Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modelbaan Beltheim. door Eric B
Vandaag om 19:01:39
PB Models, ICR-rijtuigen door Huup
Vandaag om 18:57:27
Kleur van het dak,van een geelbander. door sneek
Vandaag om 18:55:39
werking 0ude Lenz silver decoder 10331 door knar46
Vandaag om 18:53:58
2025-10-13:Nederlands spoor niet weerbaar genoeg in tijd van toenemende dreiging door Eric B
Vandaag om 18:50:25
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 18:44:45
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 18:44:05
Liliput verpakking en motor door Silvolde
Vandaag om 18:19:07
verlichting op mijn draaischijf zeten door keesm
Vandaag om 17:44:22
Een nieuw baantje op Micromodules door Huup
Vandaag om 17:28:43
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 17:27:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 17:03:15
Een leuke vrachtwagen door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:48:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ceuleer
Vandaag om 16:29:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:27:24
Roco wagon openen door Stieven76
Vandaag om 16:18:15
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door 008200
Vandaag om 16:13:47
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:42:34
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door ex-DR V100
Vandaag om 14:30:43
Line-up foto's van modellen door eemstede
Vandaag om 13:39:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door spoorzeven
Vandaag om 13:00:20
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald Halma
Vandaag om 12:59:18
Bietschtalbrücke h0 door Ronald Halma
Vandaag om 12:58:14
Viesmann 5214 pendelautomaat door Ronald Halma
Vandaag om 12:56:52
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Pauldg
Vandaag om 12:34:11
Van 2D afbeelding naar 3D model door morris1
Vandaag om 12:14:47
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 11:22:31
Fotodijkje en fotodiorama door Ronald Halma
Vandaag om 10:38:43
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
Vandaag om 10:26:38
Stofvrij houden van mijn treinbaan door Henk Veenstra
Vandaag om 10:21:10
  

Auteur Topic: Laagwater en treinen  (gelezen 760 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12506
    • sleutelspoor
Laagwater en treinen
« Gepost op: 06 October 2009, 12:31:54 »
Afgelopen week vond ik dit bericht in mijn meeldoos. Leek mij wel intressant om dit eens terkennis te stellen. Volgens mij kan de Betuweroute hier aardig op inspelen ;D

 Transport via het water is van de drie transportalternatieven de milieuvriendelijkste en de meest economische. Echter een tekort aan water in de rivieren, zorgt voor grote problemen in deze bedrijfstak. In het meest extreme geval kunnen schepen niet meer varen. Een Logistiek specialist in het vervoer over water, die  ook in deze situaties zijn klanten op tijd bedient, is Contargo. Contargo zet bij laagwater simpel een paar extra treinen in.
De kosten zijn weliswaar hoger, maar de tansportopdrachten zijn op tijd en dat is in de huidige situatie belangrijker

Logistieke bedrijven,die uit ecologische en economische motieven inzet op vervoer over het water, worden door de weergoden momenteel hard op de proef gesteld. De waterstand bij Kaub nadert met rasse schreden het nivo van 60 cm en dan wordt het voor veel schepen erg krap. Na intern onderzoek hebben nagenoeg alle Contargo-schepen zich bereid verklaard tot een waterstand van 55 cm te blijven varen. Zelfs bij een stand van 50 cm in Kaub resteert er voor tweederde van de vloot nog voldoende water onder de kiel. Bij deze waterstand kunnen de schepen echter veel minder lading meenemen, zodat de totale capaciteit merkbaar kleiner wordt
Op de achtergrond werken de contargo-strategen al aan een „laag-water“ noodprogramma. Het plan voorziet in het  opzetten van tijdelijke direkte treinverbindingen. Op  1. Oktober reed de eerste extra-trein van Ludwigshafen naar Emmerich. Vanaf de Rhein-Waal-Terminal in Emmerich gaat het vervoerverder met de Contargo-vloot, die in de Nederrijn in geringere mate door het lage water getroffen wordt. Door de inzet van verdere treinverbindingen in de komende dagen kan Contargo in de midden-rijn voor het weekend beschikken over extra capaciteit ter grootte van 4 schepen van de Jowi-klasse.
 „Laagwater is een natuur-fenomeen, waarmee wij altijd rekening houden. In deze situaties blijkt hoe belangrijk het is dat onze Contargoterminals trimodal zijn en flexibel op het spoor kunnen omschakelen.

SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

KroKo

  • Offline Offline
  • Berichten: 424
  • Will It Be You?
Re:Laagwater en treinen
« Reactie #1 Gepost op: 06 October 2009, 12:36:32 »
Je ziet steeds weer een opleving van treinbewegingen bij bepaalde overslag bedrijven, zodra het weer extreem laagwater wordt. Ook loswegen worden dan weer gebruikt.

Goede zaak  ;)

Erik