Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door klusser
Vandaag om 23:00:35
C en K rails samen door hmmglaser
Vandaag om 22:59:48
Yamorc booster door Ruud Teunissen
Vandaag om 22:52:29
Seuthe gaat stoppen door hmmglaser
Vandaag om 22:52:28
Mijn geweatherde modellen door hmmglaser
Vandaag om 22:48:47
Een NS 5500 knutselen door FritsT
Vandaag om 22:03:12
Raadplaatje door R1954
Vandaag om 21:53:52
LS Models CIWL LX slaapwagens door sncf231e
Vandaag om 21:43:29
Br 38 Piko Superen. door wob
Vandaag om 21:31:24
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 21:26:02
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:19:09
Keerlusmodule klappert nog...... door Ronald Halma
Vandaag om 21:11:24
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 20:53:33
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 19:33:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:26:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
Vandaag om 19:20:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 18:43:03
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:37:20
Spuitmondjes door bellejt
Vandaag om 18:25:36
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 18:23:58
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 18:13:55
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door aad52
Vandaag om 17:22:16
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:39:06
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door Mitchell
Vandaag om 14:07:59
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 13:24:41
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:55:22
Sfeer op je modelbaan door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:53:35
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:21:24
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door Hans van de Burgt
Vandaag om 09:13:07
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Thom
Vandaag om 00:38:33
  

Auteur Topic: NS 1000 transfer bufferbalk  (gelezen 3768 keer)

Leocort

  • Offline Offline
  • Berichten: 67
  • Leo.
    • Leocort's Pages
NS 1000 transfer bufferbalk
« Gepost op: 02 November 2009, 21:35:55 »
Roco, maar misschien ook anderen, leveren hun modellen 'deels af'. O.a. door het nummer op de bufferbalk aan te brengen. Om de een of andere reden is dat nu net niet het nummer dat ik wil. Nu is het de 1008 en ik wil er op hebben staan 1003.

Ik heb daar, in mijn ogen, een logische gedachte over. De 1000 is in 2 reeksen gemaakt, één reeks 'in der Schweiz' bij SLM (dit waren de 1001 t/m 1003). De 2e reeks is in licentie gemaakt, hier bij Werkspoor - de 1004 t/m 1010. Ik heb een groene en een blauwe. De blauwe is, juist de 1010 zoals in het SpM van Stibans. De groene heb ik het liefst dus als een in Zwitserland gamaaktw versie. De 1003 in onderhavig geval.

Wat ik nu wil weten is: HOE krijg ik de transfer die er nu op zit af zonder de bufferbalk meteen te beschadigen.
Al is het alleen maar een stukje uit de 8 om er een 3 van te maken. Je ziet hier meteen welk stukje ik bedoel.
Wie kan mij een oplossing aandragen?
Leo.

Tijdperk IIIa/b; NS; Apd & VSM.

Op mijn site pagina's Modelspoor h0 NS(http://leocort.nl/index_m.html).

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS 1000 transfer bufferbalk
« Reactie #1 Gepost op: 02 November 2009, 21:48:50 »
Dat probleem heb ik nu juist weer niet, want ik heb een 1010 gekocht 2e hands, en daar zaten wel de nummerschildjes bij voor op de zijkant.
Nu zit daar alleen niet het nummer voor op de bufferbalk bij.
Mischien dat iemand deze transfers ergens weet uit te halen, het liefst 1010.


Jos.
« Laatst bewerkt op: 02 November 2009, 21:56:48 door J. Beckers »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:NS 1000 transfer bufferbalk
« Reactie #2 Gepost op: 02 November 2009, 22:03:44 »
@Leokort. Je kan heel fijn schuurpapier (korrel 2000 of 3000) gebruiken. Ook een wattenstaafje met wasbenzine of een beetje schuurmiddel (Cif) zou kunnen. Plak daarbij het gebied om het te verwijderen cijfer af zodat je zo min mogelijk kan beschadigen. mischien dat je ook met een mesje voorzichtig een deel van de 8 kan wegkrabben.

Ik denk dat het laatse het beste werkt omdat het om een heel klein oppervlak gaat.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re:NS 1000 transfer bufferbalk
« Reactie #3 Gepost op: 03 November 2009, 00:09:10 »
glasvezelpotlood?

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:NS 1000 transfer bufferbalk
« Reactie #4 Gepost op: 03 November 2009, 00:24:27 »
glasvezelpotlood?
Dan ben je het hele nummer kwijt. Niet de twee hele kleine stukjes uit de 8 om er een 3 van te maken.
Nummers als afwrijfletters nog steeds te verkrijgen bij Philotrain of Phildie.

