Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
klusser
Vandaag
om 23:00:35
C en K rails samen
door
hmmglaser
Vandaag
om 22:59:48
Yamorc booster
door
Ruud Teunissen
Vandaag
om 22:52:29
Seuthe gaat stoppen
door
hmmglaser
Vandaag
om 22:52:28
Mijn geweatherde modellen
door
hmmglaser
Vandaag
om 22:48:47
Een NS 5500 knutselen
door
FritsT
Vandaag
om 22:03:12
Raadplaatje
door
R1954
Vandaag
om 21:53:52
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
sncf231e
Vandaag
om 21:43:29
Br 38 Piko Superen.
door
wob
Vandaag
om 21:31:24
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 21:26:02
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 21:19:09
Keerlusmodule klappert nog......
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:11:24
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
AP3737
Vandaag
om 20:53:33
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 19:33:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 19:26:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Twinkie
Vandaag
om 19:20:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:43:03
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 18:37:20
Spuitmondjes
door
bellejt
Vandaag
om 18:25:36
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
grossraumwagen
Vandaag
om 18:23:58
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
bellejt
Vandaag
om 18:13:55
ÖBB smalspoor in het Waldviertel.
door
aad52
Vandaag
om 17:22:16
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 16:39:06
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht
door
Mitchell
Vandaag
om 14:07:59
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:24:41
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 11:55:22
Sfeer op je modelbaan
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 11:53:35
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 10:21:24
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 09:13:07
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
Thom
Vandaag
om 00:38:33
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
NS 1000 transfer bufferbalk
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: NS 1000 transfer bufferbalk (gelezen 3768 keer)
Leocort
Offline
Berichten: 67
Leo.
NS 1000 transfer bufferbalk
«
Gepost op:
02 November 2009, 21:35:55 »
Roco, maar misschien ook anderen, leveren hun modellen 'deels af'. O.a. door het nummer op de bufferbalk aan te brengen. Om de een of andere reden is dat nu net niet het nummer dat ik wil. Nu is het de 1008 en ik wil er op hebben staan 1003.
Ik heb daar, in mijn ogen, een logische gedachte over. De 1000 is in 2 reeksen gemaakt, één reeks 'in der Schweiz' bij SLM (dit waren de 1001 t/m 1003). De 2e reeks is in licentie gemaakt, hier bij Werkspoor - de 1004 t/m 1010. Ik heb een groene en een blauwe. De blauwe is, juist de 1010 zoals in het SpM van Stibans. De groene heb ik het liefst dus als een in Zwitserland gamaaktw versie. De 1003 in onderhavig geval.
Wat ik nu wil weten is: HOE krijg ik de transfer die er nu op zit af zonder de bufferbalk meteen te beschadigen.
Al is het alleen maar een stukje uit de 8 om er een 3 van te maken. Je ziet hier meteen welk stukje ik bedoel.
Wie kan mij een oplossing aandragen?
Gelogd
Leo.
Tijdperk IIIa/b; NS; Apd & VSM.
Op mijn site pagina's Modelspoor h0 NS(
http://leocort.nl/index_m.html
).
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6438
Zal 't gaan, ja!
Re:NS 1000 transfer bufferbalk
«
Reactie #1 Gepost op:
02 November 2009, 21:48:50 »
Dat probleem heb ik nu juist weer niet, want ik heb een 1010 gekocht 2e hands, en daar zaten wel de nummerschildjes bij voor op de zijkant.
Nu zit daar alleen niet het nummer voor op de bufferbalk bij.
Mischien dat iemand deze transfers ergens weet uit te halen, het liefst 1010.
Jos.
«
Laatst bewerkt op: 02 November 2009, 21:56:48 door J. Beckers
»
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Overlast
Offline
Berichten: 2521
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:NS 1000 transfer bufferbalk
«
Reactie #2 Gepost op:
02 November 2009, 22:03:44 »
@Leokort. Je kan heel fijn schuurpapier (korrel 2000 of 3000) gebruiken. Ook een wattenstaafje met wasbenzine of een beetje schuurmiddel (Cif) zou kunnen. Plak daarbij het gebied om het te verwijderen cijfer af zodat je zo min mogelijk kan beschadigen. mischien dat je ook met een mesje voorzichtig een deel van de 8 kan wegkrabben.
Ik denk dat het laatse het beste werkt omdat het om een heel klein oppervlak gaat.
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
Re:NS 1000 transfer bufferbalk
«
Reactie #3 Gepost op:
03 November 2009, 00:09:10 »
glasvezelpotlood?
Gelogd
Ivo tB
Offline
Berichten: 5533
Re:NS 1000 transfer bufferbalk
«
Reactie #4 Gepost op:
03 November 2009, 00:24:27 »
Citaat van: roadster36 op 03 November 2009, 00:09:10
glasvezelpotlood?
Dan ben je het hele nummer kwijt. Niet de twee hele kleine stukjes uit de 8 om er een 3 van te maken.
Nummers als afwrijfletters nog steeds te verkrijgen bij Philotrain of Phildie.
