos. Leek mij wel intressant om dit eens terkennis te stellen. Volgens mij kan de Betuweroute hier aardig op inspelen
Transport via het water is van de drie transportalternatieven de milieuvriendelijkste en de meest economische. Echter een tekort aan water in de rivieren, zorgt voor grote problemen in deze bedrijfstak. In het meest extreme geval kunnen schepen niet meer varen. Een Logistiek specialist in het vervoer over water, die ook in deze situaties zijn klanten op tijd bedient, is Contargo. Contargo zet bij laagwater simpel een paar extra treinen in.
De kosten zijn weliswaar hoger, maar de tansportopdrachten zijn op tijd en dat is in de huidige situatie belangrijker
Logistieke bedrijven,die uit ecologische en economische motieven inzet op vervoer over het water, worden door de weergoden momenteel hard op de proef gesteld. De waterstand bij Kaub nadert met rasse schreden het nivo van 60 cm en dan wordt het voor veel schepen erg krap. Na intern onderzoek hebben nagenoeg alle Contargo-schepen zich bereid verklaard tot een waterstand van 55 cm te blijven varen. Zelfs bij een stand van 50 cm in Kaub resteert er voor tweederde van de vloot nog voldoende water onder de kiel. Bij deze waterstand kunnen de schepen echter veel minder lading meenemen, zodat de totale capaciteit merkbaar kleiner wordt
Op de achtergrond werken de contargo-strategen al aan een „laag-water“ noodprogramma. Het plan voorziet in het opzetten van tijdelijke direkte treinverbindingen. Op 1. Oktober reed de eerste extra-trein van Ludwigshafen naar Emmerich. Vanaf de Rhein-Waal-Terminal in Emmerich gaat het vervoerverder met de Contargo-vloot, die in de Nederrijn in geringere mate door het lage water getroffen wordt. Door de inzet van verdere treinverbindingen in de komende dagen kan Contargo in de midden-rijn voor het weekend beschikken over extra capaciteit ter grootte van 4 schepen van de Jowi-klasse.
„Laagwater is een natuur-fenomeen, waarmee wij altijd rekening houden. In deze situaties blijkt hoe belangrijk het is dat onze Contargoterminals trimodal zijn en flexibel op het spoor kunnen omschakelen.
SK
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
KroKo
Offline
Berichten: 424
Will It Be You?
Re:Laagwater en treinen
«
Reactie #1 Gepost op:
06 October 2009, 12:36:32 »
Je ziet steeds weer een opleving van treinbewegingen bij bepaalde overslag bedrijven, zodra het weer extreem laagwater wordt. Ook loswegen worden dan weer gebruikt.
Goede zaak
Erik
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Laagwater en treinen