Succes,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Leocort

  • Offline Offline
  • Berichten: 67
  • Leo.
    • Leocort's Pages
Re:NS 1000 transfer bufferbalk
« Reactie #5 Gepost op: 04 November 2009, 21:38:57 »
Ik ga dat fijne poetswerk (staafje/wasbenzine) proberen. Het is minimaal wat ik moet weghalen. Gaat het niet dan is het eraf, balkje schilderen en opnieuw aanbrengen.


Transfers voor de balk van zowel de groene als de blauwe heeft Phildie voor 5,50. De verzendkosten zijn wat hoog dus combineer met ander spul.

Lukt dat niet dan kan ik je wel helpen. Ben ik 1010 van m'n groene kwijt maar dat deert me niet. Schildjes, de plastiken kun je er bij krijgen.
Ik heb geëtste messingschildjes op m'n groene en blauwe genomen. Veul mooier. Aanbrengen moet ik nog wel
Leo.

Tijdperk IIIa/b; NS; Apd & VSM.

Op mijn site pagina's Modelspoor h0 NS(http://leocort.nl/index_m.html).

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS 1000 transfer bufferbalk
« Reactie #6 Gepost op: 04 November 2009, 22:28:57 »
Op de site van Phildie staat dat alleen dat de schildjes en transfers van de 1010 alleen maar in schaal N zijn.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2176
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:NS 1000 transfer bufferbalk
« Reactie #7 Gepost op: 04 November 2009, 22:53:35 »
Ik neem aan dat het een groene 1000 betreft: vergeet dan niet dat ook de handrails en eigenlijk nog een luik opzij) eraf moeten als je een ander nummer dan 1008 wil maken.  ;)
Grtz!
Tedo

Leocort

  • Offline Offline
  • Berichten: 67
  • Leo.
    • Leocort's Pages
Re:NS 1000 transfer bufferbalk
« Reactie #8 Gepost op: 05 November 2009, 01:07:24 »
FFeen vakje opschuiven: het paarse hO deel moet je hebben: 870/40003    Witte bufferbalkopschriften NS 1000, blauw  5,50

Klopt en ik weet het. Dat zou moeten gebeuren. Ware het niet dat Roco dat al gedaan heeft. Er is slechts één mal gebruikt voor beide kappen.
Én uiteindelijk toen ook de 1003 blauw werd was hij gelijk aan de gehele serie van Werkspoor (evenals de 1001 en 1002). Beetje smokkelen mag.
« Laatst bewerkt op: 05 November 2009, 01:25:56 door Leocort »
Leo.

Tijdperk IIIa/b; NS; Apd & VSM.

Op mijn site pagina's Modelspoor h0 NS(http://leocort.nl/index_m.html).

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:NS 1000 transfer bufferbalk
« Reactie #9 Gepost op: 05 November 2009, 08:53:11 »
Dat hele kleine beetje wit weghalen zou ik even met de punt van een scherp mesje doen, als er schraapsporen blijken te zijn een nog kleiner tipje licht verdunde rode verf over die schraapsporen en je bent klaar.
Als de bufferbalk ondanks schrapen rood blijft volstaat een beetje blanke lak om de glansverschillen te vereffenen.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Leocort

  • Offline Offline
  • Berichten: 67
  • Leo.
    • Leocort's Pages
Re:NS 1000 transfer bufferbalk
« Reactie #10 Gepost op: 13 November 2009, 12:03:07 »
De eerste fase van 1008 naar 1003 is gedaan. Betrof uitsluitend het weghalen van het stukje uit de 8 zodat het een 3 wordt (8-3).
Verder zijn de voorrailingen er afgenomen. Daarvan moeten de gaatjes nog gevuld worden. dat doe ik van binnenuit en tip met een penseeltje de plekjes van buiten aan.
Daar laat ik het denk ik bij want de volgende stappen zijn: wegslijpen regengoten koppen en de zijluiken. Daarna moet je spuiten. Nu, mijn longproblemen laten beide niet toe, dus ik denk dat ik het daarbij dan laat. Consessie, maja, daar is het leven vol van.
Wel zit, naar mijn mening, de slang op de kop verkeerd om. Ik kreeg de loc zo. De onderste slangen kunnen er niet op vanwege de koppeling.

Ook heb ik een plaatje kunnen achterhalen van de oerversie.
En nu weet ik welke luiken bedoeld worden. Bedankt voor de hint in iedergeval.
De pijltjes wijzen op wat er af moet: regengoot koppen, railingen koppen en 4 luiken aan de zijkanten.

Overigens hebben de oerversies niet lang zo gereden. En de dakgoten en de zijluiken kwamen er vrij snel op.

Plaatjes:
Leo.

Tijdperk IIIa/b; NS; Apd & VSM.

Op mijn site pagina's Modelspoor h0 NS(http://leocort.nl/index_m.html).