Succes,
Ivo
Gelogd
mvg,
Ivo
*
Leocort
Offline
Berichten: 67
Leo.
Re:NS 1000 transfer bufferbalk
«
Reactie #5 Gepost op:
04 November 2009, 21:38:57 »
Ik ga dat fijne poetswerk (staafje/wasbenzine) proberen. Het is minimaal wat ik moet weghalen. Gaat het niet dan is het eraf, balkje schilderen en opnieuw aanbrengen.
Transfers voor de balk van zowel de groene als de blauwe heeft Phildie voor 5,50. De verzendkosten zijn wat hoog dus combineer met ander spul.
Lukt dat niet dan kan ik je wel helpen. Ben ik 1010 van m'n groene kwijt maar dat deert me niet. Schildjes, de plastiken kun je er bij krijgen.
Ik heb geëtste messingschildjes op m'n groene en blauwe genomen. Veul mooier. Aanbrengen moet ik nog wel
Gelogd
Leo.
Tijdperk IIIa/b; NS; Apd & VSM.
Op mijn site pagina's Modelspoor h0 NS(
http://leocort.nl/index_m.html
).
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6438
Zal 't gaan, ja!
Re:NS 1000 transfer bufferbalk
«
Reactie #6 Gepost op:
04 November 2009, 22:28:57 »
Op de site van Phildie staat dat alleen dat de schildjes en transfers van de 1010 alleen maar in schaal N zijn.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Tedo
Offline
Berichten: 2176
Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:NS 1000 transfer bufferbalk
«
Reactie #7 Gepost op:
04 November 2009, 22:53:35 »
Ik neem aan dat het een groene 1000 betreft: vergeet dan niet dat ook de handrails en eigenlijk nog een luik opzij) eraf moeten als je een ander nummer dan 1008 wil maken.
Gelogd
Grtz!
Tedo
Leocort
Offline
Berichten: 67
Leo.
Re:NS 1000 transfer bufferbalk
«
Reactie #8 Gepost op:
05 November 2009, 01:07:24 »
FFeen vakje opschuiven: het paarse hO deel moet je hebben: 870/40003 Witte bufferbalkopschriften NS 1000, blauw 5,50
Klopt en ik weet het. Dat zou moeten gebeuren. Ware het niet dat Roco dat al gedaan heeft. Er is slechts één mal gebruikt voor beide kappen.
Én uiteindelijk toen ook de 1003 blauw werd was hij gelijk aan de gehele serie van Werkspoor (evenals de 1001 en 1002). Beetje smokkelen mag.
«
Laatst bewerkt op: 05 November 2009, 01:25:56 door Leocort
»
Gelogd
Leo.
Tijdperk IIIa/b; NS; Apd & VSM.
Op mijn site pagina's Modelspoor h0 NS(
http://leocort.nl/index_m.html
).
Gert Arkema
Offline
Berichten: 4214
Rhenopa / Bruggen-IG:
Re:NS 1000 transfer bufferbalk
«
Reactie #9 Gepost op:
05 November 2009, 08:53:11 »
Dat hele kleine beetje wit weghalen zou ik even met de punt van een scherp mesje doen, als er schraapsporen blijken te zijn een nog kleiner tipje licht verdunde rode verf over die schraapsporen en je bent klaar.
Als de bufferbalk ondanks schrapen rood blijft volstaat een beetje blanke lak om de glansverschillen te vereffenen.
Gelogd
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
Leocort
Offline
Berichten: 67
Leo.
Re:NS 1000 transfer bufferbalk
«
Reactie #10 Gepost op:
13 November 2009, 12:03:07 »
De eerste fase van 1008 naar 1003 is gedaan. Betrof uitsluitend het weghalen van het stukje uit de 8 zodat het een 3 wordt (8-3).
Verder zijn de voorrailingen er afgenomen. Daarvan moeten de gaatjes nog gevuld worden. dat doe ik van binnenuit en tip met een penseeltje de plekjes van buiten aan.
Daar laat ik het denk ik bij want de volgende stappen zijn: wegslijpen regengoten koppen en de zijluiken. Daarna moet je spuiten. Nu, mijn longproblemen laten beide niet toe, dus ik denk dat ik het daarbij dan laat. Consessie, maja, daar is het leven vol van.
Wel zit, naar mijn mening, de slang op de kop verkeerd om. Ik kreeg de loc zo. De onderste slangen kunnen er niet op vanwege de koppeling.
Ook heb ik een plaatje kunnen achterhalen van de oerversie.
En nu weet ik welke luiken bedoeld worden. Bedankt voor de hint in iedergeval.
De pijltjes wijzen op wat er af moet: regengoot koppen, railingen koppen en 4 luiken aan de zijkanten.
Overigens hebben de oerversies niet lang zo gereden. En de dakgoten en de zijluiken kwamen er vrij snel op.
Plaatjes:
Gelogd
Leo.
Tijdperk IIIa/b; NS; Apd & VSM.
Op mijn site pagina's Modelspoor h0 NS(
http://leocort.nl/index_m.html
).
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
NS 1000 transfer bufferbalk